• Ikka

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

Insatt skrev 2012-05-12 11:01:21 följande:
    Min favorit "jag tog fel"-historia hände inte mig (tack och lov!!!) utan min mammas arbetskamrat. De skulle ha kalas och hon var till konditoriet för att köpa tårta. Maken satt i bilen utanför och väntade. När hon väntade på att hennes nummer skulle komma upp började det bubbla rejält i magen på henne och lagom tills hon köpt tårtan fick hon nästan panik för en ordentlig fis var på väg. Så hon kastar sig ut från konditoriet med tårtan. Slänger sig in i bilens passagerarsäte och släpper av en ljudlig brakskit.... Bara för att inse att det inte var hennes bil hon satt i och att det inte var hennes man som chockad satt bredvid. Varpå hon slängde kartongen med tårtan i famnen på den förvånade främmande karln, kastade sig ur den bilen och in i rätt bil och skrek "KÖR BARA KÖÖÖÖR!!!" till sin man!
    Skrattar så jag gråter!!! =D

Jag själv har också hunnit med lite tabbar på vägen....

Gått hem i mina foppa som jag endast använder på jobbet och glömt mina vanliga skor kvar på jobbet....

Försökt ta ut pengar med typ ICA-kortet i bankomaten....

Börjat prata med nån främling som jag trott var maken/kompisen/syrran som nyss var bredvid mig....

Börjat prata, fråga och berätta om diverse härliga grejer för en kompis mamma över telefon (när jag var typ 11-14 år) i tron om att det var kompisen själv som svarat....
    Lagom pinsamt men det hände även flera ggr att mina kompisar tog fel på mig och min mamma över telefon - inte så ovanligt kanske med andra ord....

Tog min svärfar i handen och la armen typ runt midjan på honom i tron om att det var min make....kom gåendes bakom honom och de är rätt lika varann....det här var i början av mitt och makens förhållande och jag kände inte då min svärfar (som han inte ens hunnit bli för mig då) så väl....hade det varit i dag hade det inte varit alls lika pinsamt som jag minns att jag tyckte det var då....;)

Kramade om min bonusbror bakifrån och var på väg att lukta honom i nacken, trodde det var min man som dock stod snett bredvid honom och såg lite förvånad ut, även bonusbrorsans flickvän som stod bredvid såg aningen fundersam ut hann jag registrera och där någonstans gick det upp för mig att det kanske inte var min make jag klängde på. Bonusbror vände sig om, jag insåg mitt misstag fullt ut, och jag låtsades att jag skojade lite med honom och kittlade honom i sidorna typ som om jag smugit mig på honom för att skrämma honom. Sa inget till någon av dem om att jag misstagit mig.....hahahaha....de är lika långa och hade då ungefär samma frisyr och hårfärg och just den dagen i princip samma färg på sina T-shirts.....

Bakade en sockerkaka i princip utan de viktiga ingredienserna. Pratade i telefon, packade träningsväska och förberedde middag samtidigt. Ställde tillbaka fel påsar in i skafferiet och fel grejer i kylen. Typ mjölet som jag ännu inte hunnit använda likväl som jag ställde in äggen i kylen utan att ha tagit något....
    På med lite hallon i sockerkakan och in i ugnen. Undrade vad jag gjort för fel eftersom kakan inte växte något utan förblev typ platt som en pannkaka. Min make retar mig än i dag för det, det slutade nämligen med att han fick baka två kakor åt mig och mitt jobb (det var nämligen min tur att ha med fredagsfika till jobbet just den gången). 
    Blev så trött på mig själv att jag började stortjuta för jag hade så mkt att göra hela den veckan, hade bara 2-3 timmar fria just den dagen som jag bakade på.....hehehehe....
    Dessutom var det så att vi behövde lösa nya ingredienser, hade gjort slut på de sista hallonen jag ville ha med i, bakpulvret och vaniljsockret så maken fick handla och baka dagen därpå....;)
    Men aja, baka kan jag i vanliga fall - sockerkakan brukar dock min man stå för, än hellre efter min dundermiss....

• Ikka
    Anonym skrev 2012-05-14 16:25:47 följande:
    Hehe, min kompis tog fel och sprayade glitterspray istället. Jag skrattade så  jag höll på att dör när hon kom ut från toaletten med flaskan i handen, silverglittrig och fin i underlivet   Ung, osäker som man då var! När vi väl kom till gynekologen sen (jag var med som moraliskt stöd, väntade dock i väntrummet) blev hon inropad av en urnygg ung kille, gjorde saken (i mina ögon) ännu roligare!
    Precis vad en kompis mamma på 90-talet gjorde. Hon skulle också spraya på sig lite parfym "down there" innan ett gynbesök men råkade ta fel med barnens hår-silverglitter-spray....
    Rena rama disco-prinsessan blev hon inför gynekologen, vilket inte riktigt var tanken kanske.... 
  • Ikka
    Betty Boop skrev 2012-05-14 17:08:31 följande:
    Känner ALLA nån som har sprayat glitterspray på muffen av misstag??? Jag kanske måste ta o fråga runt i bekantskapskretsen...
    Ingen aning! Kan bara svara för kompisens mamma som tyckte det hela blev väldigt genant eftersom hon inte upptäckte det förrän under själva gyn.besöket då gynekologen fällde nån lite lätt road kommentar om typ finstass/disco som jag inte längre minns...

