• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

SVH skrev 2012-06-16 23:52:33 följande:
    Går på barnlöshetsmott i Skellefte och där är det då öppet hela sommaren, så jag får äta pergotime även då.
    Skönt, det ger mig lite hopp, jag vet nämligen inte om de har stängt hos mig eller inte. De har inte sagt något så jag hoppas att det är öppet :)
  • Pepsi
    JRT skrev 2012-06-21 10:17:44 följande:
    Hej tjejer!

Jag har inte varit så aktiv här på forumet, men har läst många inlägg. Min historia (så att ni lär känna mig lite): Har PCO, men är ej överviktig (bmi 22). Vi har försökt bli gravida sedan i höstas, men pga min PCO så har vi ju inte vetat när jag har haft ÄL. Efter första Pergokuren växte några ägg till ca 12-13 mm, men det blev ingen ÄL. Har just varit på VUL nr 2 efter min andra Pergokur, som var dubbel dos. Och denna gång har de minsann växt, och många dessutom. Det är två ägg som är ca 23-24 mm och ska släppa typ jättesnart och sedan fanns det ett tredje ägg som var 18,5 mm, min gynekolog sa därför att vi fick låta denna ÄL passera utan "aktion" så att säga, eftersom det finns risk för trillingar eller tvillingar.

Mina frågor - är det någon annan som också varit med om att för många ägg vuxit till sig? Vad har ni gjort? Har ni lyssnat på gynekologen eller har ni försökt? Någon som vet hur stor risken är att det faktiskt blir trillingar?

Glad midsommar på er!Cool
    Jag hade inte heller låtit ägglossningen passera. Sitter i samma situation som du, men ska börja med min första dubbelkur pergotime på lördag..så får vi se om det går bättre denna gång.
    Som sagt, jag skulle inte låta bli och mysa, för att det är är ju målet när man stoppar i sig så här  mycket tabletter att just få ägglossning och ha en chans och bli gravid. och då när det äntligen fungerar ska man låt bli? Nej, det skulle kännas hel fel för min del. ...  :)
  • Pepsi
    Aj88 skrev 2012-06-21 16:34:41 följande:
    Som jag skrev tidigare så hade jag 5 mogna ägg vid vul. Från en enkelkur pergotime Så vi fick också sexförbud, vilket vi följde. Jag väntar på min mens nu som ska komma vilken dag som helst. Jag tror att man ska följa läkarens råd att inte ha sex. Risken för komplikationer är betydligt större. Visst det suger men det är ju ändå läkarna som vet bäst.
    Hade det rört sig om 5 ägg, då är det nog bäst och lyssna på läkaren.
  • Pepsi
    SVH skrev 2012-06-22 00:16:36 följande:
    Se där, bara för att jag trodde att det skitit sig så dök mensen upp ändå. Så då börjar jag andra kuren Pergotime på lördag. Känns ju bra att slippa äta Provera och dra ut på tiden! Dubbelkur denna gång, så får vi se om det funkar..
    Då börjar vi samtidigt med dubbelkur! ;)
    Hoppas att det går vägen denna gång nu!
  • Pepsi

Har en liten fråga, när ni tagit Provera...brukar ni ha ungefär samma mängd med blödningar?

Förra månaden är bland det värsta jag varit med om och den här månaden är det inte alls mycket..Lite konfunderad över det.

• Pepsi
    SVH skrev 2012-06-23 23:52:54 följande:
    Pepsi: Jag har väldigt sparsam mens de få gånger jag blöder spontant, typ som en mörkare blodblandad flytning. Men när jag åt provera var det en mer ordentlig blödning under typ 4-5 dagar, dock inget extremt tycker jag.
    Okey, tack för svaret. Var bara det att jag hade liksom bunkrat upp med skydd för att jag trodde det skulle vara som förra gången. Det är ju bara skönt när det inte är så mycket, men förvånad blev jag :D
  • Pepsi

Sista dagen imorgon med dubbeldos pergotime...Har tid för VUL den 3/7.
    Då får vi se om det växt något bättre denna gång. Man kan ju alltid hoppas!!
    Hur går det för er andra?

• Pepsi
    Hannah8401 skrev 2012-07-02 07:38:59 följande:
    Hej! Jag startar också med pergo idag, enkeldos, ska inte på något läkarbesök och kolla äggblåsor. Jag undrar om ni vet ungefär när ägglossningen kommer om det fungerar? Det kanske är individuellt?
    Jag vet inte om jag har egen ägglossning, jag har regelbunden mens, men jag har inte fått någon temphöjning, så kanske har jag inte äl ändå.
    Det verkar inte som att detta fungerar för så många? Jag som fick såna förhoppningar nu.
    Ha en fin dag allihop!
    Tror inte du ska tänk så, att det inte funkar för så många.
    Har hört mina vänners vänner som det har fungerat utmärkt på.
    Sen att ett par tjejer i den här tråden har det svårt inkluderat mig själv betyder ju inte att det inte ska fungera för dig.

Tro att det ska fungera! :)
  • Pepsi
    Aj88 skrev 2012-07-02 09:24:32 följande:
    Pepsi. Ägglossning brukar ske 14-16 dagar efter första mensdag. Köp äl tester om du är osäker.
    haha tack för svaret på en fråga som jag inte ens ställt ;)
  • Pepsi
    Aj88 skrev 2012-07-02 09:25:40 följande:
    Förlåt! Menade till hannnah8401.
    haha ingen fara :) Men nu vet jag det ;)
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)