Anonym (Mamman) skrev 2012-04-11 17:11:21 följande:
Jag har pratat med henne nu och hon blev såklart lite besviken men hon vill ändå ta rollen! Jag har beslutat mig för att låta henne fortsätta trots den oproffesionella kommentaren. Jag pratade med en annan som är ansvarig och han sa att hon gjort fel samt att hon inte kommer medverka under själva teatern eller övningen.
Jag försöker peppa henne mer och mer om rollen

Hon står framför spegeln och övar på att spela elak men hon är fortfarande besviken över att hon inte fick den roll hon önskat
Vi bor faktiskt utomlands men är teatrar olika beroende på land?
Kul att hon väljer att spela ändå. Men teaterbranchen handlar om att passa i den rätta rollen, regissörerna har en bild i huvudet om hur huvudpersonen ser ut/hur det går/talar o s v. Det går inte att bli ledsen varje gång man inte passar i en roll. Då har man valt fel bransch. Även Brad Pitt har blivit nekade roller liksom massor av andra skådisar som han.
Det gå inte att sätta sig och storgrina om man inte får huvudrollen utan man får ta nya tag annars passar man inte som sagt i branchen. Kan även säga att det INTE är populärt med överbeskyddade mammor som ringer och klagar och gnäller och ska lägga sig i produktionen, ditt barn kommer få lida för det.