• Emmie02

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Uppdaterar mig själv lite :)

Emmie02: 25 år och har försökt i snart två år, men nyligen startat utredning, Har PCO med ett bmi på 26 inga andra direkta tecken på pco förutom mina pärlband, inga andra barn. Ätit min andra pergo tablett idag enkeldos, VUL den 16/5 för att se om de vuxit till sig ett eller flera fina ägg :) BIM: förhoppningsvis kring slutet på denna månad :)

Choklaa: Försökt sedan februari, fick provera i januari som togs under tre månader för att få regelbunden mens efter att den uteblivit en längre tid. Tog första pergo-kurens sista tablet 3/5. VUL 7/5 visade att det fanns ett fint ägg som skulle lossna inom kort. Beräknad BIM förhoppningsvis runt 25/5 :)

Jojolita: Försökt sedan mars 2011. Inga barn sedan innan. Har ("mild") PCO och uteblivna menstruationer. Nekad hjälp av Landstinget, men får hjälp via privat gyn sedan 20/4 2012. Tar sista pillret i första pergokuren 11/5. Hoppas på omslag till ÄL nästa vecka, inget VUL inplanerat. BIM blir troligtvis mellan 28/5-4/6.

Szandra: Försökt sedan Augusti 2010. Blev gravid dec 2010 som slutade i ett MA besked feb 2011. Efter det har min mens ballat ur helt och nu har vi äntligen fått hjälp efter uteblivern mens sen november 2011. Efter hormonprover har jag tydligen pco hormon värden men inte "pco äggstockar". Jag fick min mens efter en provera kur 8/5 så nu är det pergo start 12/5 och vul 18/5...Bim förhoppningsvis i början på nästa månad!

Masken: Slutade med p-piller Januari 2011, endast en spontan mens i augusti 2011. Fick Provera i 4 månader i november för att få igång mensen, fick mens av proveran men inte utan. Sambon har lämnat spermaprov som såg bra ut. Provera och pergotime igen i april/maj 2012. VUL visade ingen överstimulering, inte heller någon perfekt mogen äggblåsa. Ev. ägglossning 15-16/5. Egen uträknad BIM i slutet av maj.

Nicholeski: 24 år och har försökt intensivt sedan 2011. Innan dess inte ätit p-piller på 4 år. Konstaterad "mild PCO". Fick min första enkelkur pergotime i mars vilket resulterade i en lyckad ÄL, dock ingen graviditet. Ostimulerad i april och ännu en lyckad ÄL utan graviditet. Avslutade min andra enkelkur pergo igår och imorgon skall jag på VUL.

Lillaregnbågsbebis: Har på grund av oregelbundna menstruationer nu börjat med Pergotime. Efter första kuren (enkeldos) ägglossade jag perfekt! Har för tillfället avslutat min andra kur och väntar på bim 16/5.

Renrot: Har försökt sens aug-sept 2011 med ett litet syskon. Men eftersom ingen ägglossning sker och mensen är extremt strulig med täta och långa blödningar på 14-30 dagar så sökte jag hjälp. Tagit första pergotime kuren och har förhoppningsvis BIM nån gång i slutet på maj månad. Annars blir det dubbel kur med pergo till nästa månad.

• Emmie02
    Pepsi skrev 2012-05-11 16:59:00 följande:
    Innan jag läste vad du svarat, så kom jag på mig själv att svettas mer än vanligt. Var på jobbet och det är dålig luft och varmt men inte har jag svettats så som inatt. En annan sak jag kände lite smått igår var att jag blev lite små yr.. Inte så att jag kände att jag skulle ramla eller så, men bara lite små yr lite då och då. Jag vet inte om det är för att det är första gången, men har en stark känsla inom mig att det inte kommer funka första gången att det kommer bli dubbelkur..Konstig magkänsla som jag har =/

Har faktiskt också känt mig lite yr, men har lågt blodtryck så de är inget igentligen ovanligt men kanske är ett symptom, däremot så känner jag en molande värk i hela bäckenet, både i svanken och kring lillmagen :) de ser jag som ett gott tecken :) Du kanske är skeptisk för att du ska slippa bli besviken? Besvikelse är ju något man verkligen blivit van vid efter alla dessa månader, jag försöker att vara positiv och att det ska lyckas tror att man kan skapa mycket genom vilja också. Har du nån gång egen ägglossning?
  • Emmie02
    Pepsi skrev 2012-05-12 13:18:28 följande:
    Jag vet inte varför jag har känslan, men det kanske är för att jag inte ska bli allt för besviken om det skulle visa sig att man inte haft någon aktivitet alls. Känner inget i magen, endast lite yr idag oxå. Men nu har jag tagit min sista tablett och hoppas på det bästa :)

