Inlägg från: LängtansBlåaBlomma |Visa alla inlägg
  • LängtansBlåaBlomma

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

En ganska viktig fråga: Hur uttalas Pergotime??

• LängtansBlåaBlomma

Hur funkar det, brukar man få flera doser på en gång eller får man prova en dos och sedan gå till läkaren för att få nästa? Kan man äta Pergotime varje månad (varje cykel)?

• LängtansBlåaBlomma

Ja :) slutade med p pillren i sept och har inte fått mens sen dess, så det fanns inget att vänta på tyckte gyn.

• LängtansBlåaBlomma
    snosan skrev 2012-12-29 21:36:19 följande:
    vilken tur du hade, jag fick vänta mycket längre ... jag slutade med piller i maj och fick mens i feb och då startade vi utredningen, så var glad att det går så snabbt :D
    Sökte du inte hjälp tidigare när du inte fått mens på några månader? Jag är rädd för att få cellförändringar om jag inte blöder på minst 4 månader.
  • LängtansBlåaBlomma

Jag har en fråga.
    Jag ska till gyn på VUL fyra dagar efter sista Pergotime-tabletten. Då ska vi se hur kroppen reagerar på dosen. Jag kan ju bli överstimulerad, eller så händer ingenting. Min sambo vill därför inte att vi har sex innan jag varit till gyn och kontrollerat, men jag är rädd att vi kanske missar ÄL då? Är det möjligt eller är det som han vill, klokast att vänta och se? Jag vill inte slösa bort en kur, samtidigt som jag också förstår vikten av att få gyns godkännande först.
    Hade ni sex före eller bara efter VUL (ni som gjort VUL efter Pergotime)?

• LängtansBlåaBlomma
    snosan skrev 2012-12-30 01:47:39 följande:
    jag sökte hjälp då den inte kommit i september och de bad mig bara vänta och sen fick jag en tid för utredning då den inte kommit då och de blev i feb... så alla får inte hjälp snabbt som dig

Det är synd att alla inte blir likvärdigt behandlade. Jag fick vänta drygt 1,5 månad på att få en besökstid. det är olika i olika städer.
  • LängtansBlåaBlomma
    Pepsi skrev 2012-12-30 14:58:21 följande:
    Tror inte att du kommer missa ägglossningen. Du ska vara där 4 dagar efter sista tabletten. Så fort går det inte!
    Sen ta det bara lugnt och se vad de säger på VUL:et och sen tat utifrån det.
    Ingen panik eller stress för till slut kommer du bara må dåligt av stressen och pressen som blir :)
    Det kanske är lite tidigt ändå ja. Killen ser flerbörd som en stor risk, men jag är lite förtjust i tanken på att få tvillingar även om jag vet att det är riskfyllt.
  • LängtansBlåaBlomma
    Aj88 skrev 2013-01-15 19:49:27 följande:
    Min långa cykel visade sig vara en graviditet!! Heeeelt sjukt!
    Skulle in på ivf nu i januari!!
    Testade negativt på cd 37 och positivt på cd 45.
    Har inte fattat att detta har hänt efter flera års försökande!!!
    Hoppas bara den lille stannar kvar nu. :-/
    Men vad spännande! Hur kom det sig att du testade en gång till fast du fått negativt cd 37?
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)