• choklaa

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

elith skrev 2012-10-08 10:06:32 följande:
    Jag litar nog mest på clearblue, med tanke på att jag fått positivt hela tiden med dom andra testen. Två streck brukar det bli på clearblue utan att det är äl, men det är jätte svårt att säga om testen stämmer eller ej. Jag vet att när clearblue visat glad gubbe så har jag verkligen haft ägglossning, som det visat på vul, och blodprover. Så jag har tyvärr inget bättre tips än att kanske fortsätta testa, eller att ni försöker ha sex varannan dag.
    för mig visade clearblue falskt resultat. Även med den digitala. Så jag fick bara en cirkel.
    Testade då med rsfus test och då visade det två sträck för ägglossning. Hade jag gått på clearblues hade jag missat ägglossningen och då inte varit gravid nu.

• choklaa

Lino83: försök att ta det lugnt nu i början stressa inte och lyft inte tungt. Inga häftiga rörelser de fick jag som tips. Utan vila ha de gott första dagarna runt BiM och ett stort grattia

• choklaa

Vet att några här inne har BiM på lördag. Och jag ser fram emot att läsa att se har blivit flera plus :) som en födelsedagspressent till mig hehe från er :)

• choklaa

Tjejer, jag vet hur hemskt de är och hoppas och hoppas och de vill sig inte. Men ge inte upp för när jag och maken trodde att ägglossningen var missad och när vi accepterat om det inte tar sig i maj så får vi inga försök förrän i augusti/september och jag började gå på diet så plötsligt tog det sig. 10 hela dagar efter att gyn sagt att ditt ägg är moget och kommer släppa inom ett till två dygn. Så gjorde ägget inte de utan väntade i hela 10 dagar och på dag 32 sa det plus. Vi trode inte det var sant så vi var tvingna och rusa för att köpa ett digitalt. Så ge ej upp tjejer ni ska se ni kommer plussade en efter en. Men vet själv då jag varit där hur jävligt de är att sitta och se alla andra få barn och lägga upp bilder men ni ska se snart snart är de er tur.

• choklaa

Hej tjejer, insamband med att jag städade hemma hittade jag 4 digitala ägglossningstesta samt 4 från rsfu om det är någon som vill ha dom så kan jag skicka dom till er. Då jag har ej någon nytta av dom.

• choklaa

Pepsi: då jag inte behöver dom så kan du få dom gratis. Bättre att dom används än att som slängs då jag själv vet hur mycket pengar jag la på dessa test för att se om man har ägglossning.
    Skicka bara privat din adress så kan jag posta dom till dig

• choklaa

Cupcakedream: ett stort grattis. Nu ser du till att du tar det extremt lugnt första tiden. Gör inga tunga luft och inga kraftiga rörelser. Utan ta det helt enkelt lugnt så bebis får växa till sig lite.
    Jag tog det vrål lugnt fram till vecka 12 i alla fall sen körde jag på mer eller mindre som vanligt. Skit i och stressa för inget är viktigt just nu. Samt börja med folsyra med en gång.

• choklaa

Cupcakedream: jag sjukskrev mig första 5 dagarna sa att jag blivit kraftigt förkyld :) bara för att vila. Speciellt efter en lite blödning i början. Så att då ville jag vara på den säkra sidan att jag tog de lugnt och inte lyfte. Jobbar själv som sjuksköterska och personligassistent.

Jag är gravid i vecka 30+2. Men följer tråden då jag vill se att ni alla plusar. Framför allt trådstartaren har jag mest följt då det var hon som starta tråden och set vore roligt om hon också kunde plussa snart.

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)