• Ikka
    Anonym skrev 2012-05-14 17:11:34 följande:
    Kan vi skippa alla vandringshistorier (börjar bli lite för mycket nu) och ta verkliga saker istället?!
    Vad är det som är orimligt i det hela?? 
    Jag och kompisen till denna mamma var i 10-års åldern och parfymer, spray etc. stod huller om buller i badrumsskåpet....lätt att ta fel ju....
    Jag hade skrivit klart om denna händelse när jag såg att någon annan redan postat om det hela och länkade då in föregående persons historia till mitt inlägg och ändrade inledningen. 
    Förstår inte varför en förväxling mellan parfym och hårglitter skulle behöva vara en vandringssägen?
    Varför hojtas det inte om det när folk förväxlar handkräm med tandkräm ex? 

• Ikka
    WeWant skrev 2012-05-14 17:12:42 följande:
    Min kände någon som jobbade på mammografin som berättade detta. Det kom en dam som skulle göra sin första mammografi och fick förklarat för sej att hon kunde klä av sej på överkroppen och sen sätta på sej ett par blåa tossor, när hon väl kommer in i undersökningsrummet så hade hon satt tossorna på pattarna i stället för på fötterna.. vi hade väldigt roligt åt det i alla fall i fikarummer, troligen sköterskorna oxå :D
    Lovely!!! 
  • Ikka
    Betty Boop skrev 2012-05-14 17:19:52 följande:

Det är ju ganska lustigt att samma historia har kommit upp minst 7 ggr här i tråden. Det verkar vara många som har en kusins granne eller kompis moster som har varit med om samma sak!

Okej, jag har bara läst en till....den jag länkade till....så jag har ingen aning....
    Vet bara att denna mamma lyckades med det iaf....  
  • Ikka

Återigen - varför ifrågasätts det inte hur många som läser fel på handkräm-tandkräm också?
    Det verkar ju nästan alla gjort också....
    Måste det vara vandringssägen för det?
    Jag slår vad om att jag skulle hitta väääääldigt många personer i min bekantskapskrets som tagit fel på diverse vardagliga produkter och använt dem till helt fel saker - förmodligen skulle många ha förväxlat tandkrämen med något helt annat och kanske även shampo med hudkräm eller tvärtom....
    Allt behöver ju inte vara vandringssägen, men visst - en hel del av historierna här är säkert det....
    Jag kan bara stå för vad mamman jag berättar om, pionröd i ansiktet, berättade för oss några år efter det glittriga gyn.besöket och vilket gott skratt det gav oss.  

• Ikka

Ja, som sagt....kan bara stå för vad kompisens mamma berättade.....inte om det verkligen skedde eller inte eftersom jag inte var med henne hos gynekologen....

• Ikka
    Anonym skrev 2012-05-14 17:36:25 följande:
    "...kompisens mamma berättade..." vandringshistoria...
    I många fall ja....skulle kunna vara så, eller inte så....
    Världens sista klant lär ju inte vara född ännu, eller hur?
    Det lär hinna ske många klantiga, pinsamma förväxlingar till framöver - som bäst botas med ett härligt skratt efteråt.... 
  • Ikka

Themis: Hahahahaha! Mängdrabatt på otur, finns det?? ;)

• Ikka
    Coyote skrev 2012-05-14 19:17:12 följande:
    För att handkräm - tandkräm inte är särskilt pinsamt?
    Så alla vandringsägner är alltså pinsamma?.....
    Det är det som det hänger på menar du???.....

Det kan inte jag urtyda ur de där länkarna som postats här (el utifrån wikipedia).....

Men visst, mkt här inne är säkert eller skulle kunna vara vandringssägen.
    Jag kan bara stå för vad jag hörde DIREKT ifrån personen som upplevde det. Hon råkade dock vara min kompis mamma och inte min kompis, vilket är ett led bort från nära vän då - men har alltså inte hört det i andra person genom kompisen alltså....
    Sen ännu en gång, jag var inte med denna mamman när hon tog fel eller hos gynekologen - vilket gör att jag inte vet vad som hänt eller inte, jag vet bara vad hon berättat i efterhand om det....
    Vandringssägen eller ej förtäljer således inte historien, går inte att bevisa vilket som stämmer på något sätt alls.... 
  • Ikka

Tråkigt för övrigt att det som skrivs här ska analyseras och tråkas sönder för att personer ska hojta om att det man skriver säkert inte är sant utan vandringssägen och blablabla.... 
    Gör tråden rätt trist.  
    Självklart får man tro och tycka som man vill, men jag vet inte, här handlade det väl om vad som man tagit fel på eller hört andra ta fel på? Och vad man än hör i andra hand skulle ju kunna vara påhittat, eller hur? För så länge man inte är med när det hela händer så kan man inte intyga att det faktiskt har hänt eller förkasta att det har hänt....

Fokus på roligheter i stället!  

Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!