• majblomman80

Gotland Kneippbyn alt Rohdos???????

Har en 1 åring o 2.5 åring (3 i aug) och vi planerar resa i sommar.
    Skulle vilja ha råd från er:

5 dagar på gotland o boende i Kneippbyn i stuga/läghenhet

el

1 vecka på rohdos m all inklusive.

Våra barn är små o vi vet inte hur mkt pengar man "kastar i sjön" när man åker denna sommar.

Vi tror gotland/kneippbyn är bra för då har vår stora tjej mkt aatt göra, pippi, vattenland osv.
    Men det blir lika dyrt som en vecka till rohdos samma tid med all inklusive (nästan lika dyrt)..Men det känns ändå som det är nåt år för tidigt att åka charter med flyg två barn o allt vad det innebär. Samtidigt slipper man laga mat, städa, o man får garanterad värme och bad.

HJÄLP mig....vad hade ni gjort? 

• Svar på tråden Gotland Kneippbyn alt Rohdos???????
  • Mosaik

Har aldrig vart på gottland men skulle ändå helt klart välja Rhodo. Vart där två gånger men i år blir det Kreta. Är såld på solsemestrar och här hemma vet man ju aldrig med vädret.

Barnens åldrar blir nog inget problem, inte jättelång flygtid och värmen klarar man av med många och långa svalkande bad

Vi har åkt varje år med våra små, från det att de fyllt 1 ungefär.

• JohannaLj

Kan varmt rekomendera Gotland å framförallt kneippbyn! Aldrig vart där med barn då våran lilla är 8 mån men har vart där själv. Det är underbart!

• SVejsan

Rhodos...Ifall ni inte själva varit där förut... Lika spännande för barnen för att de åker till ett ställe som är annorlunda. Försök ta promenader så ni ser något av ön också!

Pippi och vattenland låter kul... Men med 2 små barn i ett stim med ungar där barnen försvinner i folkmassan när du blinkar är inte direkt avslappnande. Och när 2,5 åringen vet vilka aktiviteter som finns så kommer det vara just där ni kommer att sitta fast

• Argo

Rhodos Sunwing Kalithea (reklam, ja) så har ni lekland, pooler, lekledare och allt för barnen.

Mellan ungarnas lek finns det roligare saker att titta på på Rhodos än på Gotland.

Bättre snorkling med om mamma/pappa vill göra det.

• sassus

Hade nog också valt Rhodos. Jag är uppvuxen på Gotland och har varit massor på kneippbyn, och jag tror att din dotter ff är lite för liten för det. Iallafall för att få ut så mycket som möjligt av det.

• Fru Fröken

Jag röstar också på Rhodos och Sunwing Kallithea har pooler även för små barn. Vi har varit där flera gånger, vår son var 8 månader när vi var där första gången och han kunde bada i poolen redan då!
    Vill man vara säker på fint väder är det ju inget att tveka på, skönt med all inclusive också!  

Svar på tråden Gotland Kneippbyn alt Rohdos???????