Inlägg från: drömmaromsmått |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hur går jag tillväga?

    Jag brukar alltid gå till gyn i östersund men jag vet inte hur de ställer sig till singel-delen men det behöver man ju inte nämna, annars finns ove jörgensen i stan, tror han håller till ute på körfältet här är hans hemsida http://ovejorgensen.se/index.html

    Vi brukar bara göra en per cykel, var iväg igår och gjorde ett syskonförsök.  jag går på CFC i köpenhamn så jag har haft en låååång resa nu åker bara ner, gör det jag ska och vänder och åker hem igen.

    kan tipsa om att cfc är mycket billigare än de flesta kliniker, kollade nu på vitanova och såg att en iuid går på 4000kr samt samtalsavgift på 500kr, på cfc går en iuid på strax under 3000 och läkarsamtalen är gratis

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vad de tar inne på sjukhuset beror helt på vad du säger och vem du säger det till, jag gjorde ett vul en gång och fick betala 850kr för att jag sa att jag gjorde mina behandlingar privat, sedan har jag inte sagt ordet privat något mer och fått betala 250kr/ vaginaltultraljud.

    CFCs hemsida är copenhagenfertilitycenter.com de är en läkarledd klinik så man kan inte använda öppen donator hos dem men om man behöver mer medicinsk hjälp framöver t ex hormonbehandling är det guld värt att gå hos en läkarklinik istället för en sköterskeledd klinik.

    När alla tester är tagna och du har haft de inledande samtalet med kliniken och bestämt donator så får du bestämma när du vill börja och testa för ägglossning sedan när du fått omslag ringer du till kliniken och får en tid dagen efter.

    skulle du behöva använda hormonbehandling (vilket kan bli aktuellt efter ett par försök efter vårt tredje fick jag pergotime)  så får du ta hormoner sedan göra ultraljud för att se hur hormonkuren hjälpt follikeltillväxten och kliniken bestämmer beroende på vulet när du ska dit eller så får du ta ägglossningstest istället för vul men jag väljer alltid vul för det ger mer planeringstid att boka resor på.

    Denna gången hade jag för många ägg efter min behandling och fick välja på att strunta i inseminationen eller göra en punktion av överflödet så jag valde att plocka ut ett par ägg och insemineras.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vet inte vad de kostar men ja absolut du kan ta testerna redan nu, det är väl max ett år som gäller om jag inte minns fel, jag har inte ens behövt göra om mina tester och de gjordes i slutet på 2009

Svar på tråden Hur går jag tillväga?