Alexe skrev 2012-05-18 23:00:04 följande:
Mamma körde en tre fyra kilometer m videokameran på motorhuven - alldeles framför rutan på förarsidan.
Pappa körde iväg m mobilen på taket. Jag fick sen åka efter o samla ihop delarna ur diket. Märkligt nog visste han exakt var den trillat av.
Jag anmälde min cykel stulen nån vecka innan jul. Var rätt ilsken över att ha blivit av med den, låst nere i källaren bland alla andra cyklar dessutom. Varför tog de bara min liksom? Sambon undrade försynt om jag ändå inte cyklat nånstans med den o glömt det. Jag kontrar i dryg ton m att han kanske lånat cykeln o glömt själv.
Nån vecka efter jul är vi på en lekplats med barnen och plötsligt slår det mig - sist så cyklade jag ju till samma lekplats. Men jag cyklade inte hem igen... Går bort till cykelstället och jomenvisst, där står min cykel. Bara att ringa polisen o be att få ta tillbaka anmälan.
Jag hade föreläsning en dag och cyklade hem på lunchen för att äta. Cyklade tillbaka till högskolan efter lunch, hade grupparbete och gick sen till optikern. Pladdrade glatt på hemvägen med mamma i mobilen om mina nya glasögon. Hon undrade var jag var, svarade "vid pizzerian". Gick något tiotal meter till och så slog det mig: jag cyklade ju fan idag! Efter ett tag frågar hon igen var jag är. "...vid pizzerian".
Suck. Typiskt mig.