• Irmeline

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Linnea: jag hade 12mm båda gångerna så de sa att man kanske inte får äl då. Men det fick jag, dag 18 resp 21. Och blev gravid en av kurerna :)

• Irmeline

Elith: segt att inte få reda på vad som pågår i kroppen, biverkan som ger mol i magen? Har själv det nu och rädd för att det är biverkan och inte det jag hoppas..

Inte använt RR eller MP men hört bra om båda, speciellt RR. Lycka till!

• Irmeline

Fint skrivet!

Testade neg idag och har bim imorn, så mens på intågande alltså! Nästa gång...

• Irmeline

Hur går det för er tjejer?
    Själv fick jag pos äl test idag men mannen är bortrest till imorn, typiskt! Fick till det igår och hoppas på imorn med, hoppas det räcker!
    Fått dåligt med äl flytningar av pergon så prövade bisolvon denna gång ;)

• Irmeline
    Theresan skrev 2013-08-12 16:33:20 följande:
    Jag plussade med digitalt i onsdags (Gravid 2-3) på BIM +3.

Fem pergotime-kurer, varav tre med lyckad ÄL, krävdes det för ett pluss. 
    Supergrattis!!!! CoolCoolCool

Plötsligt händer det... HjärtaGravid Solig
  • Irmeline
    Rue skrev 2013-08-12 22:03:12 följande:
    Lite dum fråga kanske med vad är ff kurva?
    FF står för fertility friend, ett verktyg man kan använda på nätet om man tempar. Jag tar min basaltemperatur vid uppvaknande varje dag (eller nästan varje dag iaf :)), du ser temp som punkter i diagrammet ovan.
    CM är sekret (mens torrt eller äl sekret tex), BD är sex, OPK är äl-test och meds är mediciner.

Enligt idealet så ligger temperaturen lågt innan ÄL, ev. sänks ännu mer på äl-dagen, för att sedan gå upp igen och vara hög fram till mens då den går ner. Om man inte är gravid såklart, då är den hög fram till förlossning ;)
    Progesteronet som man har i lutealfasen ökar temperaturen. Man fortsätter producera progesteron vid graviditet.

Jag tycker det ät ett bra sätt att följa min cykel. 3 dagar efter ÄL ritar programmet automatiskt ut en baslinje (som man ska ligga över under lutealfasen) och dagen för ÄL.
    Bifogar förra månadens kurva.
  • Irmeline

Oj, såg att jag postat fel kurva i mitt första inlägg, det var ju förra månadens också.
    Denna månads ser ut så här:

• Irmeline

Nu är min dator bra skum, lägger ner... Den kurvan utab rött kryss är denna cykels, den andra är förra cykeln...

• Irmeline

Stort grattis lillebrorsfaster!!!

Rue: kurvorna syns inte via appen. Kollade gamla trådar här om dagen och såg att vi var i samma bim-tråd 2011, en tråd med statistik om du minns? Lustigt :)

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)