Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!
Jag själv har också hunnit med lite tabbar på vägen....
Gått hem i mina foppa som jag endast använder på jobbet och glömt mina vanliga skor kvar på jobbet....
Försökt ta ut pengar med typ ICA-kortet i bankomaten....
Börjat prata med nån främling som jag trott var maken/kompisen/syrran som nyss var bredvid mig....
Börjat prata, fråga och berätta om diverse härliga grejer för en kompis mamma över telefon (när jag var typ 11-14 år) i tron om att det var kompisen själv som svarat....
Lagom pinsamt men det hände även flera ggr att mina kompisar tog fel på mig och min mamma över telefon - inte så ovanligt kanske med andra ord....
Tog min svärfar i handen och la armen typ runt midjan på honom i tron om att det var min make....kom gåendes bakom honom och de är rätt lika varann....det här var i början av mitt och makens förhållande och jag kände inte då min svärfar (som han inte ens hunnit bli för mig då) så väl....hade det varit i dag hade det inte varit alls lika pinsamt som jag minns att jag tyckte det var då....;)
Kramade om min bonusbror bakifrån och var på väg att lukta honom i nacken, trodde det var min man som dock stod snett bredvid honom och såg lite förvånad ut, även bonusbrorsans flickvän som stod bredvid såg aningen fundersam ut hann jag registrera och där någonstans gick det upp för mig att det kanske inte var min make jag klängde på. Bonusbror vände sig om, jag insåg mitt misstag fullt ut, och jag låtsades att jag skojade lite med honom och kittlade honom i sidorna typ som om jag smugit mig på honom för att skrämma honom. Sa inget till någon av dem om att jag misstagit mig.....hahahaha....de är lika långa och hade då ungefär samma frisyr och hårfärg och just den dagen i princip samma färg på sina T-shirts.....
Bakade en sockerkaka i princip utan de viktiga ingredienserna. Pratade i telefon, packade träningsväska och förberedde middag samtidigt. Ställde tillbaka fel påsar in i skafferiet och fel grejer i kylen. Typ mjölet som jag ännu inte hunnit använda likväl som jag ställde in äggen i kylen utan att ha tagit något....
På med lite hallon i sockerkakan och in i ugnen. Undrade vad jag gjort för fel eftersom kakan inte växte något utan förblev typ platt som en pannkaka. Min make retar mig än i dag för det, det slutade nämligen med att han fick baka två kakor åt mig och mitt jobb (det var nämligen min tur att ha med fredagsfika till jobbet just den gången).
Blev så trött på mig själv att jag började stortjuta för jag hade så mkt att göra hela den veckan, hade bara 2-3 timmar fria just den dagen som jag bakade på.....hehehehe....
Dessutom var det så att vi behövde lösa nya ingredienser, hade gjort slut på de sista hallonen jag ville ha med i, bakpulvret och vaniljsockret så maken fick handla och baka dagen därpå....;)
Men aja, baka kan jag i vanliga fall - sockerkakan brukar dock min man stå för, än hellre efter min dundermiss....