• Babydream

    Någon som rest i Söderhavet, tips?

    Kom på den underbara ide'n häromdan att jag o min sambo borde gifta oss i Söderhavet då ingen av oss är särskilt sugna på att ha ett traditionellt bröllop här hemma. Killen tyckte oxå det lät super så jag har varit inne o kikat lite på nätet o allt ser ju underbart ut! Finns det någon som rest runt där på öarna som har nåt bra tips på vart man ska ta vägen där? Eller rent av någon som gift sig där? :) Vi vill gärna bo nånstans där det inte e allt för "turistigt" men ändå så man kan hitta på lite saker o inte bara ligga o sola. Alla tips mottages tacksamt! :)

  • Svar på tråden Någon som rest i Söderhavet, tips?
  • Rachele

    Min kusin gifte sig på sheyschellerna men vet inte om det är söderhavet så hade de nån länk så vi som ville kunde följa vigseln här hemma men de slapp oss, de var supernöjda med sitt beslut

  • Elsa1981

    Har kompisar som gifte sig på Fiji. Det verkade mysigt och de var nöjda. Jag har bara varit i Franska Polynesien. Där är fantastiskt men dyrt. Om ni åker dit så bo på Moorea eller Bora Bora. Tahiti är huvudön och det är dit man flyger men stränderna är inte så fina där. Och där är ingen lagun. Moorea ligger granne och har fina stränder. I allmänhet så fins det inte så mkt att göra mer än sola och bada. Det finns såklart aktiviteter men de kostar en del. Dyka, bada med delfiner/hajar/rockor, titta på valar, jetski, parasailing, katamaransegling osv. Man kan cykla runt ön eller hika i djungeln. Där finns många fina hotell som kan fixa allt sånt. De kan fixa bröllop också. Det är de nog vana vid. Lycka till!!

  • Babydream

    Tack alla! Ska kika runt lite på era tips! :) Erika91: haha, var lite därifrån jag fick ide'n :) Jättegärna fler tips!

Svar på tråden Någon som rest i Söderhavet, tips?