• SMH

    Tips på såser och andra recept med kokosmjölk som bas

    Har någon här möjligen bra recept på goda såser och annat grytliknande med kokosmjölk som bas. Jag kan tyvärr inte använda havre och risgrädde då dessa innehåller baljväxter i form av stabiliseringsmedel som min dotter inte tål.

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Tips på såser och andra recept med kokosmjölk som bas
  • Karla79

    Jag brukar bryna kycklingfilebitarmed lite curry och lök (plus salt och peppar), hälla på kokosmjölk och låta småkoka ca 20 min. Har i frysta grönsaker mot slutet. Beroende på barnets ålder mixade jag till önskad konsistens.

  • SMH
    Karla79 skrev 2012-04-24 22:45:17 följande:
    Jag brukar bryna kycklingfilebitarmed lite curry och lök (plus salt och peppar), hälla på kokosmjölk och låta småkoka ca 20 min. Har i frysta grönsaker mot slutet. Beroende på barnets ålder mixade jag till önskad konsistens.
    Tack! Skall definitivt testa detta!
  • Daysis

    Kokosmjölk är ju så gott och passar faktiskt till det mesta vilket man kanske inte tror.. Ta vilket recept som helst med grädde i och byt ut grädden mot kokosmjölk och det smakar nästan alltid bättre med kokosmjölk än grädde!
    Däremot kan jag tipsa om att läsa på förpackningen att det verkligen är mjölk från kokosnöt, för det finns flera sorter som säljs som kokosmjölk men sen bara innehållet essens från kokosnöt och en massa tillsatser..

Svar på tråden Tips på såser och andra recept med kokosmjölk som bas