• Pisces

    Gravid eller vanligt mens ??

    Hej alla som undrar samma fråga ...
    eller känner samma sak ..undrar om ni kan något om detta...

    Jag tar p.piller (zyrona) och missade en pille  4 dagar innan beräknad (mellanblödnings dagen) och då den dagen kom fick jag inget blod,men efter 4-5 dagar fick jag lite brunt flyttning några droppar och inget mer tills senare på kvällen då kom lite rödaktiga droppar väldigt lite( vanligt fall har jag riklig blödning under den veckan jag inte äter pillarna)
     jag har varit väldigt orolig nu blir det 12 dagar ...eftersom haft alla Gravsymptom men gravtestet idag gav negativ.
    :( vet inet vad jag ska tro ....!!! min kropp säger något och testet säger annat..helt förvirrad och orolig ifall jag är gravid ...

    känt av mycket
    högre puls,hjärtklappningar, mardrömmar, yrsel och jätte trötthet..
    Mina bröst sedan 8 dagar har varit större ,ömma och svullna lite gran dessutom mörkare i v.gården. man kan se tydligt mina blodkärl kring bröst och underarm .....(det gör mig förvirrad )om jag inte är gravid vad e detta?? fattar inget...aldrig hänt innan.

    mina smaklökar är olik sig själv ..ogillar dem saker jag gillar..... smakar konstigt plötsligt...
    humöret är "ett helvete" berg och dalbana...Minus
    och inte minst 6 dagars smärta i nedre delen av magen och min rygg dödar mig ssså ont.....på sidorna..
    jag tog clear blues test och den gav negativ direkt! men när jag tittar på mina bröst blir jag så irriterad för jag ser något annat!!! skall träffa BM om 3 dagar ..och håller på dö av otålighet...
    blöder nu försökt droppar av blod och har mens värk lite mindre nu jämfört med gårdagens kramper... 
    Nu vågar jag inte tro något jag blev besviken efter testet ...det vore kul med en unge jag och min hade tänkt på att skaffa oss under sommaren långt fram ..Obestämd
    om jag har mens och inte gravid varför allt pekar motsatsen ?? och jag blöder så konstigt ...
    kan någon berätta om  ni har varit med liknande sits..??
     vill veta jag e så otålig och orolig av mig ..kan inte sluta undra....för jag aldrig känt så som jag har gjort under denna vecka...alt nytt!!
    kan man blöda om man är gravid? hur mycket ? 
    eller ?Skäms
     

  • Svar på tråden Gravid eller vanligt mens ??
  • Mandizx

    Jag tror du inbillar dig mycket bara för att du vill bli/vara gravid. Men däremot så har du nog testat dig för tidigt om du nu verkligen skulle vara gravid. Men om man missar nån pilla så brukar mensen alltid bli konstig av det och man kan lätt tro för snabbt att man är gravid. Men jag kan säga att Ja man kan ha lite blödning fast att man är gravid, det hade jag flera gånger och nu är jag i v 30 !

  • Mandizx

    För något år sen missade jag att ta en p piller pilla och mensen blev super konstig, den kom knappt bara lite, sen efter ett tag kort därefter misstänkte jag att jag fått missfall utan att jag ens visste att jag var gravid. Det finns många anledning till varför din mens är konstig. Men oftast så får du reda på det hos BM , visar testet negativt där så är det oftast det. Väldigt sällan testerna har fel!

Svar på tråden Gravid eller vanligt mens ??