• Emmie02

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

lantisen02 skrev 2012-07-22 16:19:46 följande:
    mens på dag 26 här, jag blir så trött. Behandlingsfri månad och kortare cykel än med pergo... vi som låg som kaniner... men men nya tag i augusti... måste fråga er andra som blivit gravida? har ni haft sex före under och efter ÄL, denna gång hade vi 6 före och under, men fick inte till det lite efter ÄL..kan detta spela in tror ni? jag börjar snart bli desperat vad man gör för FEL eller vad F... det är, Äl hade jag ju i Juli....  

Vi hade sex varannan dag innan pos på äl test och sedan den dagen och dan efter hade pos på äl test i tre dagar i rad, men tredje dagen då hade vi lessnat det hade ju inte varit så spontant precis. Blev super nojhig endå att jag missat äl tankarna snurrar så hemskt de två veckorna man väntar på plus eller mens. Dock så lever ju spermierna ett tag i livmodern så igentligen hade jag inte behövt oroa mig. Det har varit mer oro nu dessa veckor fram till vecka tolv som jag går in i på onsdag, först är oron över att få mens super glad över plusset som snabbt byts ut i oro över att det ska hända något som missfall eller nåt. Hoppas du lyckas nästa kur :)
  • Emmie02
    Pepsi skrev 2012-07-22 21:21:20 följande:
    Oj är det 12 veckor sedan du plussade! tiden går så snabbt :)

Var i vecka fyra då jag plussade, man räknar två veckor innan äl och två veckor tidigast syns det på test. Och då säger man att man gått in i vecka fem. Du kan läsa om det här på fl :) du borde också vara i vecka fem nu :)
  • Emmie02
    elith skrev 2012-07-23 11:45:46 följande:
    Jag grina hela vägen hem. Han tyckte vi skulle "köra" på ändå och ta äl test. Han ville inte skriva ut mer pergo till mig. Nej har ätit pergo två gånger,Första gången enkel, första omgången vet jag ej om de blev nån äl då jag inte fick komma på undersökning. Läser på fler sidor att det finns dom som fått äl senare i cykeln? usch allting känns så meningslöst så det är inte sant :(

Mina ägg låg på två på 8 och ett på tio dag 13 och vi lyckades dock blev äl en vecka senare :) så ge inte upp :)
  • Emmie02
    elith skrev 2012-07-23 13:15:38 följande:
    Emmie02 det där var precis vad jag behövde höra! En gnutta hopp kom tillbaka! Tack! :) får helt enkelt köra på med äl test och hoppas!

Har ägget blivit 10 mm så släpper det oftast och inte går tillbaka tar bara lite längre tid har jag läst mig till. Inte nog med att äggena var små så var hinnan även för tunn bara 4 mm och den ska vara minst åtta för att ägget ska kunna fastna men tydligen gick de endå :)
  • Emmie02
    Nicholeski skrev 2012-07-30 11:01:45 följande:

Jag trodde aldrig att jag skulle få lägga upp ett sånt här inlägg. Men idag har jag plussat!! Jag vaknade imorse och kände rent spontant bara att "fasen, jag gör ett gravtest för att dra igång mensen". Det är så det brukar bli nämligen. Men upp kom ett extra streck och jag fattade ingenting. Drog istället fram ett clearblue och visst, det var ett plus där.

Är idag på CD 30 och har tagit min 4:e kur pergotime. En kur där min gynekolog inte var nöjd med resultatet på äggblåsan (13mm på CD13) men det funkade ändå! Nästa månad skulle vi bli kallade till vårt första IVF möte.. Jag förstå ingenting!!! Jag är så glad, rädd och förväntansfull!
    GRATTIS :) Vilken toppentråd, man blir så glad för er alla som lyckas :)
  • Emmie02
    Pepsi skrev 2012-08-05 16:05:00 följande:
    Hej Tjejer! Är himla arg och förvirrad just nu! Fick en liten blödning, (läkaren kallade det inte blödning) imorse. Ringde till gyn och de var snälla och tog emot oss. Vi åkte in och fick göra en undersökning. Under undersökningen konstaterar läkaren att jag inte är gravid, iallafall inte så långt gånget som i vecka 6 eller 7 som jag trodde. Fick göra ett gravtest där uppe och det visade svagt mycket svagt positivist, så han tyckte jag skulle göra ett test till i slutet av veckan och sen höra av mig igen. Men känner mig så konstig, för att jag drömde i natt att jag fick blödningar och så fick jag lite blod på pappret..Jag fattar inte! Vet inte om man ska vara glad för att det inte var ett missfall ändå, men man känner sig jävligt snuvad. Liksom man åkte hemifrån som gravid och kom hem som icke gravid. Har ju ändå tagit 3, test som har visat positiv...så tydligen kan de vara så att hormonerna kan sätta igång ändå, utan att man blivit gravid...Typiskt att det ska hända oss. Så kommer säkert fortsätta min resa med provera och pergotime... Ville bara skriva av mig lite.... 

