• sofkiv
    Äldre 17 Apr 22:55
    54556 visningar
    35 svar
    35
    54556

    V41 dog mitt barn

    Varför händer det här i sverige så ofta?
    Jag fattar inte hur man kan tillåta sånt här hända.. Tänker kort förklara vad som hänt mig och skulle vara glad om någon kunde dela sina berättelser för mig?

    Min underbara dotter  (visste inte att det var en tjej) hade bf 4 mars 2012 vilket var en söndag.
    Jag har en son på 2.5 år som heter Elvis..
    Jag åkte in på torsdagen innan den 4e mars till uppsala och trodde mitt vatten hade gått..
    Dom bad mig hoppa upp och ner och jag fick ligga i gyn stol och dom konstaterade att nej mitt vatten hade inte gått.. Åk hem.. ok...
    Onsdagen därpå vaknade jag kl 4 och hade sååå ont i magen.. hade gått över tiden då 3 dagar.. Ringde min mamma och sa att ngt är fel. Har ont på vänster sida vid njuren. Ringer ambulansen som kommer och jag går och kissar medans dom är här och då släpper min smärta. Jag säger att nej kanske är så att jag har kraftig UVI så jag tar prov nästa morgon och åker till Vc säger jag. Ok säger dom det låter ju ganska logiskt eftersom jag berättat att jag kissat blod.
    På onsdag dag ringer jag till vc och säger att jag kommer ner på torsdag morgon och lämnar urinprov.
    Vaknar på torsdagen kl halv 7 och sätter mig och kissar, det kommer rent blod!
    Jag gallskriker och får ont i magen, jag spyr som en gris och är jätte rädd.. Min syster som bor hos oss ringer ambulans. Dom kommer och det blir ett prio 1 larm in till uppsala, jag spyr och får ta lustgas i ambulansen.
    Vi hämtade upp min sambo som precis jobbat natt, när vi väl är inne i Uppsala så kommer en läkare som ber mig gå och kissa, jag gör det och det kommer ut blod och stenar. Ok du har njursten säger dom till mig.
    Dom hittar först inget hjärtljud med CTG apparaten, så dom tar in ett UL och den läkaren hittar inget hjärtljud, dom tillkallar en annan läkare som hittar ljudet på en gång.
    Jag läggs in på ett rum efter ha fått morfin med en CTG apparat och får vila i 45 min, dom säger att allt ser bra ut men vill att jag ska stanna i ett par timmar.
    Jag gör det, efter ett par timmar kommer dom in och säger nu får du välja om du vill åka hem eller vara kvar. Jag säger självklart att jag vill åka hem om det är ok.
    Jag åker hem, på kvällen är det full fart på magen, men på fredagen vid middagstid ringer jag min mamma och säger att jag känner inte bebisen, hon säger då att men den vilar säkert. Du fick morfin också och dom sa att bebisen kunde bli jätte lugn av det. Ok säger jag och går och lägger mig för jag är så trött.
    Vaknar på fredag natt till lördag kl halv 2 av att mina värkar har börjat. Väntar med att ringa förlossningen förrens kl är 06:30 då säger jag att var beredda jag kommer komma in på dagen för värkarna ökar ganska snabbt. Hon frågar om jag känt bebisen ngt, nej säger jag men jag fick också morfin på torsdagen. Då säger BM till mig att då är det ingen fara för dom blir jätte lugna..
    Jag åker in vid halv 2 är jag i Uppsala. Vi fick samma rum som på torsdagen och dom hittar inget hjärtljud med ctg apparaten, då skriker jag bara att det är fel på eran apparat för det var samma i torsdags. Så dom tillkallar läkare som kommer och gör ett UL och efter 10 min konstaterar dom att dom inte hittar något hjärtljud.

    Hela mitt liv rasa...
    Hade begravning i Torsdags.. För min lilla Enya Elisabeth....
    Men jag vill bara ha barn nu!!!
    Men då kommer nästa problem, mina cellprover har blivit så pass dåliga att jag absolut inte får bli gravid förrens dom tar bort en bit utav min livmodertapp.. Jag är precis på gränsen till cancer.. hur kan det här hända oss.. Så om inte det var nog!!! Då dör min svärfar prick 1 månad efter våran älskade Enya..
    Vi har fortfarande inte fått några obduktions svar.
    Men med blotta ögat var det inget fel på henne, så dom berättade för oss att det är bara 50 procents chans att dom hittar en orsak.. jag vill bara spola fram ett par månader...

    det här är inte rätt att det ska hända någon.. Vad hände? varför.. varför varför...

  • Svar på tråden V41 dog mitt barn
  • Äldre 17 Apr 23:10
    #1

    Huga,,vad ledsen jag blir

    Var hemma och SÖRJ ordentligt.

  • Äldre 17 Apr 23:11
    #2

    Beklagar verkligen vad ni fått hå igenom :( kram

  • Äldre 17 Apr 23:13
    #3

    Kan bara beklaga.Rynkar på näsan

  • Äldre 17 Apr 23:14
    #4

    Vill bara ge er en stor kram.Vad fint namn ni har döpt henne till.Man blir så ledsen inombords när man läser om såna saker.Kramar i massor från Lena i Skåne 

  • Äldre 17 Apr 23:15
    #5

    <3

  • Äldre 17 Apr 23:15
    #6

    Åh så hemskt!


    Beklagar så eran sorg. nej det borde inte få hända!


     

  • Anonym (livet­)
    Äldre 17 Apr 23:26
    #7

    Så outsägligt liten man är inför LIVET!

  • Anonym
    Äldre 17 Apr 23:32
    #8

    usch vad hemskt beklagar verkligen. Undrar också hur det kan bli så här läser allt som oftast om gravida som går över tiden eller är i slutet och känner att ngonting är fel men blir hemskickade eller får rådet att de inte behöver ka in.

    varför sätter man inte igång de förlossningarna för att vara på den säkra sidan och inte behöva risker a att någontong sånt hät händer gång på gång.

    vet flera som precis som du förlorat barn för att de fått vänta och ingen har trott på föräldrarnas rädsla och känsla om att allt inte står rätt till.

    kan man rädda barn som är stra över v 20-23 eller vad det är nu kan man sätta igång de som har gått så lång tid        

  • Äldre 17 Apr 23:37
    #9

    Beklagar verkligen sorgen! Fy vad hemskt... styrke kramar till er <3

  • Younes
    Äldre 18 Apr 07:58
    #10
    Anonym skrev 2012-04-17 23:32:34 följande:
    usch vad hemskt beklagar verkligen. Undrar också hur det kan bli så här läser allt som oftast om gravida som går över tiden eller är i slutet och känner att ngonting är fel men blir hemskickade eller får rådet att de inte behöver ka in.

    varför sätter man inte igång de förlossningarna för att vara på den säkra sidan och inte behöva risker a att någontong sånt hät händer gång på gång.

    vet flera som precis som du förlorat barn för att de fått vänta och ingen har trott på föräldrarnas rädsla och känsla om att allt inte står rätt till.

    kan man rädda barn som är stra över v 20-23 eller vad det är nu kan man sätta igång de som har gått så lång tid        
    Håller med dig faktiskt!

    Beklagar sorgen TS. 
Svar på tråden V41 dog mitt barn