Hur har det gått känner du nåt än? Jag har fått mer flytningar än jag brukar ha och lite trådiga, kramar lite i bäckenet fortfarande till och från, känner mih hoppfull men börjar fundera om vul kanske blir lite för tidigt redan på onsdag eftersom för mig så blir det på cykeldag 11 och jag vet inte hur länge ägget mognar innan ägglossning :/ hoppas att du fått några fler symptom och att du känner dig mer hoppfull :)
  • Emmie02
    choklaa skrev 2012-05-13 11:05:07 följande:
    Hur går det för er? Då är vi en dag närmare BIM Förhoppningsvis. Själv känns det på något sätt lite bättre då jag tror att ägglossningen skedde i går kväll. Hade en molande lite obehaglig känsla nere i magen som gick från vänster sida. Ägglossningstestet visade dock inget i går vi fyra tiden. Kanske så fungerade de inte som det skulle. Har bestämt att sluta testa då de ändå inte verkar fungera för oss med testen. Hur går de för er? Har ni känt av er ägglossning?

Nix väntar på vul på onsdag men har haft lite biverkningar så hoppas verkligen att det ska lyckas :) håller tummarna att du fick din äl, har läst runt och vanligtvis för de som äter pergo så inträffar äl senare i cykeln citka dag 18-19 eller nån dag till så omöjligt är det inte :)
  • Emmie02

Tjejer hur skulle ni ställe er till överstimulering? Har läst om de som fått sexstop för att för många ägg verkar mogna och de inte vill riskera flerfödslar. Jag tänker ju fler ägg som mognar desto större chans att något släpper eller tänk om alla säg tre ägg släpper så de blir trillingar, tvillingar kan jag ta men en trio de känns lite övermäktigt :/ svår fråga de här tycker jag !

• Emmie02
    lantisen02 skrev 2012-05-12 19:31:27 följande:
    hej hopp. var på Ultraljud igår efter avslutad pergokur i torsdags, och de visade sig vara 2 äggblåsor och läkaren var hoppfull, nu är det bara att köra på. Har känt molande värk så jag tror att en bra ÄL är på gång, nu ska de liggas varannan dag framöver...känner mig positiv nu faktiskt! Skönt. trevlig helg på er 

Spännande gratis :) sa han hur stora de var och ungefär när de skulle kunna tänkas släppa? Har du haft nå biverkningar känningar av pergon? :)
  • Emmie02
    choklaa skrev 2012-05-14 20:09:19 följande:
    Jag personligen skulle inte lyssna på om jag fick sexstop om det skulle visa sig att det fanns två eller tre eller fyra ägg som var mogna. För är det meningen att ett av dom bara släppen det vet ju inte gynekologen och då skulle jag inte vilja missa det. Sen om det i stället blir 2 eller 3 eller 4 som släpper så vad. Då är det helt enkelt skrivet i stjärnorna att det ska vara så.

Ja jag skulle nog inte heller lyssna men samtidigt så känner jag att tvillingar är gränsen, det innebär ju stora risker om det skulle vara fler både för mig men framför allt för barnen i magen. Jätte svår fråga, hoppas på åtminstonde ett ägg iallafall :) kanske inte är så lätt att bli överstimulerad av enkeldos, tror inte det iallafall :/
  • Emmie02
    Pepsi skrev 2012-05-14 20:16:36 följande:
    Nej, känner tyvärr inget annorlunda. Har inte märkt något speciellt så som om flytningar eller så.. Tyvärr. Kan inte säga att jag känner mig på något annat sätt en vad jag brukar. Så det gör mig inte så hoppfull tyvärr. Men vi får se hoppet är ju inte ute än...Får se om det visar sig något på VUL på onsdag. :)

Vi får se hur det går bara en dag kvar så är det dags :)
  • Emmie02

Hej tjejer, nu har jag varit på VUL var som jag trodde kanske lite för tidigt med VUL på dag 11-12 så jag ska tillbaka på fredag. Hinnan var endast 4 millimeter och den borde vara något mellan 7-8, hade dock tre ägg två stycken på 8 millimeter och ett på 10 så hon sa att vi hoppas på att den på 10 växer till sig lite mer.

Jag är inte nå besviken utan dessa tre små ägg är ju iallafall mer än jag brukar ha i vanliga fall då de inte är något alls :P Hon ville inte säga så mycket om överstimulering utan hon inriktade sig på det ägget som var 10 millimeter och ville inte kommentera något om de andra två som bara var två millimeter mindre :/

vi får se på fredag hoppas både hinnan och äggena blivit lite större :)

• Emmie02

Pepsi, hur gick det för dig idag? Hoppas allt gått bra att du fått positiva besked fast du inte tror det :)

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)