Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)
Är på ÄL+10, haft molvärk sedan ÄL, även huvudvärk och ont i svanken och idag kom en liten brun blödning. Kan det vara en nidblödning? Får vänta och se helt enkelt....
Är på ÄL+10, haft molvärk sedan ÄL, även huvudvärk och ont i svanken och idag kom en liten brun blödning. Kan det vara en nidblödning? Får vänta och se helt enkelt....
Tyvärr verkar det som att min mens var tidig då det kom en liten blödning redan i torsdags och den har den fortsatt :( Har iaf en inbokad tid för spolning 13 juni.
Grattis choklaa!
Stumpan81: Jag fick utslag på ÄL-stickan på CD24, trodde också att det nog inte skulle bli något men på dag 20 började jag känna att något var på g, ömma bröstvårtor och molvärk.
Wanna be mom again: jag gjorde äggledarspolning i juni. På mig gjorde det inte alls ont. Kändes såklart lite när de sprutade in kontrastvätskan men inget obehagligt. Hade fri passage i båda äggledarna, dock en liten knix på den ena, men inget läkarna/gyn ansåg vara ett problem.
CupcakeDream: jag började testa på dagen efter avslutad pergokur, alltså dag 10.
elith: kommer inte ihåg från förra pergokuren, får man ha sex fram till VUL eller är det förbjudet? Börjar min andra pergokur på onsdag...
Elith: Ja, jag fick utslag på ÄL-stickorna på dag 24 sist så det var oxå ganska sent. Ska ringa på måndag och boka tid för VUL. Hur gör ni? Sexar ni fr.o.m. avslutad pergokur fram till ÄL eller kollar du med ÄL-stickor och ligger i under den perioden?
Ska på VUL imorgon bitti... Andra omgången pergo men denna gång dubbel dos. Orolig att det inte syns några mogna äggblåsor eller att jag är överstimulerad... På enkelkuren fick jag utslag på äl testen dag 24. På dag 12 var jag på VUL men då fanns inget jättemoget ägg. Återstår att se hur jag reagerat på dubbel kur :/
Efter min första enkelkur fick jag mkt mensvärk och mer riklig mens, än sådan mens jag hade när jag åt p-piller. Har väldigt sällan egen mens men efter pergotime enkel dos fick jag en rejäl än... Har dock nu ätit dubbel dos men så länge inget tecken på varken äl eller mens, är nu på dag 30!? Trodde jag skulle få äl på dubbel eftersom jag fick sen äl på enkel (dag 24), men det verkar inte som det :/
Pepsi: jag fick äl på min första enkelkur, nu har jag även ätit en dubbelkur och en enkelkur till efter det utan att jag fått ägglossning. Det är verkligen frustrerande! Eftersom jag fick äl första kuren så trodde jag att det absolut skulle funka på även senare kurer men tydligen inte! Nu blir det ivf nästa för oss.
Pepsi: förstår precis hur du menar, känns som man är ensam i världen att reagera så här på pergo men det är man inte. Kroppen verkar bete sig lite hur som helst, så irriterande! Vi har stått i kö sedan augusti 2012, eftersom jag har PCO-äggstockar så tyckte min gyn att de var lika bra att skicka iväg remissen redan efter första misslyckade pergokuren. Vi bor i Sthlm och kommer göra ivf:en här. Så det tog 4,5 månad innan vi kommer på ett första besök. Tack för lycka till :)
Pepsi: Jag är 28 år, vi har 3 försök som är kostnadsfria. Man ska ha levt i en stabil relation (minst 2år), tror inte att man behöver varit folkbokförda på samma adress i två år men jag är inte helt säker. Har du PCO?
Pepsi: Såg att du skrivit att du har PCO tidigare i tråden. Då tycker jag att du kollar med er läkare så att ni gör alla tester som behövs för att en ivf-remiss ska gå iväg. Är ju skönt att veta att man har ett nästa steg på gång om det nu inte funkar med pergo. Det är ju som sagt lite väntetid.
Har vårt första ivf-samtal på torsdag! Har provat en enkelkur pergo som gav äl men blev ej gravid. Efter det har jag tagit en dubbel och en enkel igen utan att jag fått äl?! Så nu har vi gått vidare till ivf. Ska bli spännande att äntligen få reda på vad som väntar oss härnäst :)