• Anonym (666)
    Äldre 24 Apr 04:42
    8273 visningar
    16 svar
    16
    8273

    Singel swinga

    Jag är en singeltjej som har funderat på att gå på swingersklubb. Jag är dock väldigt nervös inför detta. Är det någon som testat och har lust att berätta lite om hur det är och era upplevelser? Jag är väldigt nyfiken men som sagt lite nervös...

  • Svar på tråden Singel swinga
  • Anonym (Vitus­)
    Äldre 24 Apr 06:36
    #1

    Klubbarna har ofta någon form av hemsida med forum och i vissa fall möjlighet att skicka PM till andra medlemmar, utnyttja dessa möjligheter till att knyta lite kontakter innan första besöket. Adam och Eva i Norrköping har också något som heter Club Eva där tejer som är medlemmar i AoE ställer upp och stöttar andra tjejer som vill ta steget in i en ny och spännande men lite skrämmande värld. Jag skulle också rekomendera dig att börja på en parkväll, på dom flesta klubbarna är det ok att komma som singeltjej även på parkvällar. En parkväll är oftast lite lugnare och sedan tycker jag att du bör se första besökte som ett studiebesök för att bara känna in atmosfären och känna efter vad som kan kännas bra i fortsättningen.

  • Anonym (666) Trådstartaren
    Äldre 24 Apr 10:07
    #2
    Anonym (Vitus) skrev 2012-04-24 06:36:36 följande:
    Klubbarna har ofta någon form av hemsida med forum och i vissa fall möjlighet att skicka PM till andra medlemmar, utnyttja dessa möjligheter till att knyta lite kontakter innan första besöket. Adam och Eva i Norrköping har också något som heter Club Eva där tejer som är medlemmar i AoE ställer upp och stöttar andra tjejer som vill ta steget in i en ny och spännande men lite skrämmande värld. Jag skulle också rekomendera dig att börja på en parkväll, på dom flesta klubbarna är det ok att komma som singeltjej även på parkvällar. En parkväll är oftast lite lugnare och sedan tycker jag att du bör se första besökte som ett studiebesök för att bara känna in atmosfären och känna efter vad som kan kännas bra i fortsättningen.



    På klubben i min stad kan man ringa eller maila och få en fadder. Jag tycker det verkar bra. Jag funderar på att be om det och gå dit på "studiebesök" och känna in mig lite.

    Men jag är lite nyfiken på hur andra upplevt första gångerna?
  • Anonym (numer­a erfare­n)
    Äldre 24 Apr 10:18
    #3

    Jag började gå med min partner. Vi träffade ett par från BC samma dag på dagen, sen gick vi ihop det funkade bra.

    Som numera singel tekade jag ett tag att gå själv, men nu gör jag det då och då. Och har vänner från klubben som lite då och då bjuder med en. Alternativt att jag ber nån gå med mig.

    Och kan säga att jag trivs bättre att gå som singel.

    Lycka till! Och ska du gå ut i gbg rekomenderar jag Wanda swing      

  • Anonym (666) Trådstartaren
    Äldre 24 Apr 10:41
    #4
    Anonym (numera erfaren) skrev 2012-04-24 10:18:15 följande:
    Jag började gå med min partner. Vi träffade ett par från BC samma dag på dagen, sen gick vi ihop det funkade bra.

    Som numera singel tekade jag ett tag att gå själv, men nu gör jag det då och då. Och har vänner från klubben som lite då och då bjuder med en. Alternativt att jag ber nån gå med mig.

    Och kan säga att jag trivs bättre att gå som singel.

    Lycka till! Och ska du gå ut i gbg rekomenderar jag Wanda swing      

    Jag har hittat ett ställe i granstaden som heter paradiseswingers. Men funderar även på att åka lite längre och testa adam och eva.

    Jag är lite yngre (under 30år) brukar det vara folk i min ålder på swingerstilställningar?  Förstår att det är väldigt olika säkert men hur ser det ut ungfär där ni varit?  Är dte mycket blandat klientel?
  • Anonym (numer­a erfare­n)
    Äldre 24 Apr 10:51
    #5
    Anonym (666) skrev 2012-04-24 10:41:28 följande:

    Jag har hittat ett ställe i granstaden som heter paradiseswingers. Men funderar även på att åka lite längre och testa adam och eva.

    Jag är lite yngre (under 30år) brukar det vara folk i min ålder på swingerstilställningar?  Förstår att det är väldigt olika säkert men hur ser det ut ungfär där ni varit?  Är dte mycket blandat klientel?
    Det kan va ganska blandat. Oftast mot de äldre 40 och uppåt. Men sen på Wandas kör de unga swingerstema. Upp till 35. Det är trevliga kvällar även om det blir lite mindre action än när de erfarna är där...

    Man kan alltid säga nej och det är tjejerna som bestämmer. Så det är alltid en väldigt mjuk och social stämmning. 
  • Anonym (666) Trådstartaren
    Äldre 24 Apr 11:00
    #6
    Anonym (numera erfaren) skrev 2012-04-24 10:51:12 följande:
    Det kan va ganska blandat. Oftast mot de äldre 40 och uppåt. Men sen på Wandas kör de unga swingerstema. Upp till 35. Det är trevliga kvällar även om det blir lite mindre action än när de erfarna är där...

