Inlägg från: goabarn77 |Visa alla inlägg
  • goabarn77

Varför döpte ni era barn?

Fick barn -08. Vi valde namngivning då vi inte är religiösa och det hade känts som hyckleri för oss. Vi ville väldigt gärna välkomna henne till jorden och livet dock, vi har haft en resa till barn. Vi höll i ceremonin själva och det blev väldigt högtidligt. Vi läste dikter och pappan höll tal för dottern. Vi hade en musiker som sjöng, delvis tillsammans med några vänners barn. Har ett väldigt fint minne av det hela!

• goabarn77
    Mumriken skrev 2012-04-12 09:44:05 följande:
    Fast... nu tappade du bort mig. Varför skulle jag VILJA ha en kyrklig begravning om jag inte är troende? Lika lite som jag skulle VILJA gifta mig i en kyrka om jag inte är troende? Jag har ju valt att aktivt gå ur svenska kyrkan eftersom jag har fått nog av religion.

Det strider mot alla mina principer att blanda in gubben bland molnen i saker som berör mitt privatliv och min död. Jag betalar gladeligen ur egen ficka i fall det skulle krävas för att slippa ha en prälle predikandes och ligga och mögla på en kyrkogård. Jag ska brännas och sedan ut med mig i en minneslund.

Haha... Vad roligt du beskrev det hela!
Svar på tråden Varför döpte ni era barn?