• Renrot

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Hej!
    Jag tror jag hoppar in här också :)

Vi har en son sens innan, men efter förlossningen för 3 år sedan blev det kaos i kroppen som gjort att jag misstänkte att jag inte får ägglossning längre. Blöder ofta och länge under mensen (kul att blöda i 14-30 dagar) och ägglossningtesterna visade positivt flera gånger under dom dagarna jag testade. Så jag gick till gyn som nu bekräftat att jag inte har ägglossning/eller väldigt sällan.
    Nu har vi försökt i 8 månader och jag ska få börja med pergotime vid nästa mens som borde bli i maj.

Hoppas på att en liten vill flytta in i magen snart :)

• Renrot

Heh, verkar som att jag visst kommer få börja med pergotime lite tidigare. Mensen dök upp igen efter att jag bara hann vara blödfri i en vecka :P Så jag hämtade ut tabletterna igår, och ska ta första tabletten på söndag!

Lite nervös är jag. Jag brukar alltid få minst hälften av alla biverkningar när jag tar något, blir tex ett monster av p-piller så att t.o.m. pojkvännen bad mig sluta med dom..illa, hehe.

Men det är väl bara att bita ihop och hoppas att det äntligen leder till ett litet plus :)

Jag blev dock lite fundersam. Jag minns inte exakt vad doktorn sa om när jag skulle höra av mig till gyn. Så jag ringer dom på måndag när jag tagit tablett 2, så får jag veta när det blir dags för VUL för att se om det hänt något.

• Renrot
    Pepsi skrev 2012-04-21 17:18:12 följande:
    Till mig har de sagt åt mig att ringa "första blödningsdagen" :)
    Men det kan ju inte vara något om du ringer på måndag, då lär du väl hinna få en tid :D
    Lycka till nu! :)
    Jag ringde idag och fick en tid på måndag :) Blev lite knasigt när det infall en helg, så jag blev rådd att testa med ÄL tester under helgen ifall jag får utslag så sa hon att det bara var att köra på ;)

Lite spännande känns det på något sätt. Jag har inte ens vågat hoppas något på flera månader, men nu ser jag att det kanske finns en chans och det gör mig glad :) Hoppas bara att jag inte hoppas för mycket, för då svider det väl hårt sen :P
    Gravid till sommaren skrev 2012-04-21 19:04:03 följande:
    Kul att vi blir fler i tråden! Själv sitter jag och väntar på plus på stickan. Jag är idag 11 dagar efter pregnyl och 9 dagar efter äl. Tänkte testa på måndag, men kunde inte låta bli utan testade idag på förmiddagen. Jag fick ett knappt synligt färglöst streck på Testlagrets sticka. Kan vara spökstreck, kan också vara pregnylen som spökar fortfarande, jag kommer självklart inte ihåg hur länge den satt i förra gången... Så nu måste jag såklar testa imorgon bitti. Uppdaterar efter det!
    Åh, spännande! :)
  • Renrot
    lantisen02 skrev 2012-04-22 11:34:15 följande:
    hej hopp...
    har vanlig Äl i helgen, men har haft dålig 6-lust den senaste tiden, tror att barntänkandet tar lite udden av det härliga 6:et...men vi fick till det i morse, dock trorjag inte att det kommer att ta sig utan någon medicinsk hjälp...

nån som har tips på hur man ökar 6-lusten?  Det blir sån press när man har ÄL, min förhoppning är att jag kommer att bli mer sugen på 6 när jag börjat med pergo? nån med erfarenheter?   
    Oh, förstår att det känns avtrubbande. Ibland känner jag också så.
    Ett tips jag kan ge är att när jag känner så, så brukar jag försöka tänka på min och sambons första tid tillsammans, hur man kände att det pirrade i hela kroppen och lusten va enorm! Bli lite nostalgisk sådär, så brukar iaf jag finna en gnista :)
  • Renrot

