• snosan

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Gelicapelica skrev 2012-09-03 12:44:11 följande:
    Snosan:
    Tror att en del va pga ventilationen här på jobbet. Mådde mycket bättre efter lunchpromenaden.... Men fortfarande inte helt 100 i huvet
    men många jag känner som tagit pergotime får ett jävla humör och blir irriterade så kan nog börjat lite smått :)
    Hoppas bara killen min sätter mig på plats om jag blir för irriterad

• snosan
    Gelicapelica skrev 2012-09-03 22:16:20 följande:
    Första dagen har gått bra! Humöret va lite nere i förmiddags, o har varit lite matt under dagen ( men det kan likaväl bero på att jag va i Sthlm o sprang Tjejmilen i lördags)
    Hoppas på att följande dagar blir okej
    Jag tog mitt första till middagen och ännu känner jag ingenting! Men vi ser väl efter nästa tablett :)
    Tycker det känns sjukt spännande iaf!

Hur har ni andra känt er under och efter eran första pergokur?? 
  • snosan

Samma här, andra dagen och ingen biverkning! Lite trött men det kan ju bero på annat oxå!

• snosan
    Gelicapelica skrev 2012-09-07 07:42:33 följande:

Sista tabletten på första kuren tagen! 

Huvudvärken släppte äntligen igår eftermiddag! 

så nu ska här mysas och kolla med stickor.
    När började ni kolla med stickor? jag ska på vul nästa torsdag, men man vill ju inte missa

Till att börja med grattis på din dag! 

Jag har oxå haft ont i huvudet, men har skyllt bort det på att jag just börjat äta lchf och har sockersug :)
    Jag tar sista pillret idag oxå till middagen  och sen blire att prova med stickor. Har ingen aning när man ska börja med stickorna, men jag börjar imorn för att inte missa :D iaf med en sticka
  • snosan

kanske äcklig fråga, men är någon blötare/fått flytningar efter pergo?? jag brukar inte ha speciellt mycket och nu tycker jag att jag blir blöt i trosan lite nu och då.. 

• snosan
    SVH skrev 2012-09-09 05:51:26 följande:
    @snosan: samma här. Behöver i princip aldrig troskydd annars, men efter pergo nästan jämt.
    Rufsi 406 skrev 2012-09-09 11:18:55 följande:
    @snosan och SVH: Jag med! Hade precis så när jag hade egen äl i april också så det gör mig hoppfull
    Är det ett bra tecken att ha det eller? tänkte jag är på första kuren och har noll koll! 
    Läste att man ska ha ägglossning 4-9dagar efter avslutad kur... stämmer det på alla??
    Tänkte jag har aldrig vad jag vet haft ägglossning då jag inte får ont... vad är typiska tecken på
    att ägglosning sker??

• snosan

inge utslag ännu på stickan för min del, bara svagt som de brukar vara...

Hur går det för er andra som väntar på ägglossningen?? 

• snosan
    Gelicapelica skrev 2012-09-12 20:02:14 följande:
    jag får veta imon hur det står till med min kropp
    har du oxå läkarbesök då? Då är vi verkligen synkade på våra saker. Jag ska till doktorn kl 10 imorn och prata och kolla :)

jag har börjat småkrampa i höger äggstock tror jag...  Är det bra? har aldrig känt det innan och nu är det en pulserande känsla!
  • snosan
    Gelicapelica skrev 2012-09-13 13:06:48 följande:
    hur gick det idag?
    Nej jag fick ny medicin metformin och utskrivet pergo, så jag antar att det inte kommer någon äglossning för mig, men nästa gång jag haft mens och tagit enkelkurpergotime så ska jag lämna blodprov så vi kan se om jag haft någon ägglossning.

Men jag förstår inte varför jag inte bara kunde få börja med dubbelkur pergotime istället....

Någon här inne som äter/har ätit Metformin?? 
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)