• Lonlel­y Wolf
    Äldre 3 May 17:04
    45473 visningar
    790 svar
    790
    45473

    Vårbilder! Tävla om kamera från Canon värd 8000:-


    Solnedgången en fin vår kväll.


    Barnbarnen vilar en stund på golfrundan.
  • Lonlel­y Wolf
    Äldre 3 May 17:09
    #33


    Natten har tusen ögon....(Stjärnöga)


    Det som göms i snö kommer upp i tö.


    Törstig igelkott som kommit fram ur vinter dvalan
  • Lonlel­y Wolf
    Äldre 3 May 21:43
    #66


    Hallå varför har ni börjat bli gröna, men inte jag  och ändå står jag i centrum.


    Maria nyckelpiga ett säkert vårtecken.
  • Lonlel­y Wolf
    Äldre 7 May 21:51
    Karin 156

    Har man en så bra kamera som du har så får man garanterat bra bilder så vi som har bara vanliga digital kameror får ju känna oss redan nu förlorade.

    Jag älskar och ta bilder och därför är jag med och tävlar om en bättre kamera och önskar en sådan nu till min födelsedag nästa tisdag, dock vet jag att jag inte får någon och inte har jag råd att köpa heller.

    Men du hade verkligen toppen bilder.
  • Lonlel­y Wolf
    Äldre 8 May 10:19
    netza skrev 2012-05-08 07:57:44 följande:
    Har inte med kameran att göra utan fotografen om det blir bra bilder eller inte.
    Klart det har med kamera att göra. Jag kan inte Zooma in med min enkla digitalkamera så nära nått så att det blir hel skarpt. Du ser ju bara flugan som är helskarp försök och ta en så bra bild med mobilkamera eller en billig digitalkamera skärpan blir aldrig så bra.

    Kim156 är en proffsfotograf det ser man på bilderna.
  • Lonlel­y Wolf
    Äldre 8 May 10:54

    Ser att hon Kim 156 har bytt nick till Karin 156 också

  • Lonlel­y Wolf
    Äldre 8 May 13:59
    Lingonflickan skrev 2012-05-08 13:45:48 följande:
    Det har inte med kameran att göra. Det måste inte vara en närbild för att vara en vårbild. Det är innehållet som är det viktiga. Att man tänker till lite. T.ex så är ju inte en bild med någon som äter en bulle inte en vårbild bara för att man skriver vårfika som titel. Om den som äter bullen sitter mitt bland vitsippor däremot så är det ju en vårbild.  Ta en vårbild anpassad efter din kamera och se till att skärpan finns. Skärpa kan man få med alla kameror, men på olika avstånd.
    Skärpan har med kameran att göra. Har man bara några mega pixel på sin kamera så blir inte närbilder bra, inte heller bilder som man tar långt i från, men sen är det ju i betraktarens ögon vad som är bra och inte och innehållet i bilden det håller jag med om. Men man ser skillnad på någon som är proffsfotograf och en amatör.
  • Lonlel­y Wolf
    Äldre 9 May 13:25
    netza skrev 2012-05-09 07:50:25 följande:
    Nej det har med objektivet att göra, inte kamera. ;)
    Ja ja jag menar att en dyr kamera har allt man kan byta objektiv man har stativ så man får skakfria bilder, men har man bara en billig digitalkamera med några mega pixel så får man inte en lika skarp  bild.
  • Lonlel­y Wolf
    Äldre 13 May 16:07

    Jag har en undran om den som kommer i finalen bland det 10 bästa bilderna inte är med i Facebook kommer den bilden ju att få mindre röster än dem som har massor med vänner på Facebook. Käns lite orättvist att FL blandar Facebook på sina tävlingar. FL bör har sin egen jury som bedömmer bilderna.

    Är ni alla med i Facebook?????!!!!!!!

    Jag är inte det och kommer aldrig gå med på Facebook

    Vad tycker ni andra........

