• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

choklaa skrev 2013-05-31 16:00:45 följande:
    Underbara pepsi grattis tjejen :) vad glad jag blir för din skull o du ska veta vilken spännande tid som nu är framför dig. Och framför allt när du får din skatt då börjat ett nytt liv.
    Tack Vännen!
    Ja..Spännande och oroande, fick rosa flyttningar idag...så jag tvinga till mig ett VÚL idag med...(Gu vad jag skäms, för allt var som det skulle) Men så orolig...Men ärtan mår bra där inne! :O)
  • Pepsi
    Förväntansfull0406 skrev 2013-06-01 18:08:16 följande:
    Det är väl inget att skämmas över pepsi!!! Rosa flytningar är väl varning om något???? Det behöver absolut inte betyda något men vem ignorerar ett sådant "tecken"??
    Man kan ha sånt i början...Men inget blod..men skönt o ha kollat upp det iallafall.
  • Pepsi
    Förväntansfull0406 skrev 2013-06-01 18:16:47 följande:
    Tveka ALDRIG att åka till gyn eller bm eller förlossningen om du känner oro. Med mitt minsta barn upptäcktes GBS grupp-B streptokocker i min urin. Detta upptäcktes genom att en dag när jag var i typ v20 så gick jag på toa, hade dessutom en del rejäla sdr, det fullkomligt forsade blod!! Fick fullständig panik. Åkte upp till förlossningen tänkte liksom att nu jävlar har moderkakan lossnat och min flicka är död..... Det visade sig att blodet var UVI inte en enda droppe kom från livmodern. De tog odling på min urin och då såg de att jag hade GBS. Detta är helt ofarligt, men många gånger behöver man äta antibiotika hela graviditeten igenom. Såna här blödningar hade jag ungefär var fjärde-femte vecka tills min dotter kom, då är det viktigt att man får Antiniotika dropp för att bebisen inte ska bli sjuk....

En lång historia men summan av detta.... Jag "bodde" typ hos min barnmorska och till sist på förl. Vi hade kämpat i ett och ett halvt år och jag blev hjälpt av pergo för att få detta lilla mirakel, inget fick gå fel! Ibland suckade barnmorskorna på förlossningen när jag kom igen för att lyssna på hjärtat..... Det struntade jag fullkomligt i! Det är deras jävla jobb att hjälpa mig/dig/oss!! Så ring alltid vid minsta oro.
    Jo det är sant! Nu vet jag att vår lilla ärta mår fint... Och dom förstod oxå..
    Skönt att det gick bra för er :)
  • Pepsi
    Förväntansfull0406 skrev 2013-06-01 18:19:00 följande:
    Men metformin, behövs det om man får äl av pergon??
    För mig var det så att jag fick ägglossning ibland av pergotimen och ibland inte...Så vi chansade på att testa med meftformin och det gav bra resultat. Så jag kan inte tänka mig att man behöver det om man ägglossar utan problem med pergotime.
  • Pepsi
    Förväntansfull0406 skrev 2013-06-02 14:31:39 följande:
    hu mycket är det pepsi? Kan det vara läge för att åka in igen och kolla så att tappen är stängd? Eller det gör man kanske inte såhär tidigt?

Igår var det mer, nu när jag vaknade så är det borta. Men man kan ju aldrig va lugn
  • Pepsi
    Förväntansfull0406 skrev 2013-06-02 16:50:03 följande:
    Jobbigt vännen får du ont så åk in.

Ja, det gör jag absolut! Men idag var det ju inte så mycket. Och jag har inte haft ont, den vanliga växtvärken men inget annat. Men skönt att det var mindre idag.
  • Pepsi
    Aj88 skrev 2013-06-02 18:16:21 följande:
    Pepsi: vilken vecka är du i nu? I vilken vecka fick du missfall förra gången? Det är ju ganska vanligt med missfall men risken för två missfall måste ju vara väldigt liten. Tror inte det är någon fara.

Förra sommaren kunde dom inte ens se att jag varit gravid, så det måste ha varit väldigt väldigt tidigt. Nu är jag i 6+3. Ärtan hade växt som den borde igår och just nu är jag lugn igen! Berg och dalbana! Men tänkte väl ringa barnmorskan och beställa tid för inskrivning då kan man ju prata med dom.
  • Pepsi
    Theresan skrev 2013-06-04 09:22:04 följande:
    Jag har en funering kring pergotime.

Ni som har fått ÄL av pergotime men som trots det inte lyckats bli gravida, hur många gånger fick ni ÄL utan att lyckas? Har ni lyckats senare? 
    Jag ägglossade 4 gånger och blev gravid 2...Sen strula det med ägglossningen där i mellan. Men nu på mitt 8:e försök med pergotime lyckades vi och ärtans lilla hjärta tickade så fint när vi fick se det i fredags.
  • Pepsi
    snosan skrev 2013-06-04 21:14:33 följande:
    det ska jag verkligen göra... sträcket är tydligt då man ser det med ögonen, men på bilden syns de mycket sämre :) ska testa imorn med morgon urin då detta är taget med en skvätt kiss bara  syns bättre på avstånd såg jag nu :D åter kommer med besked på söndag senast! ska inte vara hemma i helgen å sitta på datorn :)

Sådär såg mitt första positiva test förra sommaren ut på bim -2 Och det där är ju inte ens morgonurin. Så jag säger GRATTIS!!
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)