JRT skrev 2012-06-21 10:17:44 följande:
Hej tjejer!
Jag har inte varit så aktiv här på forumet, men har läst många inlägg. Min historia (så att ni lär känna mig lite): Har PCO, men är ej överviktig (bmi 22). Vi har försökt bli gravida sedan i höstas, men pga min PCO så har vi ju inte vetat när jag har haft ÄL. Efter första Pergokuren växte några ägg till ca 12-13 mm, men det blev ingen ÄL. Har just varit på VUL nr 2 efter min andra Pergokur, som var dubbel dos. Och denna gång har de minsann växt, och många dessutom.

Det är två ägg som är ca 23-24 mm och ska släppa typ jättesnart och sedan fanns det ett tredje ägg som var 18,5 mm, min gynekolog sa därför att vi fick låta denna ÄL passera utan "aktion" så att säga, eftersom det finns risk för trillingar eller tvillingar.
Mina frågor - är det någon annan som också varit med om att för många ägg vuxit till sig? Vad har ni gjort? Har ni lyssnat på gynekologen eller har ni försökt? Någon som vet hur stor risken är att det faktiskt blir trillingar?
Glad midsommar på er!

Jag hade inte heller låtit ägglossningen passera. Sitter i samma situation som du, men ska börja med min första dubbelkur pergotime på lördag..så får vi se om det går bättre denna gång.
Som sagt, jag skulle inte låta bli och mysa, för att det är är ju målet när man stoppar i sig så här mycket tabletter att just få ägglossning och ha en chans och bli gravid. och då när det äntligen fungerar ska man låt bli? Nej, det skulle kännas hel fel för min del. ... :)