  • Lonlel­y Wolf
    Äldre 13 May 18:38
    Rocket Mania skrev 2012-05-13 16:59:18 följande:
    Jag är visserligen inte med i Facebook men kommer inte fiska röster där. Jag har inget intresse av att vinna en tävling där jag vinner med hjälp av kompisröster. Ska jag vinna ska det vara för att folk verkligen gillar mina bilder.

    Jag tycker hela rösfiskningsiden är fullkomligt värdelös. Den som har flest vänner som röstar vinner vare sig bilder är bra eller ej, hur kul är det på en skala? Då kan det väl lika gärna tävlas om vem som har flest vänner på Facebook?
    Jag med tycker iden om Facebook röstning är en dålig ide. FL som har tvälingen ska ha egen jury som bedömmer bilderna. Eller att vi som är FL medlemmar ska få rösta.
  • Lonlel­y Wolf
    Äldre 13 May 18:53
    Blöjor111111 skrev 2012-05-13 18:45:58 följande:
    Jag tycker att vi ska rösta, då röstar man på den bilden man gillar mest och inte på sin "kompis". Jag vill inte heller att alla på facebook ska veta namnet jag har här. Skönt att ibland kunna vara anonym Glad
    Nu har trådstartaren skrivit rendan från början att man ska  meddela alla sina vänner på Facebook att dem röstar på det bilder som blir topp 10, men jag har hela tiden tyckt att det är fel eftersom någon har kanske mellan 100-1500 vänner på sin Facebok så klart är att ber denne bildtagare att rösta på hennes/hans bilder så vinner den bilden oavsett den är bra eller dålig för det är rösterna som räknas.

    Hoppas verkligen att FL tar sig en tankeställare på att det är Vi som är FL medlemmar som ska rösta på bilden/bilderna inte vänners vänner.

    Håller med dig att man ska kunna vara anonym när ma vill det.
  • Lonlel­y Wolf
    Äldre 13 May 19:52
    Lingonflickan skrev 2012-05-13 19:49:02 följande:
    Det står inte i trådstarten att omröstningen hålls på FB. Om så är fallet ber jag  att få tacka för mig och drar mig ur tävlingen.
    Nej det står så här "Tipsa dina Facebook vännner om finalbild för att få fler röster" Kolla uppe på starten.
  • Lonlel­y Wolf
    Äldre 13 May 20:51
    sär skriven skrev 2012-05-13 20:39:32 följande:
    Fast är inte det ganska fult då? Att fiska röster på det viset? Då är det ju inte den med finast bild som vinner, utan den som har flest vänner i sociala medier. Tummen ner för detta, familjeliv.
    Ja det är så jag känner.....Jag har inga vänner på FB då jag inte är med där och inte har jag många vänner här på FL heller som vet vem min nick är.
  • Lonlel­y Wolf
    Äldre 14 May 00:18
    Rosenöga skrev 2012-05-14 00:05:12 följande:
    En till här som aldrig kommer gå med i Facebook. Men allt mer knyts dit och snart kan man väl varken skita eller äta om man inte är med.

    Varje dag är jag inne här och njuter av alla underbara bilder. Alla är värda att vinna men bara en kan vinna kameran. Men kom ihåg att bara genom att lägga in era finaste vårbilder har ni fått andra att må bra. Jag tycker detta är den bästa tråd någonsin på Fl. Tack så jättemycket för att ni delar med er och ger mig som betraktare vårkänslor.  
    Ja det känns som man blir tvingad att gå med i Facebook, men jag värgrar.

