Inlägg från: lisamartina |Visa alla inlägg
  • lisamartina

hur mycket pengar får ni i månaden?

Jag får 600 kr i månadspeng, för dem ska jag betala egna nöjen, tex bio, godis, tidningar, ibland ngn bok.
    Kläder och allt annat betalar mina föräldrar så fort jag behöver något.

Även just nu när dem inte ens får något barn/studie-bidrag över mig då jag är 16 (snart 17) och inte studerar för tillfället så får jag pengar, men jag måste hjälpa till väldigt mycket att sköta hushållet då. Dvs tvätta, städa,skura och damsuga osv osv eftersom jag inte gör så mkt på dagarna numera.. :)

Jag tycker att mina föräldrar är väldigt generösa som trots att jag varken pluggar eller jobbar ger mig 600 kr att röra mig på per månad. Sen är jag väldigt sparsam så har ofta pengar kvar över till nästa månad ändå, och då kan jag köpa en och annat klädesplagg själv :)

Jag föreslår att du pratar med dina föräldrar och frågar om dom itne kan tänkas ge dig en liten ökning. Vill dem inte göra det bara sådär. erbjud dig att du ska hjälpa till hemma mot högre månads/veckopeng! :) Att säga att "alla andra får mer" brukar inte räcka för att få mer.. :P

Men fråga iaf! Det skarar ju inte! :)  

• lisamartina

För övrigt så tycker jag att du har otroligt dålig attityd och är väldigt otrevlig mot dem som försöker hjälpa dig. Skärp dig om du vill ha fortsatt hjälp från andra!!!

• lisamartina
    saaaaaaaaaaara skrev 2012-05-12 00:22:59 följande:
    man behöver inte alls ha en utbildning och jag är efter för jag har missat i andra klasser men är inte dum och kan lära mig de jag behöver själv! orkar inte prata med er längre för ni är så negativa...
    Det är ju du som är negativ. Alal här försöker hjälpa dig, men det enda du gör är att vara otrevlig mot dem?
  • lisamartina
    saaaaaaaaaaara skrev 2012-05-12 00:40:00 följande:
    jag är inte alls negativ, jag tror det kommer gå och de försöker inte hjälpa mig och jag svarar bara som de är och är inte otrevligt!
    Det är ju precis det dom gör. ALLA här inne har försökt hjälpa dig på ett eller annat sätt. Men du är så instängd i din negativa sfär att du inte märker det.

Jag gav dig ett långt inläg på hur du kan försöka gå tillväga. Fick inte ens ett svar tillbaka, och andra som ger dig tips och råd snäser du bara kort & otrevligt av.

Det kanske inte är med din mening, men du gör det, tycker jag. Men jag kan ju ha fel, det kanske bara är ditt sätt att svara på! Tungan uteObestämd 
  • lisamartina
    skogsvitter skrev 2012-05-12 00:45:37 följande:
    Tycker också TS är grymt otrevlig och fullkomligt avstängd för att ta emot råd. Synd.
    Barn vet inte sitt eget bästa alla gånger (oftast inte) och du är inte ett undantag TS, då är det ju väldigt synd att inte kunna ta råd och hjälp från andra som faktiskt vet mer och kan mer.
Svar på tråden hur mycket pengar får ni i månaden?