• Anonym

Min dotter är en tjock, elak häxa!!

Det är av EXAKT den här anledningen som man ska ge fan i att ställa upp på saker med små barn som rör tex. utessendet... Små barn kan inte hantera sakerna kring det... Lär dig di. Läxa och låt för fanken din dotter få chansen att vara HÄXA!

• Anonym
    Anonym skrev 2012-04-11 12:47:05 följande:
    Det är av EXAKT den här anledningen som man ska ge fan i att ställa upp på saker med små barn som rör tex. utessendet... Små barn kan inte hantera sakerna kring det... Lär dig di. Läxa och låt för fanken din dotter få chansen att vara HÄXA!
  • Anonym
    Anonym (Mamman) skrev 2012-04-11 12:49:58 följande:
    Skönhetstävlingar skulle jag inte anmäla henne till men nu handlar det om EN teater- för barn.  Och jag visste inte att dom sorterar ut barnen efter utseende i rollerna. Trodde det handlade om talang inom teater.

Men det är ju DU som måste ha det på ett visst sätt. Inte hon. Du vill inte att din dotter ska vara häxa. Why??!
  • Anonym
    Vissla skrev 2012-04-11 12:59:52 följande:
    Äh, prinsessor behöver inte vara blonda långa smala o ha rakt hår

Det där såg inte ut som en prinsessa utan mer som den fula styvsystern....
  • Anonym

ska man bli skådespelare måste man acceptera alla roller! det måste din dotter lära sej annars är det kört! och dom sa ju själv att hon var duktig, så se till att hon spelar rollen och gör det bra!

• Anonym

Men du har fått skådespeleri helt om bakfoten.
    Det handlar inte alls om att spela vackra spädra flickor som skrider runt på scenen i blont hår
    Och jag köper inte alls att den som ringde uttryckte sig på det sättet som du påstår.

Om du tittar på de rollprestationer som vinner priser, är det för vackra kvinnor som springer runt och skakar på sina lockar?
    Nej knappast!
    Det är dessutom en hård bransch där mamma inte kan ringa runt och curla banan med regissörer

Det har inget med att göra att dom inte är tillräckligt "fina" att göra

• Anonym

Lite OT men du kanske bör se över vad din dotter får för mat hemma om hon är 7år och redan tjock. 

• Anonym

Jag tror inte att risken är så stor att teaterfolket kommer att säga detta till henne. Jag tycker att det är kanon att hon får spela häxan! Skurkar är roligare.

• Anonym

Det kan inte vara så att telefonkontakten helt enkelt uttryckte sig lite klumpigt och/eller att TS missuppfattade vad personen menade? De flesta personer är ju lite känsliga när det kommer till sina barn.

• Anonym

Så som skådespelare duger man bara till att spela snygga roller?? Det är väl snarare tvärtom?
    Hoppas inte du har "smittat" ditt barn med din fördommar och utseendefixering.

• Anonym
    Anonym (Mamman) skrev 2012-04-11 17:11:21 följande:
    Jag har pratat med henne nu och hon blev såklart lite besviken men hon vill ändå ta rollen! Jag har beslutat mig för att låta henne fortsätta trots den oproffesionella kommentaren. Jag pratade med en annan som är ansvarig och han sa att hon gjort fel samt att hon inte kommer medverka under själva teatern eller övningen. 