    Håller med om att det är härligt att se alla fina vårbilder och hoppas att FL har flera foto  tävlingar det beöver inte alltid vara dyra saker man tävlar om, men jag skulle nog vara den gladaste av alla om jag vann denna fina kamera som jag skulle vara ute och ta massor med bilder med. jag har fotograferat sen jag var liten, men har aldrig ägt en bra kamera.
  • Lonlel­y Wolf
    Äldre 14 May 11:24
    Forumvärd skrev 2012-05-14 09:29:26 följande:
    Vi kommer med all säkerhet att ha fler fototävlingar framöver. Det kommer även andra typer av tävlingar med jämna mellanrum så håll utkik Solig
    Jag är som sakt foto intresserad så det ska bli kul att vara med i såna tävlingar.
  • Lonlel­y Wolf
    Äldre 14 May 11:49
    3 barns mamma84 skrev 2012-05-14 11:28:17 följande:
    Samma här älskar att ta bilder och har många fina bilder med färg och utan färg (svart vitt) och ska ta en utbilldning som fotograf med jag vill verkligen bli en fotograf och därför hoppas man om man skulle vinna så har en en riktig god kamera att ta mer bilder och utveckla sig själv ännu mer
    Just nu har man bara en vanlig mobil men,men det får man leva med om man inte skulle vinna en kamera.

    Men låt den bästa vinnaren vinna Tungan ute   
    Jag började fotografera i 10 års åldern. Det jag gillar bäst är natur bilder, men jag har aldrig haft en bra kamera utan billiga paket kameror och nu det senaste åren har det varit billigare digitalkameror. Vad jag vill är att ha en bra kamera där man kan zooma med objektivet ta närbilder och bilder som ska tas längre ut. Jag har ingen utbildning som fotograf och lär nog aldrig ta den utbildningen heller utan jag vill bara traska ute i naturen och ta bilder som faller mig i smaken.

    Lycka till alla. Nu väntar vi på vilka som kommer till finalen.
  • Lonlel­y Wolf
    Äldre 14 May 13:24
    3 barns mamma84 skrev 2012-05-14 13:10:11 följande:
    Tar du bilder man skulle kunna se ?
    Älskar nämligen naturbilder och så
    Jag har några goa bilder på min bild sida men också goda bilder på bloggen lite längre bak på bloggen och många bilder på min bild sammling
    Min bror bor i findland och han har många goda kameror men inget han ville bort typist bröder haha
    Han e fotograf.
    Utildningar det kostar och är i många år jag fann en men det var på 4 år och 6 mån så jag väntar ett tag innan alltså när jag gjort dom sista barnen  och sen tar jag utbildningen.
    Man tjänar inte så mkt pengar men det är en bra hobby som man kan ta bilder på fester osv.

    Älskar att ta bilder på barn och natur.        
    Jag har inte någon bildsida sparar mina bilder på mappar och sen kör jag dem på skivor.

    Jag har min mosters son i finland som är fotograf och han har med massor av kameror skulle nog för en billig peng få köpa av han, men jag träffar ju aldrig honom. Han bor i Esspo och jag i Östergötland och det gånger vi träffas är när vi råkar vara samtidigt upp i norrobtten där alla våran släkt bor.

    Jag har inte tänkt på att gå någon foto utbildning, däremot har jag gått en utbildning i Photoshop vilket jag tycker är kul att jobba med, men jobbar bara med bilder för min egen skull.

    Jag tar också bilder på mina barnbarn ofta, men jag lägger inte ut bilder på mina barnbarn utan föräldrarnas tillåtelse.
    Natur bilder kan man lägga ut.
  • Lonlel­y Wolf
    Äldre 14 May 14:29
    3 barns mamma84 skrev 2012-05-14 14:12:03 följande:
    utbilning som Photoshop är er det svårt ? är det värt ?
    Brosan säger att det är lite svårt massa saker man ''ska'' kunna 
    Egentligen måste jag säga att Photoshop har jag lärt själv och att det inte alls är så svårt. Jag gick en kurs på Folkhögskolan där jag lärde mig bara lite hur programmet fungerar, men det är när man sitter och provar sig fram som man lär sig mer.

    Jag skulle inte kunna vara utan Photoshop mer för jag gör alla gratulationskorten, julkorten och ja allt i den. Men jag manipulerar inte de bilder som jag har  här på FL som jag  tävlar med det skulle inte falla in.
Svar på tråden Vårbilder! Tävla om kamera från Canon värd 8000:-