Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!
Känner ALLA nån som har sprayat glitterspray på muffen av misstag??? Jag kanske måste ta o fråga runt i bekantskapskretsen...
Känner ALLA nån som har sprayat glitterspray på muffen av misstag??? Jag kanske måste ta o fråga runt i bekantskapskretsen...
Det är ju ganska lustigt att samma historia har kommit upp minst 7 ggr här i tråden. Det verkar vara många som har en kusins granne eller kompis moster som har varit med om samma sak!
Min mamma jobbar på en vårdcentral. Jag behövde gå till en gynekolog lite brådskande och hon fixade in mig på ett besök hos en kollega. Jag kommer dit och blir uppropad. Sköterskan tar mig lite åt sidan, visar mig pappret med mitt namn och adress.
-Jag måste be dig om en liten sak... kan du kontrollera så att ditt personnummer stämmer... Är detta verkligen rätt?
Jag tittar och börjar fnissa. Det var morsan som hade bokat besökt och hon hade i brådskan sagt fel personnummer. Hon hade blandat ihop de fyra sista siffrorna med min brors. Det såg på siffrorna ut som att jag var man!
Jag var i stan med min brorsdotter som då var ca 1,5 år. En kille med en sk accessoar-hund (typ chiuaua) i koppel går förbi. Flickan blev väldigt upphetsad, pekar och ropar högt upprepade ggr:
-Mjiauuuu! Mjiauuu!
Killen såg måttligt road ut!