hur mycket pengar får ni i månaden?
Jag får 1000 men jag ser på pengar på ett annat sätt som du och beter mig vuxen. Lattsomenplatt.blogg.se
Jag får 1000 men jag ser på pengar på ett annat sätt som du och beter mig vuxen. Lattsomenplatt.blogg.se
Du använder mer än 1000 kr i månaden, äter du?. Du äter för ungefär 1500-2000 kr i månaden, köper du kläder?. Det går kanske 500 kr. Du duschar, det går också åt pengar och elen, du sitter ju vid datorn nu?. Hobbies kostar pengar. Allt kostar pengar. Dina föräldrar måste betala ungefär 4000 kr för dig varje månad. Om du visar att du är självständig och kan ta hand om dina pengar och inte direkt slösar pengarna på smink, godis. Kanske du får pengar av din mamma och pappa. Det är bara inte säkert.
Känner mig som en smart 16:åring.
Spazy: är nyfiken. Varifrån får du dina andra pengar än 1050 kr? Jobbar du någonstans?
Du kostar ändå mer än 1000 kr
Du äter fortfarande för över 1000 kr. Du äter mellan 1500 - 2000. Min familj äter för ca 8000-9000 kr!. Vi är 3 vuxna och två barn. Och jag räknar som vuxen. Ett barn äter ca för 1000 kronor. Och då blir det 2000 kr och då är 6000 kr kvar. Delar man det på 3 blir det ca 2000 kr och det blir billigare att laga mat då man gör storkok. Du äter för mer än 1000 kr, det är bara så.
Hur ofta duschar du och hur länge duschar du?, jag vet inte vattenpriserna men de är höga. Speciellt om man duschar i varmvatten. Det kostar också pengar, men det kanske du inte visste?
Du sitter vid datorn nu, det påverkar elkostnaderna.
Hur ofta köper du kläder?, en tröja kostar ca 300-400 kr. Det är inte heller billigt.
Vad har du för intressen?, det går pengar åt där.
Äter ni ute ibland?, går du på bio?, äter du lördagsgodis?
Allt kostar. Hyran, vatten- elräkningar, försäkringar, bilen.
Vi kan inte veta om dina föräldrar har dålig ekonomi! Men jag tycker nog att du ändå borde fråga om du kanske kan få 300 kr om det tillåter dina föräldrars ekonomi. För att leva på 50 kr är väldigt lite! :)