• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

gipsybird skrev 2012-05-08 13:21:48 följande:
    hej! har just börjat med provera idag är det andra dagen som jag tar den. är lite orolig om ja verkligen får mens har ju inte haft mens på 3 år så de ska bli spännande!!!
     jag ju såå många frågor att de blit tvär stopp i huvet o kommer inte på nån.... däremot fick jag förslaget att ta folsyra oxå samtidigt med provera o pergotime  fast ja är lite osäker på det. haft en jobbig dag idag såna deppiga tankar som att tänk om detta inte funkar osv. men de finns bra dagar oxå. lycka till all ni nu så får vi hoppas på små bebisar 
    Hej!
    Jag hade inte haft mens på 1.5 år och fick en dunder mens av Proveran!
    Blev helt förskräckt, så jag tror att det kommer funka för dig oxå! :)
    Alla frågor behöver inte komma samtidigt...Tråden finns ju kvar så ställ frågorna efter hand bara :)
    Jobbiga dagar finns det gott om, men nu är du ju en bit på väg när du börjat med Provera!
    Hoppas att du finner svar på det du undrar över här i tråden! :)
  • Pepsi
    Emmie02 skrev 2012-05-09 18:23:44 följande:
    Hej allihopa :) börjat med första tabletten pergo idag, enkelkur. Vul på onsdag den 16/5 så spännande, har Pco med ett bmi på 26 så lite över men inte så farligt. Fick spontan mens nu med 34 dagar imellan, min cykek brukar aldrig vara så kort, kanske finns en mening med det :) har läst igenom hela tråden och vill också hoppa in och vara med om jag får :) Hoppas på plus för oss alla, så vi får mysa hela sommaren med en lycka i magen :) Krams!
    Hej och välkommen, klart du får va med  :)

Gu vad spännande vi har ska på VUL samma dag =)
    Vi hoppas på att det gått som det ska :)
  • Pepsi
    Bumblebee skrev 2012-05-09 18:22:41 följande:
    Hej!

Jag har använt mig av dubbelkur Pergotime, började i mars förra året, blev gravid vid första äl och första dubbelkuren men tyvärr slutade det i en MA som upptäcktes i vecka 12. Började äta igen i augisti förra året, åt i september med och då lyckades vi. Är nu i vecka 34 och inväntar lillans ankomst
    Beklagar MA:t,
    Men att du blev gravid ger oss andra hopp!
    Tack för att du dela med dig av dina erfarenheter!
    Önskar dig all lycka nu med din lilla tjeja på väg.
    :):
  • Pepsi
    Emmie02 skrev 2012-05-09 21:03:14 följande:
    Tackar :) har ni fått nån andledning till varför ni inte har nån ägglossning? Du har säkert skrivit de tidigare men jag har läst så många inlägg :p tagit min första tablett idag känner inget än så länge :) hoppas vi har fina ägg den 16, de är mitt mål iallafall :)
    Har skrivit det tidigare, men förstår att du inte kan komma ihåg allt som står ;)
    Jag har PCO, så felet ligger hos mig. Jag tog min 3:de idag och jag känner inget jag heller.
    Lite nedstämd kanske, men det kan bero på andra grejer..
    Mitt mål är oxå att "bara" få en ägglossning, har hört så mycket om folk som fått ta dubbelt och trippeldoser. När man läser det blir man, iallafall jag lite sådär att "Varför skulle det gå för mig, om det inte går för dom"
    Så för min del ställer jag in mig på att bli glad bara det blir ett ägg :) Allt annat är bonus ( Om det skulle hända)

:)

• Pepsi
    choklaa skrev 2012-05-09 21:19:22 följande:
    Ingen som har erfarenhet av clearblue digital test för ägglossning. Kan de vara så att jag missat ägglossningen för att jag började testa i måndags och att ägglossningen var just då ???
    Tyvärr, testar inte heller med ägglossningtester pga PCO:n.
    Gör som Emmie02 säger, att försök att ha sex varannan dag. Det rekommenderar dom ju.
    Hoppas du blir nått klokare på testen.
  • Pepsi

Så nu nu har jag lagt till listan :) *stolt*
    Det var en bra ide, trodde faktiskt inte att det var så många som skulle svara.
    Men inte för att jag önskar någon problem med att kunna få barn, men det är väldigt skönt att kunna ha er och prata med om dettta. Ni vet ju precis vad man går igenom!
    Så händer det nått nytt så uppdaterar vi bara listan igen! :D

• Pepsi
    choklaa skrev 2012-05-10 15:58:15 följande:
    Är så ledsen pratade med clearblue och de sa att utifrån det jag berättade hade jag missat ägglossningen om man ska lita på dom. Är så ledsen, då vi ej fått till det de dagarna som gått pga feber och förkyldning.

men samtidigt ska man kanske inte ge upp hoppet, då gyn såg att dom typiska ägglossningsflytningarna inte riktigt hade börjat ännu. Och nu när jag vet vad jag skulle titta efter för flytningar så har dom kanske precis börjat.

Men vad ledsen man blir ändå... :(

Bara att vänta in då tant och sattsa på nästa månad. Om det inte sker ett mirakel
    Mirakel kan ske! Håller tummarna för att din ägglossning bara är lite sen!
  • Pepsi
    Emmie02 skrev 2012-05-10 10:15:37 följande:
    Precis så ser jag det, vi har haft så mycket motgångar med de här att kunna få till en bebis både från landsting, menser, familjen mm så vi tänker också så varför skulle turen vända nu? ända har jag alla förhoppningar på de här tabletterna, har tagit min andra tablett idag och känner att det trycker lite på ena sidan, vet inte om det är spökvärk från mensen men jag brukar bara känna av den dag ett och sen blöder jag bara. Vet inte men jag tar det som en bra grej :)

Kommer vara så spänd på vul på onsdag tur jag har tidigt på morgonen annars blir ju hela dagen knasig :)
    Jag hade tid 8:15 men har planeringsdag med jobbet så får ta det på eftermiddagen, så jag undrar vad jag kommer och tänka på under HELA dagen :P
    Hoppas verkligen att det funkar, tycker man har tillräckligt med motgångar genom sin PCO.
    Fast jag känner fortfarande inget av tabletterna, men som du säger lite värk i magen, men det tror jag mest är för att jag blöder fortfarande.
  • Pepsi

Jag tänkte på en sak, tjejer.
    Vad tror ni om att dricka vin när man äter Pergotime?
    Tänkte inte råsupa utan ta ett eller två glas imorgon.
    Tror ni det kan bli utebliven effekt?
    Kanske borde avstå vinet imorrn?
    Hmm..Vad har ni för tankar om det?

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)