Inlägg från: MikuAndSaraLi |Visa alla inlägg
  • MikuAndSaraLi

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

Har också gjort detdär att jag råkat gå in i fel lägenhet.
    Jag var hemma hos mina farmor och farfar i Västerås.
    Var ute på gården i några timmar (var väl en 8-9 år) och sprang sen i full fart in igen.
    Slängde upp dörren och smällde igen den. Började snöra av mig skorna och ropa något på Kurdiska.
    Tittar upp, stannar och glor storögt.
    Tror på allvar att min lilla farmor och farfar hunnit tapetsera om och bytt möbler på dom timmarna.
    Blommiga fåtöljer, blommiga tapeter, porslin på hyllor och knäppa mattor och tavlor på katter.
    Det såg seriöst ut som prof. Umbriges kontor (från Harry Potter, ni vet) och jag kikar in i köket.
    Där en gammal tant och farbror med stooooora glasögon stirrar förvånade på mig.
    Jag flinar (är turligt nog inte kapabel till skamkänslor) och ursäktar mig.
    "Oj, förlåt, jag har nog gått fel. Ursäkta."
    Jag tar på mig mina skor och backar försiktigt ut ur lägenheten igen och stänger dörren jäääääätteförsiktigt.
    Sen vägrade jag gå ut utan sällskap för jag ville INTE gå fel igen xD

• MikuAndSaraLi
    QueenObscene skrev 2012-05-12 16:51:07 följande:
    Inte jag, men en kompis - tog sin katts p-piller istället för allergimedicinen i över en vecka...
    Var det en man eller kvinna?? x'D
  • MikuAndSaraLi

Jag hade köpt en Kesella med smak jordgubb/lime (tror jag).
    Sa till min mamma "Nu ligger det en god Kesella i kylen ifall någon vill göra cheesecake sen."

Nästa dag lagar mamma spaghetti och köttfärssås.
    Ser att hon står och häller i creme fraiche i köttfärssåsen.
    "När gick hon till affären?" tänker jag men funderar inte mer på det.
    Tills maten serveras och jag känner den suspekta lukten av jordgubssylt.
    Smakar på köttfärssåsen och börjar efter någon sekund att asgarva.

"Mamma, tog du Kesellan som stod i kylen nu?"
    "Ja, var det inte bra?" frågade hon.
    "Kolla vad det står på burken, mamma."

Hon kollar och det blir tyst en stund, sen hör jag "Men VA??????"

Min mamma är envis och försökte övertyga oss att "Det smakar normalt bara man har ketchup på!"

Det gjorde det inte. Det smakade SYLT.

Skrattar fortfarande när jag tänker på det. Nu läser alltid mamma noga på alla förpackningar hon inte köpt själv xD

• MikuAndSaraLi

Jag har faktiskt råkar få glitter på muttan! Och på andra diverse ställen på kroppen ^^'
    Min lärdom utav det - sminka dig aldrig när du precis klivit ur duschen och fortfarande är naken.
    Jag hade duschat av endast kroppen eftersom håret var friserat.
    Och ska du dekorera håret eller ansiktet med glitter - TA PÅ DIG TROSOR FÖRST!
    Kan ju säga att min dåvarande kille.. ja, han skrattade så han grina.
    "Men vadfan har du gjort här förnåt?" undrade han.
    Det blev inget ligga den natten kan jag ju säga xD
    Glitter är förresten ett helvete att få bort där nere 0.O

Det var dessutom ROSA sabla glitter som jag fått med en tidning med borste på toppen.
    Tänkte bara vifta lite i håret och ansiktet för att det skulle glittra under kvällen men det kom mer än jag hade trott.

Sen gör jag mig aldrig fin för gynekologen för enda gången jag varit hos en - var när jag var gravid och då var magen i vägen så jag kunde ändå inte hålla på där nere med rakhyvel xD

Nu lugnar vi ner oss här inne och skrattar bara åt varandras historier istället för att påpeka fel osv =)

• MikuAndSaraLi
    Coyote skrev 2012-05-14 13:29:53 följande:
    Hahahahaha!!! Åh, jag skrattar så jag får sammandragningar här hemma! Fy fan vad roligt!
    *harkel host harkel*

Ja, NU är ju jag såpass vuxen att jag kan skratta åt det men DÅ var det inte det minsta kul xD
    Det var så jädra jobbigt och där hade jag gått runt hela kvällen och tänkt "Fan vad det kliar!!" och undrat VARFÖR det kliat.
    Det var ju bara att vaxa av allting sen, annars hade rakhyveln blivit bling-blingad xD
    Det gjorde ONT x'D
Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!