• TrueMeaning

    Fråga om spermaprov

    En riktigt dum fråga:

    Får jag på något sätt "hjälpa" min sambo när han ska lämna sitt spermaprov?
    Får jag med andra ord följa med in på rummet på sjukhuset
    (vi måste lämna provet där eftersom vi bor en timme från sjukhuset)... 

    Hur lång tid tog det för er att få provsvaren?

    Om det finns någon som lämnat prov på Centralsjukhuset i Karlstad så får ni jättegärna svara!!

    Jag hoppas på snabbt svar eftersom jag inte blir behandlad mot mina flytningar innan läkaren har svaret Gråter


    Väntan har blivit en del av våra liv
  • Svar på tråden Fråga om spermaprov
  • Minne00

    ja, du får hjälrpa din partner, iaf här i västa göraland, tror inte att det og mer än en vecka ina vi fick svar på hur det låg till MEN de vill länmna de beskeden personigen så har de mycket att göra så akn det ta tid,

    Lycka till! Kram till er båda!  


    Dyslektiker men reumatism som gör att fingarna linte lyder, hoppas att ni förstår trots alla stavfel och konstigterer!
  • TrueMeaning

    Tack för svaret!!!

    Ang svarstiden... jisses, det går knappt att få en telefontid till våran läkare Tungan ute

    Kram


    Väntan har blivit en del av våra liv
  • TrueMeaning
    Snälla kunniga personer!!! 

    Idag fick vi papper från läkaren att sambons provsvar kommit. Spermierna var relativt låga / ml men helt normala i de andra parametrarna.
    Han gav provet den 2 maj och sista sädesutömningen var 27  april så han har ju "hållt" sig om man säger så...

    Vad betyder detta? Är det helt kört för oss eller finns chansen att provet är bättre nästa gång? Eller?

    Förlåt för ett riktigt dumt inlägg men jag sitter och skakar, hade ju hoppats att allt såg fint ut så jag får hjälp mot mina bruna flytningar nu
    Den 21 augusti ska sambon lämna ett nytt prov, och min läkare vill inte utreda mina flytningar förrän han har sambons svar
    Mina flytningar har hållit på sen 11 april och sen tidigare erfarenhet ger de sig inte av egen hand utan jag måste äta Primolut Nor för att få igång mensen. Men nu får jag inte det
    Väntan har blivit en del av våra liv
Svar på tråden Fråga om spermaprov