Men oj pepsi, men du är alltså inte gravid? Eller visste inte läkaren? Vad förrvirrande, tycker så synd om dig. Håller tummarna på att de var en värdelös doktor och att blödningen bara berodde på slemhinnorna eller nå är ju inte så ovanligt med småblödningar. Hoppas testet är starkare i slutet av veckan, han borde ju kunnat gjort ett blodprov och då vet de ju säkert hur det ligger till!
  • Emmie02
    Pepsi skrev 2012-08-05 20:34:42 följande:
    Nej jag tror inte att jag är det, han kunde inte se någon graviditet. Blödningen kom från livmodertappen som tydligen kunde vara lätt "blödlig" Fick ge ett urin prov som visade svagt svagt positivt. Frågade vart min mens var då, men det kunde han inte svara på. Så jag vet inte vad man ska tro, trodde inte man kunde få positivt på 3 test och det är ju inga spökstreck. Nu ikväll kommer det mer blod, blöder jag mer imorgon vet jag inte om man ska ta det som en mens..och då är det ju snart dags för pergotime om jag får äta det nu när mina hormoner inte är helt som de ska vara. Usch vet inte om ett missfall hade varit bättre, för nu vet man ju verken ut eller in. Det  bästa hade väl varit att inte få något plus alls om det nu inte är någon graviditet då hade man ju bara väntat på sin mens och sen kört igen. Nu känns det som man är den gamla bitterfittan igen som tycker allt är tråkigt och orättvist. Tänk att det kan vända så snabbt. Tack för stödet!!!

Kanske är ett väldigt tidigt missfall som inte kom ut på en gång och kommer nu istället :/ jag vet inte eftersom du fått plus, och när jag gjorde vul i början av vecka 6 så såg vi ett tydligt hjärta slå. Låter ju så konstigt att det inte såg ut som en grav något borde han ha sett tycker man! Tycker det är så fruktansvärt detta och förstår om det är nedslående men vem vet den dumma doktorn kan ha fel så vi ska inte ta ut nåt hoppas på starkare plus. Annars lär du ju ringa gyn och fråga vad som händer för får man plus på stickan så ska mam ju vara gravid :/
  • Emmie02
    Pepsi skrev 2012-08-06 10:54:55 följande:
    Det måste ju vara ett tidigt missfall, och jag skulle nog tycka att det var skönare om det var det. Då vet man ju att det var det som var felet istället för att kroppen ska spela en ett spratt och bara dumma sig. Sjukt att man tycker missfall skulle vara bättre men nu när det inte blir någon bebis så tycker jag faktiskt att det är bättre. Jo, jag vet att man ska se hjärtat tydligt i vecka 6. Det värsta var nog när jag sa, att jag tyckte att det gått för lätt och läkaren sa att inget ska vara lätt, då var det tur att jag inte tänkte ordentligt för hade jag gjort det hade jag nog lappat till honom. Säger man så till någon som har svårt och få barn? Tror inte på nått mer plus denna gång, nu när jag vaknade har blodet ändrat färg till mörkt brunt. Ska se om det liksom  sätter fart på blödningen för nu kommer det endast när jag torkar mig. Annars får jag väl ringa och fråga.

Vilken jävla doktor, man borde inte få vara doktor om man inte kan vara männsklig. Gud vad förbannad jag varit om det hänt mig!
  • Emmie02
    Pepsi skrev 2012-08-06 14:40:41 följande:
    Ja, nu undrar jag om han skulle kunna sett på VUL:et om det var en mens på gång. Eller om jag blöder från livmodertappen. För nu blöder jag som en vanlig mens... Usch...och ringde till Gyn idag för jag vill veta om jag kan ta mina pergotime tillsammans med denna blödning istället för att behöva sätta igång och blöda igen. För att det är precis en månad sen jag "hade" ägglossning, eller iallafall utslag på ägglossningsstickan. Men det var 20 minuter kvar på telefontiden och de hade inga telefontider kvar...KUL. Ringde 1177, men hon tyckte det lät konstigt alltihopa och tyckte jag skulle ringa jouren när de öppnar. Så får väl göra det. Tur jag har er, så jag kan skriva av mig...

Ja gör de för de låter verkligen konstigt alltihopa :/ eller så ringer du akuten och säger att du är gravid och blöder så kan de göra ett till vul och hoppas på att det är nån mer rutinerad. Har du super ont också?
  • Emmie02

Hej Pepsi, ledsen att det inte blev nåt den här gången heller. Följer er fortfarande och väntar spänt på att det ska bli din tur snart :) prova ta 3-7 de tänkte jag göra för jag googlade och läste mycket om det och fick uppfattningen av att effekten av pergon blev starkare, kan vara värt att prova i vilket fall är det inget farligt. Börja testa med äl stickor lite tidigare bara :) kändes inte att jag varken litade eller trodde läkarna ville göra sitt yttersta då vi började så, de ville ju till och med att jag skulle hoppa över en månad fast de ansåg att jag inte blev stimulerad tillräckligt! Fast jag blrv gravid :/ gör så som du känner är rätt, förlorar ju inget på att prova. Googla lite du också och läs om det :) Väntar spänt på ditt plus fast jag aldrig skriver men läser här varje dag och följer dig och håller tummarna :) krams

• Emmie02

Hej tjejer och grattis till alla plus som blivit :) och pepsi denna gång hoppas jag att det är er tur och det låter verkligen lovande så håller alla två tummar jag har till er :) vill meddela att den 1feb föddes vad jag vet den första bebisen i tråden lilla Adam och snart hoppas jag att choklaa ska få träffa sin lilla också :) som sagt pepsi alla tummar hålls och alla kort verkar ligga rätt för er så nu hoppas jag verkligen på eran tur :) krams krams

• Emmie02
    Pepsi skrev 2013-02-11 20:29:29 följande:
    Ja, jag hoppas verkligen det! Det är ju bra förutsättningar iallafall. :) Men guud har du fått din lilla? Grattis isåfall! Mår ni bra? Gick det bra? Ja, jag håller tummarna för att choklaa snart får se sin lilla! <3

Japp han är här :) jo det gick jätte bra och vi mår toppen en snäll liten sovgrabb, iallafall än så länge ;)
  • Emmie02

Jag tror också jag hade molvärk ca en vecka innan bim, och då startade humörsvängningarna också och det var då jag började ana att det var nå lurt på gång :)

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)