• choklaa

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Tittade ju fel i almenackan. Det var den 18maj jag hade äL och att de var dag 23 i cykeln.

• choklaa
    Nicholeski skrev 2012-06-02 00:18:58 följande:
    Åh! GRATTIS! Fantastiskt underbart! Gick du ostimulerad nu? Berätta din väg till plusset!! =)

Molvärk och "hugg" är vanliga tidiga graviditetssymptom, så du behöver inte oroa dig =) 
    Fick mens den 26 april. Började med pergotime på dag 5.

Var på ett vUL på dag 12 och då sa gyn att ägget var ca 17 mm och skulle släppa inom en dag eller två. Testade med ägglossningsstickor men visade inget. På dag 18 ringde jag till gyn då sa hon att om stickorna ej visat något tyder det på att man missat ägglossningen då ägget spräckts.

Dag 23 kände jag av alla tecken på ägglossning testade och ja ett mirakel ägglossning.
    Testade negativt i måndags och ositivt i går. :)
  • choklaa
    Nicholeski skrev 2012-06-03 20:02:26 följande:
    Det finns inte någon som har en ask pergotime att sälja till mig? :) jag funderar på om jag skall köra en kur denna månaden också istället för ostimulerad :) Antligen liggandes på apoteket eller liggandes hemma?
    Kan du inte få utskrivet av gyn?
    Hade gärna delat med mig om jag hade någon. Fick bara recept för en månad.
  • choklaa

Tjejer, är det någon som vill att jag skickar över ägglossningstest som blivit över? Har ett par stycken. Både clearblue och även rsfus?

• choklaa

Varje Ica butik samt alla bemannade bensinmackar har äggglossningstest och graviditetstest.

Om man får resultat ägglossning trots att den innan varit så kan de bli ett plus. Dock innebär de graviditet. De fick jag höra av gyn.. Sen så var mina flyttningar ägglossningslika dagen innan jag tog mitt graviditetstest

• choklaa

Jag hade druckit en liter vatten precis innan jag testade. Men då de var så självklart så blev Det positivt. Önskar dock nu i efterhand att jag väntat ytterligare en vecka eller två och testa. Då oron är obeskrivlig som kommer efter att man plussar. Man analyserar tänker och oroar sig. Mår rättare sagt jätte dåligt i dag efter kraftig smärta/sammandragning i natt. Vek mig dubbelt som de högg till.

• choklaa
    Emmie02 skrev 2012-06-06 13:42:20 följande:
    Jag plussade precis :) trodde jag aldrig på första kuren, fattar de inte riktigt är alldeles skakis :/
    Underbara Emmie02: Ett stort grattis :) Vad var det jag sa :)
    Är så glad för  din skull. Vi plussade på vår första kur också. Dock är det just nu väldigt jobbigt, när man känner av så mycket och man vet ej hur det ska kännas och inte kännas att vara gravid.

När hade du ägglossning?
    Och i vilken vecka är du då?

Känns så skönt att någon mer plussade denna månaden så vi kan följas åt. Samtidigt som vi stöttar alla andra :)
  • choklaa
    gipsybird skrev 2012-06-06 16:31:42 följande:
    dag 18 och ännu ingen äl... hur länge har några av er väntat??? och grattis emmie02!!!!!!
    Ge ej upp. Min gyn ringde jag till dag 18 då jag var på vul dag 12 och hon sa din ägglossning kommer inom dom närmaste tre dygnen.

Dag 18 ringde jag och hon sa då är det kanske så att ägget spruckit. Sen på dag 24 kände jag bara lätt molning hade knappt inga mer sympom av ägglossning.
    Tog en sticka som var extremt svar.

Sen i fredags tog jag ett graviditetstest dock var jag 1000% att det inte skulle vara något. men jag hade fel :) Äntligen ett plus :) Första pergotime kuren.
  • choklaa
    Emmie02 skrev 2012-06-06 19:20:29 följande:
    Tack :) trodde aldrig att det skulle ta sig på första kuren trodde inte att jag var en utav dem men tydligen :) Ja jag förstår, känner inget alls mer än vanliga mens symptom som ömma bröst, lite molvärk och allmänt svullen. Trodde att när vi väl lyckades så skulle det kännas ordentligt men det kommer väl som ett brev på posten snart förstår jag, kanske ska vara glad över att slippa symptom än så länge :P

Men är lite rädd att allt inte ska gå som det borde, men som min syster sa, tänk att allt ska gå bra vilket det förmodligen kommer att göra. Så jag försöker men det är långt tid kvar tills man kan känna sig lite säkrare iallafall :)

Jag hade första positiva äl testet för precis 14 dagar sen, sen visade de plus i tre dagar för att sen bli negativt så någon gång under dessa dagarna fick vi till det så borde vara i vecka 2-3 nudå :) Du då? Har för mig att du ägglossa helgen innan jag fick min äl :)

Helt underbart är det, och hoppas alla som inte lyckats denna månaden ser att det faktiskt fungerar :)
    Jag hade ägglossning den 19maj. Så enligt gyn sekreteraren som jag pratade med i måndags så är jag i dag på vecka 4 ( men är 3 fullgångna veckor + 5 dagar).

Du räknar om jag inte är helt fel som gyn räknar. En vecka innan ägglossning och sedan tiden efter ägglossning. Så om du hade ägglossning i går exakt för 14 dagar sedan så är du i vecka 4 ( 3+1) i dag.

När det gäller symtom, önskade på ett sett att jag väntat med att testa mig. För man är så nojig. Det molar och hugger i magen i bland att jag är precis som du säger orolig att de ej ska gå hela vägen. Men samtidigt har jag insett att det inte är någon ide att tänka på det för vi väntar barn inte missfall.

Tänk på att du går till apoteket i dag och köper folsyra om du inte redan tar det.

Kram
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)