• Äldre 21 Apr 20:29
    1845 visningar
    6 svar
    6
    1845

    Psykolog Skåne

    Hej!
    Vi träffade en psykolog när vi skulle skicka papper till landet, inte Ryssland i det här fallet.

    Det var två särskilda tester som psykologen var ombedd att göra så de gjorde vi förstås, dels ett där vi skull berätta vilka associationer vi gjorde när vi såg ett antal bilder och dels ett är vi fick en rad påståenden som vi skulle säga om de stämde på oss eller ej. Spännande! Sen hade vi enskilda och gemensamma samtal, precis som under socutredningen där psykologien försökte skapa sig en bild av oss. Det berättade hon att hon fått redan efter tio minuter förstås, såklart. Testerna var bara för att landet bad om de och behövdes inte enligt psykologen. Det hela tog väl 20 timmar. Hon kom hem till oss vid tre tillfällen och vi fick uppgifter att göra mellan gångerna. Det avslutande samtalet hade vi på hennes kontor. Vi fick tips om den här sidan för de som inte bodde nära Göteborg eller Stockholm: http://www.psykologiguiden.se/www/pages/?ID=1&Startsida

    Hoppas att det varit till någon hjälp, fråga om du undrar om något mer!


    Not all those who wander are lost
  • Äldre 22 Apr 15:50
    #5

    Alltså du har jag redan fått ett medgivande och jag tyckte att det var skoj att läsa så fina saker om sig själv. Spännande att psykologen kan träffa så rätt och göra en klockren beskrivning av oss som individer och par efter att ha tillbringat förhållandevis kort tid tillsammans med oss. Jag tycker inte alls att du behöver vara rädd! Psykologen satt ju inte tyst och bara lyssnade utan jag upplevde det som ett samtal där hon var genuint intresserad av mig... Och det är ju alltid kul!


    Not all those who wander are lost
Svar på tråden Psykolog Skåne