Jag är inne på dag 4 med pergotime nu. Sista tabletten i morgon. Tror inte jag fått någon biverkning alls faktiskt :) mår precis som vanligt. Kanske lite tröttare bara.
    Men jag är lite tveksam om det hjälper :( Blöder ännu..fast lite mindre än jag brukar.. känns inte riktigt som att kroppen förbereder sig alls för en ägglossning. Men jag hoppas blödningen slutar till helgen iaf, så jag slipper göra gyn undersökningen blödande :P

• Renrot

Åh va kul att höra lite erfarenheter! :)

AnnaViktoria skrev 2012-04-26 19:57:04 följande:
    Hej goingar:) Jag ska troligtvis ta min första pergotime tablett på måndag! Anledningen till att jag skriver troligtvis är för att min mens är väldigt lång ca 10 dagar och väldigt trög de första dagarna, vet inte vilken dag jag ska räkna som första mensdag. Jag känner mig nästan lite rädd och nervös för att de ska bli tokigt och att jag ska göra fel pga min jäkla mens.
    Finns de fler som känner igen"problemet"
    Jag blir glad att kunna dela mina tankar med er och att de är fler som startar nu!
    Kram
    Jag har också funderat kring det med när tabletten skall tas när man blöder längre än normalt. Jag har mens i 14-30 dagar (skitkul). Går aldrig att beräkna när det skall dyka upp. Kan vara blödfri i 7-20 dagar innan jag börjar blöda igen :(
    Men min läkare sa att jag endå skulle börja på dag 5 med tabletterna. Jag har tagit sista tabletten idag - men blöder ännu. Så jag vet inte alls om tabletten fått igång en ÄL eller inte.
    Märker jag väl på måndag när jag ska till gyn.
  • Renrot
    Humlan08 skrev 2012-04-27 09:06:15 följande:
    Hej! 
    Jag har precis tagit provera och pergo, plussade får två dar sen på första försöket!
    Plus 
    Grattis! :) Va kul att höra :)
  • Renrot
    AnnaViktoria skrev 2012-04-26 22:14:39 följande:
    Det känns som att på måndag händer det!:) det jobbiga att jag kan inte märka att jag ens har någon mens nu, typiskt! Trodde den satt igång,
    Ska du in på dag 11? Jag fick nog 13 pga helg dock:) men det är ju lite osäkert ännu;(
    Oj stackars dej renrot! Det är jobbigt de där med mens, vore bättre å bli gravid och slippa skiten:)
    Jo inte så kul nej :P Ja verkligen!

Vi får hoppas att vi alla snart får en liten bebis i magen! :)
  • Renrot
    Kiiwii skrev 2012-04-25 20:55:02 följande:
    Hej på er tappra tjejer mitt upp i bebisbakandet

Jag började äta pergotime i januari i år, enkelkur --- den gav ingen ÄL

Dubbelkur nästa månad --- Gav en svag ÄL rätt sent i cykeln

Trippelkur i mars ---- Gav en superduperägglossning på cd 16. 10 Dagar senare plussade jag och nu är jag gravid i 6.e veckan. Så på första lyckade pergokuren lyckades vi, de andra två räknas inte då dem inte var lyckade! Jippie!!!

Jag har inte haft biverkningar av pergon mer än värmevallningar litegranna och lite viktuppgång.
    Så ge inte upp, finns en stor chans att pergon kommer funka för er. Lycka till, ska hålla tummarna för er!!!
    Oj missade nog denna förut. Grattis! Härligt att det äntligen fungerade för dig! :)
  • Renrot
    Välkommen längtande83a! Hoppas det funkar för er :)

Idag va jag iväg till gyn för att kolla hur det gått med första kuren pergo. Är på dag 13 nu.
    Blöder ännu, men han ville kolla endån. Och det såg inte ut att ha hänt något.. så jag ska få komma tillbaka på torsdag för att se om det kommit igång något då istället.

Känns i plånboken också. Att bara gå in i 5 min och kolla kostar ju 300:- besöket :P Men det får det vara värt om det ger oss ett litet barn i slutändan. Och jag vill gärna få ordning på mensen.. blir tokig av allt blödande :P
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)