-
-
Förväntansfull0406 skrev 2013-06-19 07:46:41 följande:Det kan komma direkt men jag har haft rejäla biverkningar efter avslutad kur.
Vad jobbigt. VAd har du fått för biverkningar? -
Har ej fått konstanterat PCO. Har ÄL/mens men oregelbunden cykel som kan variera från 28 dagar och uppåt.Pepsi skrev 2013-06-19 12:04:27 följande:Tror inte att pergotimen påverkar ägglossningstesten.
Du är säker på att det inte visar stegring när du inte har ägglossning oxå? Vi med PCO, kan ju få falska positiva ägglossningstest.
Men har du pco?
Tror iallafall inte att pergotimen är orsak till stegringen.
Jag har pco, men har turen att kunna använda ägglossningstest. Vilken sort använder du?
Själv använde jag stickor ifrån billigatester och av dom fick jag aldrig riktigt lika staka som kontrollstrecket men jag såg ändå stegringen under ett par dagar...
HAr kört med ÄL-tester förr med men ej visat falska resultat ännu iaf.
Känns som ilningar/hugg på vänster sida om magen och sen strålning mot ryggen nu, sen lite fluffig mage -
Vet bara att utan pergon kan jag känna av ÄL dagarna innan själva ÄL. Men då flytningarna och oftast mera sugen....Pepsi skrev 2013-06-19 12:16:26 följande:Sista kuren nu innan jag blev gravid så kände jag oxå aktivitet i äggstockarna. Min läkare sa att hon förstod att jag kände av det för att det var "annan aktivitet" i äggstockarna än vad det brukade vara tidigare.
Det känns ju märkligt om du skulle få ägglossning såhär fort för ägget växer ju ca ca 2 mm om dagen och brukar släppa när den är runt 20-24. Du hinner inte ringa din gyn idag eller imorgon och fråga??
Magen känns bubblig nu så det kan säkert bara vara annat -
Idag är det dags för återbesök på kvinnokliniken för att få svar om varför jag fått mina MF....
Nervös och orolig
Nervös för att de inte funnit något fel och enormt orolig att de inte hjälper mig med mediciner osv i förebyggande syfte
-
Pepsi skrev 2013-06-20 05:45:29 följande:
Lycka till! Jag håller tummarna för att de kan hjälpa er så ni snart får er lilla bebis!
Vi har ju redan påbörjat försöket för en ny graviditet men vill ju ha lovat av läkare att vi får all hjälp vi kan få om man nu plussar -
Förväntansfull0406 skrev 2013-06-20 06:45:45 följande:Hur många mf har du fått? Har de varit tidiga allihop?
Nej sena misfall. Först i v 14+ och senaste nu där fostret dött antingen sista dan i v 17 eller första dan i v 18... -
HAr även 2 tidiga MF inom v 4-8
-
Då har man varigt hos läkaren idag och skulle få veta om de funnit något fel efter obduktionen på vår lilla gosse...Men samma som dotterna så fanns inga fel varesig på barnen eller moderkakan och fanns ingen antydan på proppar osv....
Så nu är jag helt övertygad om att felet ligger helt och hållet på MIG.
Min kropp är det säkert något vajsing med
Lägger stor skuld på mig själv för att min kropp är så missbildad att den ej låter friska foster/barn leva vidare
Blir så ledsen när jag tänker på det.
På måndag skall iaf både jag och mannen lämna blodprov (Koromsom på bägge och sen massa andra tester på mig)....Sen efter sommaren skall de kolla min livmoder hur den ser ut OM jag ej hunnit bli gravid innan.
Sen sa läkaren också att jag kommer följas upp vid en eventuell graviditet med 1½-2 veckors mellanrum och kolla med VUL och UL....Lär ju bli massor av VUL/UL.....Är inte det riskabelt i sig?
Han skrev även ut massa mediciner blodförtunnande,Folsyra och nått med gulakorpppar nått vad det nu var) som man skall börja ta direkt då jag får ett +......Så det känns iaf bra att få medicin i förebyggande syfte då....Hoppas bara nu att man blir gravid nu och att hela graviditeten blir som den ska vara....
Förlåt att detta blev lite långt! -
När börjar man ta blodförtunnande och progesteron? Hängde inte riktigt med vad läkaren sa faktist
Ska man börja ta detta vid ÄL eller när man plussat? Är det inte försent då? Snälla någon som vet?