• Anonym (Kaffedraken)

    Makeinsemination

    Hejsan Har idag gjort min första makeinsemination och är nervös men full av förväntan och förhoppning om att äntligen bli gravid. Någon där ute som är i samma situation och/ eller som har lyckats bli gravid genom makeinsemination? Vårhälsningar!

  • Svar på tråden Makeinsemination
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag gjorde som du en makeinsemination i september 2010, det gick jättebra och min dotter är idag på dagen 10 månader gammal.
    Jag önskar dig all lycka och håller tummarna för ett Plus på testdagen. Skrattande


    Noomi 2011-06-21
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag och min man har gjort tre makeinseminationer de tre senaste månaderna, och nu är jag gravid! Vi gjorde inseminationer pga att jag har PCO som kräver ganska mycket behandling för att få till en ägglossning. Kliniken vi går på tycker att man då ska maximera chansen fullt ut och också inseminera, så det gjorde vi.

    Är bara i vecka 6 ännu, så mycket kan hända - men det känns fantastiskt att inseminationen fungerade och jag har plussat! Fast helst vill vi ju tänka oss att det var våra egna försök före och efter inseminationen som tog sig Flört

    Lycka till nu, du har en spännande väntan framför dig! Håller tummarna för er!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vi gjorde också makeinsemination igår, onsdag. Det gjorde ondare än vad jag trodde det skulle göra, fortfarande ont i magen idag!

  • Anonym (Kaffedraken)
    Myling skrev 2012-06-14 08:42:33 följande:
    Vi gjorde också makeinsemination igår, onsdag. Det gjorde ondare än vad jag trodde det skulle göra, fortfarande ont i magen idag!
    Då gjorde du & jag på samma dag
    Jaså hade du ont?Jag har ganska mycket molvärk i äggstockarna även nu två dagar efter.....
    Aldrig haft så innan!
    Håller tummarna för dig/er!?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Verkar varit samma dag, ja!

    Jag kände inget särskilt efter inseminationen. Sen fick jag skitömma bröst nu för några dagar sedan, mer så än vanligtvis. Men nu håller mensen på att komma tyvärr, det känns ganska säkert. Trött, mensvärk, ömheten i brösten håller på att gå ned. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Gjorde makesinsemination i början av juni men det blev inget. Vi ska göra andra försöket i augusti. Hoppas hoppas...

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det sket sig för oss också. Vi tänkte nog köra IVF i höst, men om det passar så kanske vi varvar med någon mer insemination.

Svar på tråden Makeinsemination