• Cicek

Frågor om inbjudningar till dop?

Vi ska ha dop precis i början av juni, och jag har tre frågor som jag vill kolla med er vad ni tycker (ej överens med sambon).
    - Är det "normalt" att skicka ut inbjudningar, alltså kort? Eller går det bra att bjuda in via telefon/mail?
    - Hur lång tid innan dopet bör man bjuda in folk? Är det för tidigt att göra det nu? När bör vi göra det senast?
    - När brukar man sätta OSA??

• Svar på tråden Frågor om inbjudningar till dop?
  • MammaEmelie91

Jag/vi skickade ut inbjudningskort och även alla jag känner brukar göra så. Telefon/Mail går säkert bra men inbjudningskort är smidigare tror jag nog.
    Vi bjöd in ca 1,5 månad innan och OSA ca 1 vecka innan.  

mammatillebbaa.blogg.se - 20år och snart TRE-trebarnsmamma!!
  • La Lola

Vi har aldrig skickat ut några kort vid dop.
    Går likabra för oss o våra gäster att tex ringa runt eller skicka mail.

Gjorde väl det ett par veckor innan dopet och OSA nån dag innan.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Kaffegalningen

Vi skickade inbjudningar, kändes mer högtidligt. Har blivit inbjuden via Facebook en gång men det känns lite extra festligt då det kommer en fin inbjudan. Det behöver inte bli dyrt - gör inbjudan i Word och skriv ut på fint papper eller gör den i ps och framkalla som ett foto eller ta ett fint kort och framkalla samt skriv på baksidan.

Vi skickade ut två månader före och hade osa en månad före. Jag och min syster hade ihop så det kunde bli mellan 15 och femtio personer så det är trevligt att veta hur mycket fika man ska baka etc.

• Dixie

vi har skickat ut inbjudan - tycker det är trevligt, men inte nödvändigt. 
    vi skickade ut ca 1,5 månad innan och osa 1 vecka innan dopet.  

• stenbock85

vi ska döpa våran son 17/6, skickade ut inbjudningar i slutet av mars, sista svars datum är 29/4,

Svar på tråden Frågor om inbjudningar till dop?