• saaaaaaaaaaara

hur mycket pengar får ni i månaden?

jag undrar för jag vet de som får hela sitt barnbidrag och om man jämför så får jag jätte lite och tycker jag borde få mer efter som de får barnbidrag och specialbidrag och tjänar pengar.. inte frågat om jag kan få mer för om jag frågar om jag får låna pengar så säger de att jag ska spara men tar flera månader och då finns de som jag vill köpa inte kvar.... rösta vad ni får eller vad ni fick eller vad era barn får eller skulle fått om de var 15 år!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden hur mycket pengar får ni i månaden?
  • saaaaaaaaaaara
    070104 skrev 2012-05-06 00:22:05 följande:
    Haha nej, men det är skillnad på att handla mat för 2 personer än att handla för 3 personer. 
    Maten på din tallrik kostar ÄVEN om andra också äter mat. 
    Du använder el på DITT rum och DU har tänt på toaletten. Alltså använder du el som inte andra tar del av samtidigt. 

När ska du starta eget företag då? 
    Vet du hur det går till?
    Vart ska du få pengarna ifrån för att starta företaget?  

jag vet men är endå vuxna som äter mest så jag tycker inte de borde köpa mat och el för barnbidrag om de har andra pengar... på sommarlovet och jag behöver inga pengar för att starta företaget!  
  • 070104
    saaaaaaaaaaara skrev 2012-05-06 00:31:59 följande:
    jag vet men är endå vuxna som äter mest så jag tycker inte de borde köpa mat och el för barnbidrag om de har andra pengar... på sommarlovet och jag behöver inga pengar för att starta företaget!  
    Men herregud.. De betalar DIN mat för barnbidraget. Du äter, duschar och LEVER för MYCKET MER än 1050 kr per månad. Spela roll om de äter mer, din mat kostar fortfarande. Sluta ät, ha tänt på rummet, tvätta aldrig dina kläder, duscha aldrig, använd inte deras tandkräm, drick inte vatten, se inte tv, åk aldrig i deras bil, gå inte på deras golv- Så KANSKE du får pengarna!! 

Vart ska du hålla till? Vad ska du sälja? Hur ska du få kunder?
  • 070104

När ska du starta företaget? I år? Nästa år ? När du är 18 år? När du är 25 år? 

• ElectroDiva

företag kostar pengar, och det tar oftast ungefär 1 år att få ut något själv.

det är inte lätt att svara på din tråd när man knappt vet något, du bor inte hemma ? vart bor du då ? 

• saaaaaaaaaaara
    070104 skrev 2012-05-06 00:39:02 följande:
    Men herregud.. De betalar DIN mat för barnbidraget. Du äter, duschar och LEVER för MYCKET MER än 1050 kr per månad. Spela roll om de äter mer, din mat kostar fortfarande. Sluta ät, ha tänt på rummet, tvätta aldrig dina kläder, duscha aldrig, använd inte deras tandkräm, drick inte vatten, se inte tv, åk aldrig i deras bil, gå inte på deras golv- Så KANSKE du får pengarna!! 

Vart ska du hålla till? Vad ska du sälja? Hur ska du få kunder?
    jag äter inte för 1000 tusen i månaden och blir nästan ingen skillnad med elen....

ska ha ett eget hunddagis och jag kommer få kunder om jag sätter in annonser! kommer inte ta ett år innan jag får pengar..
  • ElectroDiva
    saaaaaaaaaaara skrev 2012-05-06 00:51:29 följande:
    jag äter inte för 1000 tusen i månaden och blir nästan ingen skillnad med elen....

ska ha ett eget hunddagis och jag kommer få kunder om jag sätter in annonser! kommer inte ta ett år innan jag får pengar..
    jaha, ska du ha ett "svart företag".. jaja good luck , hade inte satt min hund på en 15 årings svarta hunddagis.

inte min eremitkräfta heller för den delen 
  • 070104
    saaaaaaaaaaara skrev 2012-05-06 00:51:29 följande:

Hunddagis tjänar man inte mer än 1000 kr på. 
    Annonser kostar pengar. 

Du äter inte för 1000 kr per månad men har du inte tänkt på att: 
    Duschkräm + schampo = 60 kr. 
    Tandborste + Tandkräm = 60 kr. 
    Sköljmedel + tvättmedel = 80 kr. 
    Bensin 15 kr/liter = 15-100 kr om du åker med dem. 
    Diskmedel = 40 kr. 
    Mat = 1000- 1500 kr. 

= Ca 1400. 

Dina prisuppfattningar är verkligen skeva. Har inte ens räknat med el, vatten, fritidsaktiviteter, de 50 kronor du får av barnbidraget, godis/biobiljetter m.m. 

En person äter för ca 1000-2000 kr / månad. 
    Tror du barnbidraget räcker till alla dina kostnader?
  • saaaaaaaaaaara
    070104 skrev 2012-05-06 01:01:04 följande:
    Hunddagis tjänar man inte mer än 1000 kr på. 
    Annonser kostar pengar. 

Du äter inte för 1000 kr per månad men har du inte tänkt på att: 
    Duschkräm + schampo = 60 kr. 
    Tandborste + Tandkräm = 60 kr. 
    Sköljmedel + tvättmedel = 80 kr. 
    Bensin 15 kr/liter = 15-100 kr om du åker med dem. 
    Diskmedel = 40 kr. 
    Mat = 1000- 1500 kr. 

= Ca 1400. 

Dina prisuppfattningar är verkligen skeva. Har inte ens räknat med el, vatten, fritidsaktiviteter, de 50 kronor du får av barnbidraget, godis/biobiljetter m.m. 

En person äter för ca 1000-2000 kr / månad. 
    Tror du barnbidraget räcker till alla dina kostnader?
    om man har en hund så tjänar man 1000 kr men jag ska ha fler...

allt som du skrev använder inte bara jag så blir nästan inget extra och 50 kr räcker bara till att köpa mackor på rasten 3 gånger i månaden, bättre en INGET men endå inte mycket om man jämför med vad de andra får...
  • ElectroDiva
    saaaaaaaaaaara skrev 2012-05-06 01:14:13 följande:
    om man har en hund så tjänar man 1000 kr men jag ska ha fler...

allt som du skrev använder inte bara jag så blir nästan inget extra och 50 kr räcker bara till att köpa mackor på rasten 3 gånger i månaden, bättre en INGET men endå inte mycket om man jämför med vad de andra får...
    hur kan du vara så säker på att du kommer att få kunder då ?
  • saaaaaaaaaaara
    ElectroDiva skrev 2012-05-06 01:15:16 följande:
    hur kan du vara så säker på att du kommer att få kunder då ?

jag är inte SÄKER men ska försöka och ska ha mindre betalt en de andra hunddagisen och göra olika saker med hundarna varje dag... inte bara gå promenader som de flesta andra hunddagis!
Svar på tråden hur mycket pengar får ni i månaden?