• Es Mamma
    Äldre 15 Apr 18:41
    70485 visningar
    1124 svar
    1124
    70485

    Vi som har hängt i testtråden och plussat!

    Jag tänkte att vi som har hängt i "testtråden" och lyckats bli gravida kan fortsätta att följas åt oavsett BF! :)

  • Svar på tråden Vi som har hängt i testtråden och plussat!
  • Äldre 16 Apr 14:47
    #21

    Halloj! Fortfarande inga direkta symptom men testet igår (digitalt) sa 3+ i vecka 4+4 så det är ju bra! Funderar på att boka ett VUL i vecka 8, hur har ni gjort med det?

  • Äldre 16 Apr 18:02
    #22

    Idag har jag ringt barnmorskan och berättat.
    Bokat in första besöket hos henne den 21maj då går jag ensam , inskrivningsbesök tillsammans med min sambo då jag är i v 9.

    Har fortfarnade inte riktigt förstått att det finns en krabbat i min mage.
    Min sambo har köpt graviditetsförsäkring idag, omtänksam :)    

  • Äldre 16 Apr 19:22
    #23
    Krokiz skrev 2012-04-16 18:02:26 följande:
    Idag har jag ringt barnmorskan och berättat.
    Bokat in första besöket hos henne den 21maj då går jag ensam , inskrivningsbesök tillsammans med min sambo då jag är i v 9.

    Har fortfarnade inte riktigt förstått att det finns en krabbat i min mage.
    Min sambo har köpt graviditetsförsäkring idag, omtänksam :)    

    Jag tänkte ringa imorgon till BM Skrattande
  • Es Mamma
    Äldre 16 Apr 21:20
    #24

    När ska man ringa BM egentligen? Jag får nog vänta nån vecka till så jag vet om det håller sig eller inte.

    Tänkte notera lite info som är roligt att hålla koll på :)

    V. 3+4:
    Vikt: 50 kg
    Midjemått: 68 cm

    Får se vart det slutar den här gng ;)

  • Äldre 16 Apr 21:22
    #25
    Es Mamma skrev 2012-04-16 21:20:21 följande:
    När ska man ringa BM egentligen? Jag får nog vänta nån vecka till så jag vet om det håller sig eller inte.

    Tänkte notera lite info som är roligt att hålla koll på :)

    V. 3+4:
    Vikt: 50 kg
    Midjemått: 68 cm

    Får se vart det slutar den här gng ;)
    jag ringde efter jag plussat, vi hade ett hälsosamtal i v 6
  • Es Mamma
    Äldre 16 Apr 21:29
    #26
    lillabambi skrev 2012-04-16 21:22:44 följande:
    jag ringde efter jag plussat, vi hade ett hälsosamtal i v 6
    Ok :) I februari gjorde jag också det, men så fick jag avboka tiden pga mf, så jag tror jag väntar till iaf v.5-6. Vill gärna få ett vul den här gng pga tre tidigare mf, tror ni man kan få det hur som helst?
  • Äldre 16 Apr 21:32
    #27
    Es Mamma skrev 2012-04-16 21:29:07 följande:
    Ok :) I februari gjorde jag också det, men så fick jag avboka tiden pga mf, så jag tror jag väntar till iaf v.5-6. Vill gärna få ett vul den här gng pga tre tidigare mf, tror ni man kan få det hur som helst?
    har oxå haft några mf så vet vad du menar, man drar sej lite för det, och här får man inte nått vul utan bara rul men har mycket att tacka våran angelsound
  • Es Mamma
    Äldre 16 Apr 21:45
    #28
    lillabambi skrev 2012-04-16 21:32:53 följande:
    har oxå haft några mf så vet vad du menar, man drar sej lite för det, och här får man inte nått vul utan bara rul men har mycket att tacka våran angelsound
    Underbart att det gick vägen den här gången!
    Tror det är svårt att få vul här också. Är så avundsjuk på de län som har två rul! Här får man snällt vänta tills v.18. Visserligen fick jag några stycken på slutet också pga sätesbjudning, men man vill ju ha i början!
  • Äldre 16 Apr 21:51
    #29
    Es Mamma skrev 2012-04-16 21:45:28 följande:
    Underbart att det gick vägen den här gången!
    Tror det är svårt att få vul här också. Är så avundsjuk på de län som har två rul! Här får man snällt vänta tills v.18. Visserligen fick jag några stycken på slutet också pga sätesbjudning, men man vill ju ha i början!
    samma här, 17-20 är rul här och jag får snällt vänta tills dagen jag går in i v 20, fast är iofs inte långt kvar nu  
  • Äldre 17 Apr 11:05
    #30

    Här tror jag jag man går på inskrivning runt vecka 10 med andra barnet, alltså inget hälsosamtal eftersom man redan gjort det med första. Väntar på att sonen ska sova lunch så ska jag ringa BM, lite svårt att prata i telefon när han är vaken för han ska minsann också prata i telefonen då Skrattande

Svar på tråden Vi som har hängt i testtråden och plussat!