• aikidoaasa

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

En gång på bio blandade jag ihop min och stolsgrannens läsk i kopphållaren... Jag hade suttit och druckit upp nästan hälften av hans läsk innan jag ställde ner den och han demonstrativt tar upp den och börjar dricka... först tänkte jag "vafan!?" tills jag insåg att min stod på andra sidan... oops...

• aikidoaasa

En annan miss som jag gjort.

Jag hade fått ett recept på en kycklingsoppa av en kompis som var asgod när vi ätit den hemma hos henne. Det var en av dem som man gör från grunden med buljong etc från en hel kyckling.

Den står på spisen ett antal timmar och puttrar. När buljongen är klar och kycklingbitarna hackade etc så tar jag fram silen för att sila bort "skräpet". Häller det genom silen och skriker NEEEEJ!
    Jag hade visst glömt bort att ta skålen under silen så allt rann bort i slasken... det enda som var kvar var skräpet...
    Jag blev så förbannad att jag grät.
    Mannen kommer in och frågar om inte maten är klar snart och ser min förbannade min. (Kan tillägga att jag missat att det skulle ta så lång tid så klockan hade blivit rätt mycket...)

Det blev knäckemackor för det var det enda som fanns hemma då vi skulle handla morgonen dagen därpå... pizzerian hade redan hunnit stänga för dagen... 

• aikidoaasa

Det är inte bara jag som gör bort mig i min familj...

Min dator hade hakat upp sig en massa och han skulle vara snäll och installera om den. Jag hade två hårddiskar i den. den ena ligger operativsystem och program. Den andra alla arbeten och filer som man vill spara... den med programmen på skulle bytas ut mot en ny och han skulle göra en s.k. hårdradering av den gamla...
    Efter några timmar kommer han in till vardagsrummet och säger: "Älskling... det hände en liten sak när jag skulle fixa din dator..." 
    Japp, fel hårddisk var helt pajjad. Alla foton och allt sådant som man ägnat år av att samla på sig var borta för alltid. (En liten del av sakerna hade jag lyckats brän aut etc... men tittade man i hårddiskutrymme så var det ca 2% av allt...) Visst, jag får väl skylla mig själv att jag inte gjort med backupper... 

En annan gång skulle en kompis till mig låna en barnfilm av mina föräldrar till sin lilla dotter på fem år. (Det var från vår gemensamma samling när jag fortfarande bodde hemma.)
    Dagen efter kommer han fram till mig och sa att det kunde vara bra om vi tog och kikade igenom alla våra VHS band... Min brorsa hade lånat det bandet för att spela in "snuskiga barnförbjudna filmer" på. Det var ju ingen av oss som någonsin tittade på de banden längre så han trodde att det var perfekt att gömma bandet på det sättet... Ooops! (Min kompis hade haft en jobbig stund där han skulle försöka föaklara vissa saker för dottern om det hon hade sett... han hade ju gått ut i köket efter att han satt i bandet och tryckt play...) 

Pappa behövde vid ett tillfälle åka in till sjukhuset för att ta några prover i samband med en envis infektion han hade fått. Han hade fått ett labbpapper som han skulle lämna in till dem som skulle ta proverna så att de visste vilka som skulle tas etc.
    Han räcker över papperet till dem och de tittar på det och sen på honom med en lite fundersam min... De frågade om det verkligen var hans papper det här...
    När han kikar på papperet hade han av någon orsak råkat få med sig mammas kallelese till en mammografi undersökning! lol... 

• aikidoaasa
    jelina skrev 2012-05-13 16:43:54 följande:

Min lillebror va tomte, alla barn satt spänt och väntade och in kommer han med en stor säck (som han blivit intruerad att hämta i garaget). Tomten sticker ner handen och får upp underkläder... använda... Han hade råkat ta tvättpåsen istället för julklappspåsen.

Tomten ursäktade sig lite snabbt, backade ut och återkom efter en kort stund igen :)  

Hahaha! Gud vad sött kan man tänka så här i efterhand... lol...
  • aikidoaasa
    Barababar skrev 2012-05-13 20:06:23 följande:
    Åkt hem till kompisar i en annan stad och väntat på dom i deras trädgård i över en timme eftersom dom inte var hemma. Hoppat på studsmattan, ätit medhavd matsäck på deras uteplats, sonen fick kissa i buskarna tillslut. Det konstiga var att vi ibland tyckte att vi hörde ljud inifrån huset och en gardin som rörde sig. När vi tillslut får tag på dom i telefon och talar om att vi väntar på dom hemma hos dom, säger dom att det gör vi inte alls för dom är hemma. Jädrar vad fort vi kom därifrån.... En gata längre upp bodde dom. Alla hus ser ganska lika ut. Med stor sannolikhet har vi hållit ett äldre par instängda i sitt hus, kraftigt undrande vilka det var som lekte och åt i deras trädgård under en ganska lång stund.    
    Den var bara för rolig!
Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!