• Äldre 5 May 21:45
    1891 visningar
    4 svar
    4
    1891

    Finns någon som förlorat barn 40+ som försöker få syskon med hjälp av IVF?

    Jag är så förtvivlad och skräckfylld. Vi förlorade vår son den 17 april 2011 på grund av att moderkakan fick en infarkt. Han föddes i vecka 39+3. Han var helt frisk och fantastiskt vacker. Jag var då drygt 40 år.

    Efter hans död och födelse har vi försökt bli gravida på nytt. Med honom blev vi gravida naturligt vilket var ett mirakel utöver det vanliga. Jag har endast en äggstock och äggledare på vänster sida på grund av endometrios. Jag har alltid fått höra att jag inte kan bli gravid naturligt eftersom de sett min äggledare och den var då skrumpen och säckig enligt journalen.

    Det har inte fungerat med mina hormoner sen förlossningen. De verkar ha spårat ur och gjort att jag ej fått ägglossning så därför har vi nu försökt med IVF istället. Tiden tickar och tickar och min ångest blir större och större. Känner att jag behöver stöd från andra som varit eller är i denna situation.

    Nu gör vi vårt andra IVF och jag har snart testdag. Mina förhoppningar att det fungerat denna gång är mycket små. Skräcken fyller mig mer och  mer och jag behöver hitta någon strategi att få hopp och tron tillbaka.

    Skriv gärna! Hör av er! Berätta om era tankar och känslor!


  • Svar på tråden Finns någon som förlorat barn 40+ som försöker få syskon med hjälp av IVF?
  • Äldre 7 May 15:09
    #1

    Hej!

    Åhh.. vet precis hur du känner dig. Har iofs en son på 5 år, men så bestämde vi oss för att joo en till vill vi nog ha. Blev gravid på andra försöket. I vecka 17 fick vi veta att han hade trisomi 18 och att det var bäst att avbryta (detta var i mars)..  När jag var hos gyn efteråt så visade det sig att jag hade en liten äggstock och han trodde att jag skulle ha dåliga AMH värden. Hade vid testet AMH 0,2.. vilket är jättedåligt. Jag trodde ju jag var "jättefertil" då det gick så bra.  Nu skall vi testa med IVF men det ser inte så ljust ut.. Frågan är ju om jag ens kan få fram några ägg att försöka med. Känns tungt och stressande men nu testar vi iaf en gång innan sommaren så får vi se hur det går. Känner en enorm besvikelse att man inte kunde fått behålla det barn man lyckats skapa, speciellt om det var en lyckoträff. 

  • Äldre 7 May 15:34
    #2

    Åh, kära du. Vad glad jag är att du hörde av dig. Beklagar så det lilla barnet som inte var friskt !! Var ska ni göra IVF? Häng inte upp dig på ditt AMH värde det behöver inte betyda något. Det finns säkert ett guldägg där kvar!


  • Äldre 7 May 16:42
    #3

    Tack.. Jag har ju iaf en goding att trösta mig med.. och det blir en del sånt.. Jag vågar knappt släppa ut honom för jag är rädd att något skall hända. Var aldrig sådan innan det här.
    Jag går på Nordic IVF i Göteborg. Jag hoppas dom skall vara bra. Men ju mer man läser på om IVF dessto mindra fattar man tycker jag.
    Du har ju snart testdag såg jag. Hoppas verkligen att ni lyckas denna gången, tycker ni är värda det. Tycker alla som förlorat ett barn oavsett när det händer borde få chansen igen. Någon rättvisa borde det finnas... Jag håller tummarna stenhårt..

  • Äldre 25 Jun 10:22
    #4

    Fire, hur har det gått för er??


Svar på tråden Finns någon som förlorat barn 40+ som försöker få syskon med hjälp av IVF?