• Äldre 12 Apr 07:33
    2319 visningar
    3 svar
    3
    2319

    Hur ska man någonsin orka gå vidare?

    Förlorade min dotter i v 29+0 pga av moderkaksavlossning för 12 dagar sen och sorgen och saknaden sen dess blir bara större och större och svårare och svårare att bära....

    Känns ärligt talat som om man håller på att bli galen. Har svårt att äta och sova.. Vaknar kallsvettig på nätterna, tårarna sprutar... Det gör så ont....

    Blir någonsin sorgen lättare att bära???     

  • Svar på tråden Hur ska man någonsin orka gå vidare?
  • Äldre 12 Apr 07:41
    #1

    Beklagar hur mycket som helst! Jag har inte förlorat ett barn utan bara äldre personer som stått mig nära så jag vet inte om det är samma sak.. Men för mig så läkte hjärtat med tiden och jag tror att du kommer klara det här och alltid ha en speciell plats i hjärtat för din dotter.

    Vet att inga ord läker men jag är verkligen ledsen för din/er skull!!

    Kramar

  • Äldre 12 Apr 07:43
    #2

    Beklagar din stora sorg, jag själv har gått igenom en stor kris..men det har blivit bättre......det blir det...tids nog..
    men tiden läker inte alla sår...vissa förblir alltid blödande men man lär sig leva med dem.

    Styrkekram

  • Äldre 12 Apr 07:52
    #3

    Hej TS

    Vi förlorade vår dotter för 3 år sedan nu den 14 juli.
    Jag fick en infektion i vecka 24 och det stod mellan hennes och mitt liv.
    Efter värkar i 48 timmar gick det inte att stoppa och läkarna satte igång mig eftersom det handlade om nån timme till så skulle jag ha varit död.

    Jag blev apatisk efter hennes död, sen hade det aldrig hänt.
    Sen förträngde jag allt, och efter tag började jag minnas en massa saker som jag inte ville minnas.
    Jag ville bara slå huvudet i väggen så jag kunde få lugn och ro. Jag ville dö och få vara nära henne.

    Det enda jag kan säga till dig.
    Låt dig själv vara ledsen, prata om din dotter.

    Jag har förlorat många på vägen eftersom att ingen vill prata om henne, det har aldrig hänt.
     :(

    Om du vill prata så kan du inboxa mig.

    Och nej, jag har inte kommit över det och kommer aldrig göra det.
    Förhoppningsvis blir det lättare med tiden att hantera.

    Men jag vill gratulera till er dotter!!! <3 :)

Svar på tråden Hur ska man någonsin orka gå vidare?