    Man kan alltid säga nej och det är tjejerna som bestämmer. Så det är alltid en väldigt mjuk och social stämmning. 

    Jag ska nog helt klart våga mig på det här Iaf bara att gå dit och känna in stämningen
  • Anonym (numer­a erfare­n)
    Äldre 24 Apr 11:04
    #7
    Anonym (666) skrev 2012-04-24 11:00:49 följande:

    Jag ska nog helt klart våga mig på det här Iaf bara att gå dit och känna in stämningen
    Klart du ska göra!
    Har du nån profil på BC?
  • Anonym (Vitus­)
    Äldre 24 Apr 11:08
    #8
    Anonym (666) skrev 2012-04-24 10:41:28 följande:

    Jag har hittat ett ställe i granstaden som heter paradiseswingers. Men funderar även på att åka lite längre och testa adam och eva.

    Jag är lite yngre (under 30år) brukar det vara folk i min ålder på swingerstilställningar?  Förstår att det är väldigt olika säkert men hur ser det ut ungfär där ni varit?  Är dte mycket blandat klientel?

    Min spontan reaktion är att du bör åka lite längre och besöka Adam o Eva.


    Jag och min flickvän träffades visserligen genom forumet på Paradise Swingers men jag vill inte rekommendera den klubben. Åtminstone när vi besökte klubben fanns det en klick småpåvar som inte sköte sig på ett trevligt och respektfullt sätt. Kan ha blivit bättre idag men den typen av bettende och respektlöshet har jag aldrig upplevt på någon annan klubb.


  • Anonym (666) Trådstartaren
    Äldre 24 Apr 11:15
    #9

    Anonym (numera erfaren) skrev 2012-04-24 11:04:02 följande:
    Klart du ska göra!
    Har du nån profil på BC?

    Nej det har jag inte. Borde jag kanske ha det hahaha Tycker mest att man hör dåliga saker om den sidan. Fast det gör man ju om denna sida också förvissoDrömmer
  • Anonym (666) Trådstartaren
    Äldre 24 Apr 11:16
    #10
    Anonym (Vitus) skrev 2012-04-24 11:08:01 följande:

    Ok, nej sånt vill man ju inte vara med om... Ska kolla runt lite på fler ställen och se vad jag hittar
  • Anonym (Vitus­)
    Äldre 24 Apr 11:19
    #11
    Anonym (666) skrev 2012-04-24 11:15:44 följande:

    Nej det har jag inte. Borde jag kanske ha det hahaha Tycker mest att man hör dåliga saker om den sidan. Fast det gör man ju om denna sida också förvissoDrömmer
    Gör som vi. Använd BC till att hålla kontakt med andra trevliga människor man träffat i andra sammanhang och att kontakta klubbarna med, dom flesta klubbar har BC-profiler. Vår absoluta favoritklubb är LustKammaren.
  • Äldre 31 May 09:29
    #12

    Hej

    Jag kan verkliglen rekommendera att prova.
    Jag har testat några gånger och är singel som du. och under 30.

    Helt underbart!
    Men va noga med kondomer.

    Marianne      

  • Anonym (Man35­)
    Äldre 1 Jun 13:50
    #13
    Anonym (666) skrev 2012-04-24 10:41:28 följande:
    Jag har hittat ett ställe i granstaden som heter paradiseswingers. Men funderar även på att åka lite längre och testa adam och eva.

    Jag är lite yngre (under 30år) brukar det vara folk i min ålder på swingerstilställningar?  Förstår att det är väldigt olika säkert men hur ser det ut ungfär där ni varit?  Är dte mycket blandat klientel?
    Jag råkar bo i Eskilstuna och har besökt den klubben många gånger.
    Känner inte alls igen den bilden av Paradise som vitus beskriver men vet att det har förekommit en del saker som tjejer har klagat på och en hel del avstängningar av personer av olika anledningar.

    Vad är det för respektlöst beteende du syftar på Vitus?

    Vill du så blir jag gärna din fadder på klubben TS.
  • Anonym (Man35­)
    Äldre 1 Jun 13:56
    #14
    -1

    Adam och Eva har jag varit nyfiken på att besöka men det har aldrig blivit av pga några anledningar.
    Dels att det inte går att gå dit som provapå medlem och dels för att man måste ha tillgång till bil då det inte går att övernatta där.

  • Äldre 23 Mar 19:42
    #15
    Anonym (Man35) skrev 2012-06-01 13:56:01 följande:

    Adam och Eva har jag varit nyfiken på att besöka men det har aldrig blivit av pga några anledningar.
    Dels att det inte går att gå dit som provapå medlem och dels för att man måste ha tillgång till bil då det inte går att övernatta där.


    råkade trycka på fel tangent, jag ogillar inte alls din kommentar,
    Jag var själv in på Par i Hjärters hemsida och det visar sig att singlar inte är välkomna där och det är just det jag är; Singel 
  • Äldre 26 Mar 16:41
    #16

    Jag är en singel kille och är grymt nyfiken på att testa på det, men jag har inte en susning om vart man ska vända sig eller något sånt. HR du möjligtvis något tips på klubbar, chattar eller hemsidor eller något sånt?? Det skulle vara grymt kul och spännande.

    Jag har länge varit nyfiken och har gjort några små försök att få med mig någon som man träffat och så, men har inte riktigt vågat, men nu är det dags känner jag. ????

Svar på tråden Singel swinga