• 12324765767

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Hej på er! =)
    Jag hoppar in här om det är okej? Hänger i en del pergo-trådar redan, men alltid kul att prata med fler likasinnade.

Idag tog jag min första tablett på min andra enkelkur pergotime. I mars fick jag en lyckad ägglossning av enkelkur, men det resulterade inte i en graviditet tyvärr. April gick jag ostiumulerad och fick ännu en lyckad ÄL - utan graviditet. Nu är vi inne i maj och vi får se vad som händer och sker den här månaden helt enkelt.   

Jag drömmer, jag vill och jag hoppas.. Snälla + bli vårt..
  • 12324765767
    choklaa skrev 2012-05-05 15:30:36 följande:
    Välkommen :) Att hänga på i tråden.  Då du redan tagit en kur tidigare, hur lång tid tog det efter tabletten innan du fick ägglossning samt hur lång blev din menscyklen? Testade du med ägglossnings test eller hur gjorde ni?
    Jag fick en kortare cykel av pergotime och hade 28 dagar lång cykel min första kur. Jag har 10 dagar luthealfas så ägglossningen skedde på CD 18.

Månaden nu som jag gick ostimulerad hade jag 34 dagars cykel, ÄL på CD 25.

Det blir spännande att följa denna månad..
  • 12324765767
    Nicholeski skrev 2012-05-05 15:39:58 följande:
    Jag fick en kortare cykel av pergotime och hade 28 dagar lång cykel min första kur. Jag har 10 dagar luthealfas så ägglossningen skedde på CD 18.

Månaden nu som jag gick ostimulerad hade jag 34 dagars cykel, ÄL på CD 25.

Det blir spännande att följa denna månad..
    Kan tillägga att vi inte använde ÄL-tester den månaden. Jag var på ett VUL CD 16 där vi fick de en äggblåsa på 17mm. På så sätt visste jag att ÄL var påväg och vi sexade varannan dag efter det =)

Tyvärr utan att lyckas..
  • 12324765767
    Emmie02: Försökt i snart två år, men nyligen startat utredning, inga barn sedan innan. Ätit min andra pergo tablett idag enkeldos, VUL den 16/5 för att se om de vuxit till sig ett eller flera fina ägg :) BIM: förhoppningsvis kring slutet på denna månad :)

Choklaa: Försökt sedan februari, fick provera i januari som togs under tre månader för att få regelbunden mens efter att den uteblivit en längre tid. Tog första pergo-kurens sista tablet 3/5. VUL 7/5 visade att det fanns ett fint ägg som skulle lossna inom kort. Beräknad BIM förhoppningsvis runt 25/5 :)

Jojolita: Försökt sedan mars 2011. Inga barn sedan innan. Har ("mild") PCO och uteblivna menstruationer. Nekad hjälp av Landstinget, men får hjälp via privat gyn sedan 20/4 2012. Tar sista pillret i första pergokuren 11/5. Hoppas på omslag till ÄL nästa vecka, inget VUL inplanerat. BIM blir troligtvis mellan 28/5-4/6.

Szandra: Försökt sedan Augusti 2010. Blev gravid dec 2010 som slutade i ett MA besked feb 2011. Efter det har min mens ballat ur helt och nu har vi äntligen fått hjälp efter uteblivern mens sen november 2011. Efter hormonprover har jag tydligen pco hormon värden men inte "pco äggstockar". Jag fick min mens efter en provera kur 8/5 så nu är det pergo start 12/5 och vul 18/5...Bim förhoppningsvis i början på nästa månad!

Masken: Slutade med p-piller Januari 2011, endast en spontan mens i augusti 2011. Fick Provera i 4 månader i november för att få igång mensen, fick mens av proveran men inte utan. Sambon har lämnat spermaprov som såg bra ut. Provera och pergotime igen i april/maj 2012. VUL visade ingen överstimulering, inte heller någon perfekt mogen äggblåsa. Ev. ägglossning 15-16/5. Egen uträknad BIM i slutet av maj.

Nicholeski: 24 år och har försökt intensivt sedan 2011. Innan dess inte ätit p-piller på 4 år. Konstaterad "mild PCO". Fick min första enkelkur pergotime i mars vilket resulterade i en lyckad ÄL, dock ingen graviditet. Ostimulerad i april och ännu en lyckad ÄL utan graviditet. Avslutade min andra enkelkur pergo igår och imorgon skall jag på VUL.
  • 12324765767

Hej på er!
    Idag har jag varit på VUL för att se hur jag ligger till efter min andra enkelkur pergotime. Jag är idag på dag 11 och hade två äggblåsor på 12mm respektive 12,5mm i min vänstra äggstock. Ägglossning sker förhoppningsvis om 4-5 dagar.

