• Renrot

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Hej alla! Nu kikar jag in här igen :)

elith: Håller tummarna här! :)

Själv är jag nu på dag 3 med trippel dos med pergo. Hoppas jag kan få äl denna gång!
    Men nu har jag äntligen frikort, så det slipper vara så dyrt med besök hos gyn :)

Kramar till er alla! Och hoppas ni får en bra kommande vecka.

• Renrot

Jag har inte fått någon äl alls med pergo. Testat enkel, dubbel och nu trippel dos. Men denna gång kanske det funkar! Jag har precis fått en helt störd bieffekt! Synrubbningar, shit va skummt det är, haha :)
    Jag har inte haft  någon bieffekt av tabletterna innan, och jag fungerar typ så att jag alltid får bieffekter när tabletter funkar på mig. Så jag är lite hoppfull denna gång :)

• Renrot
    Bio skrev 2012-09-09 21:45:56 följande:
    Synrubbningar är en känd biverkning.
    Jag började läsa på lite om det här med varför man behöver så olika doser av pergo, och det är jättespännande! Tycker iaf jag, nörden... :P Det är CYP2D6 enzymet som bryter ner pergo i kroppen, och olika personer har olika mycket enzym. Du har säkert jättemycket CYP2D6 så du måste ta massa pergo för att det ska bli något kvar!  Och därför har du inte märkt något vid tidigare kurer. Jag tror det kommer att funka nu! Solig

Det betyder också att när du tar andra läkemedel som bryts ner av CYP2D6 så kan du behöva ta mycket för att få någon effekt. På wikipedia finns en lista på vilka läkemedel det gäller, tyvärr bara på engelska: en.wikipedia.org/wiki/CYP2D6
    Va intressant :)
  • Renrot
    elith skrev 2012-09-10 21:34:53 följande:
    Jag har precis fått utslag på äl testet!!!!! :)
    CupcakeDream skrev 2012-09-11 23:33:08 följande:
    Fick pos digitalt äl ikväll dag 17 efter första enkelkur. Varit inne på två vul, i tors hade jag ett ägg på 6 och ett på 13 då min slemhinna var 7 mm, igår kunde de inte se mina äggstockar ens men min slemhinna var 14 mm. Gyn trodde jag redan hade ägglossat så hon tyckte knappt det var ide att ta något mer test men det gjorde jag och idag fick jag pos äl !!!

Håller tummarna för er! :)
    choklaa skrev 2012-09-12 07:00:41 följande:
    Pepsi: det går bara bra hos oss. Var på ul för en vecka sedan och allt såg bra ut med bebis. Beräknad att titta ut 7 februari. Dagarna rullar på man tänker inte så mycket på att man är gravid. Snart har halva tiden gått. Hur går det för er? Håller tummarna att de ska ta sig nu för er.
    Härligt att höra :)

Idag har jag ringt gyn för att boka tid till vul för att se om det blir någe ägg. Hon skulle ringa tillbaka efter att hon pratat med speciallisten som jag går till. Jag har ju lite knasig mens, så det blir lite mera komplicerat att få in en bra tid.
  • Renrot
    Gelicapelica skrev 2012-09-12 19:18:12 följande:
    Hur gick det renrot? Fick du nån bra till för vul?
    På tisdag fick jag :) Hoppas jag slutat blöda då.
    Bio skrev 2012-09-12 21:05:38 följande:
    Over and out - det blev ingen pergo för mig, innan utredningen var klar kom det ett plus helt av sig själv! =) Lycka till ni också tjejer!
    Men va roligt! Då får man säga Grattis och lycka till! :)

• Renrot

Hej alla.
    Jag har varit hos gyn idag. Trots trippeldos med pergo så fick jag ingen äl. Inga mogna ägg eller antydan till äl alls. Kändes så ledsamt, då vet jag att denna månad är chanslös också :(
    Verkar som att denna typ av behandling inte funkar på mig :(

Men hon (hade en ny gynekolog idag) noterade att jag blöder så konstigt. Andra gynekologer har bara skakat bort det innan. Så hon ville göra en ny undersökning. Då hämtade hon en till gynekolog och testade att spruta upp vatten i min livmoder för att se bättre på vul. Då såg hon att jag eventuellt har en polyp i livmodern. Låg som en extra flärp där inne. Hon förklarade att den kan orsaka långa blödningar så som jag har och försvåra att få barn.
    För att säkerhetsställa ifall det är en polyp så skall jag gå igenom en ny undersökning. Hon skulle ringa mig nästa vecka efter att hon pratat med min ordinarie gynekolog + någon annan expert.
    Om det är en polyp så måste jag åka till Karolinska i sthlm och ta bort den.

Känns.. ja.. konstigt. Har läst lite om polyp i livmoder och blev väl lite nervös. Vore skönt ifall det vore problemet och jag får bort den. Men lite skrämmande.
    Har tidigare denna månad även tagit cellprov som alla tjejer blir kallade till. Så jag får väl se om jag får ett roligt brev på posten för att göra om det.

• Renrot
    reload79 skrev 2012-11-03 14:52:14 följande:
    Helt sjukt fick gravid 2-3 veckor i dag jag som planerade att börja med pergo nästa vecka! 3 gången gillt
    Grattis! :D
    snosan skrev 2012-11-03 15:24:39 följande:
    nu är det bara att invänta bim då jag igår fick bekräftat att äl har inträffat! Blodproven kom tillbaka positiva :D
    Lycka till!
  • Renrot

Jag har fått tid till min operation föresten :) Den 19 denna månad.
    Hoppas det kommer hjälpa!
    Jag är så trött på allt blödande :( är helt snurrig o svimfärdig pga det dåliga järnvärdet jag har på 88.

• Renrot
    Gelicapelica skrev 2012-11-09 08:25:31 följande:
    Har precis varit på vul!
    Äntligen lite bra nyheter!
    Är på dag 16 och hade en fin äggblåsa på 21-22 mm sååååå skönt!!
    Härligt, då håller jag alla tummar för er! :)
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)