Jag försöker peppa henne mer och mer om rollen Hon står framför spegeln och övar på att spela elak men hon är fortfarande besviken över att hon inte fick den roll hon önskat Glad

Vi bor faktiskt utomlands men är teatrar olika beroende på land? 
    Kul att hon väljer att spela ändå. Men teaterbranchen handlar om att passa i den rätta rollen, regissörerna har en bild i huvudet om hur huvudpersonen ser ut/hur det går/talar o s v. Det går inte att bli ledsen varje gång man inte passar i en roll. Då har man valt fel bransch. Även Brad Pitt har blivit nekade roller liksom massor av andra skådisar som han.
    Det gå inte att sätta sig och storgrina om man inte får huvudrollen utan man får ta nya tag annars passar man inte som sagt i branchen. Kan även säga att det INTE är populärt med överbeskyddade mammor som ringer och klagar och gnäller och ska lägga sig i produktionen, ditt barn kommer få lida för det.
  • Anonym

Funderar ju lite hur du tänker att audition ser ut till häxrollen.
    "Vi söker en ful, fet, kort unge som gör att man vill spy vid blotta åsynen"
    Knappast. De vill ju ha den som är bäst lämpad, i det här fallet - din dotter. 

Berätta för din dotter att rollen gått till en annan men att de finns en annan roll som hon kan provspela(?) för eller kanske till och med få. Sen får du ju förklara att det är så världen ser ut.     

• Anonym

Jag har spelat hundratals roller. Ifall jag har en ondskefull roll i programmet blir jag behandlad som pesten efteråt, ingen vill tala med mig, alla tillskriver mig snobberi och diverse negativismer. Spelar jag däremot skönhetsdrottningen så blir killarna vilda och tjejerna avundsjuka. Har man en positiv roll får man skriva autografer i minst en timme, får beröm, välkommen hem till oss på lunch etc. Branschen kommer alltid att vara utseendefixerad. Hur tror du din dotter klarar av att höra kommentarer på stan om sin ondskefulla person - för de kommer att behandla henne som det ifall hon gör bra ifrån sig. Titta där kommer den där elaka häxan med vårta på näsan, kräver  styrka att bortse ifrån när man hört det 20 gånger på en dag.

• Anonym

Är inte ts story väldigt misstänkt lik en svensk film?

• Anonym
    Anonym (Mamman) skrev 2012-04-11 17:11:21 följande:
    Jag har pratat med henne nu och hon blev såklart lite besviken men hon vill ändå ta rollen! Jag har beslutat mig för att låta henne fortsätta trots den oproffesionella kommentaren. Jag pratade med en annan som är ansvarig och han sa att hon gjort fel samt att hon inte kommer medverka under själva teatern eller övningen. 

Jag försöker peppa henne mer och mer om rollen Hon står framför spegeln och övar på att spela elak men hon är fortfarande besviken över att hon inte fick den roll hon önskat Glad

Vi bor faktiskt utomlands men är teatrar olika beroende på land? 
    Vad roligt att hon ville ha den rollen ändå men jag förstår så klart hennes besvikelse att inte få spela prinsessa när det var den rollen hon egentligen ville ha. Jag tycker också att det var väldigt oproffessionellt att kvinnan uttryckte sig på det sättet hon kan inte ha tänkt innan hon öppnade munnen. Hon skulle bara ha sagt att prinsessrollen gått till en annan och att de undrade om din dotter var intresserad av häxrollen istället eftersom hon var så duktig på auditionen. Sedan tycker jag personligen att det är väldigt tråkigt att så många ska vara så utseendefixerade och att vi dessutom för över det på barnen.
  • Anonym

Men herregud! Det är alltid någon som får spela the bad guy. Har ni tänkt på att vissa skådisar nästan alltid spelar onda eller fula eller liknande? De gör en karriär på det. Varken du eller din dotter kommer att komma någonstans med total avsaknad av självinsikt.

Hon passar inte som prinsessa - deal with it. Nu har du din chans att visa att utseende inte spelar någon roll. För det är precis det du gör - säger indirekt att den som spelar ond häxa är fulast. Du kan istället välja att fokusera på att hon är bra på att skådespela och kommer kunna göra rollen alldeles utmärkt. Sedan att hennes utseende inte passade in på prinsessan i DENNA pjäs betyder inte att hon kan spela en vacker tjej i någon annan pjäs.

Svar på tråden Min dotter är en tjock, elak häxa!!