Vi pratade även om det här med att gå vidare om inte pergotime fungerar för oss. Så nu har en remiss för eventuell IVF skickats. Om det inte tar sig här under sommaren så kommer vi alltså gå vidare med IVF i höst. Jag hoppas såklart att vi lyckas innan dess, men det känns skönt att veta att vi kan gå vidare med det relativt fort om det här med pergo inte fungerar.

• 12324765767
    choklaa skrev 2012-05-11 11:41:15 följande:
    O vad roligt för dig :) Håller tummarna att det blir ett plus denna månaden och vem vet kanske kanske tom tvillingar :)

Så skönt med en remis för ivf men hoppas att det tar sig under sommaren för er.

Min gyn pratade om en äggblossa på 17,5mm om den skulle lossa inom ett-två dygn men ägglossningstesten har ej reagerat på den.
    Vilken CD hade du 17,5mm äggblåsa? Dom väger 2mm / dag och lossar mellan 20-24mm =)

Jag håller tummarna för att det blir något den här månaden, men jag vågar inte riktigt hoppas ändå..
  • 12324765767
    choklaa skrev 2012-05-11 11:54:53 följande:
    Jag var på dag 11 på VUL och då var blåsan 17.5 ungefär och gyn sa ett ägglossningen borde komma ca inom ett dygn-två.

Men kanske kanske jag som var så ledsen över att vi missade ägglossningen pga maken låg sjuk och sen jag. Och dessutom att ägglossningstesten ej visade någon ägglossning dessa dagar. Så kanske om jag har tur så hade jag då om de lossar vid ca 20-24mm ägglosning i går kväll eller i kväll? Tyst
    OJ! =) Det var en redig blåsa tidigt det!! =) Jag hade två på "bara" 12mm och 12,5 mm idag när jag var där, även det på dag 11. Hoppas det tar sig för dig nu snart! Känner du några symptom även om inte ÄL-testen gett utslag ännu? Du ÄL-testar väl inte med morgonurin heller? =)
  • 12324765767
    choklaa skrev 2012-05-11 13:01:05 följande:
    Ja det var en stor blåsa i så fall :( men kanske en tursam sam :) I morses testade jag med morgon urin detta bara för att se om rsfus och clearblues digitala visade likadant. Övriga dagar har jag testat kl 15:30.

Tänkte att jag skulle testa i eftermiddag igen. Då rsfus visade ett svagt streck i morses men de var nog ingen ägglossning.

Känner inte av några värkar alltså inget överhuvudtaget.

Kollade i går sekretet då jag fick tips om det. Var kanske lite slemigt/trådigt dock knappt 1-2cm att dra ut för att vara riktigt äcklig. Sen hade vi samlag i natt eller igår för att bara göra det. Pga att jag är urförkyld då maken smittat över de på mig. Och nu vid lunch var det trådigt, liknade äggvita i ett ägg. precis på samma sätt var det.
    Så kanske en ägglossning??
    Det kan mycket väl ha varit ägglossningen! Håller tummarna för det! Sexa ikväll igen =)
    Men det är lätt att blanda ihop med sperma om man haft sex dagen innan. Det är ju trots allt inte alla som känner av när dom har ägglossning. Jag har inte reflekterat över det alls innan faktiskt, det är först nu de senaste 3-4 månaderna som jag känner igen symptomen och liknande. Äggviteflytning har jag fått EN gång av det jag sett och det var förra månaden =)
  • 12324765767
    choklaa skrev 2012-05-11 14:18:22 följande:
    Ska faktiskt bli intresant att testa sen :) Hoppas på en glad gubbe på testet i dag.
    Föresten varför ska man inte testa på morgon urin??
    Man har som högst LH mellan 10:00-20:00 och skall ha hållt sig runt 4 timmar. Varför man inte skall göra det vet jag inte riktigt. Men det ger ialla fall inte rätt utslag med morgonurin =)
  • 12324765767
    choklaa skrev 2012-05-11 17:39:48 följande:
    Så nu har man då testat på nytt. Negativt som det bara kan bli på båda testen. Lyckades ändå hålla mig i ca 3,5 timme.

Så jag blev så arg så jag ringde till clearblue och de sa att de borde ha visata om man haft någon ägglossning men kan ju också va att äggblossan sprack innan den han lossna. Vilken tråkig grej att höra hade jag gärna sluppit Rynkar på näsan

Men har bestämt mig för att skita i att testa mig och köra på om det inte blir något plus denna månaden så får man hoppas på nästa.
    *kramar om*
    Tar det sig inte denna månaden så se till att satsa på nästa! =) Hade du ätit pergotime denna cykel? Du hade varit på VUL också va? Känner mig disträ och snurrig just nu, så förlåt om jag redan frågat flera gånger...
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)