Inlägg från: Lady Namárië |Visa alla inlägg
  • Lady Namárië

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

Jag har tagit Inotyol på tandborsten och det var ingen härlig upplevelse.

Klassikern är ju annars att köra tre mil till Bilprovningen och upptäcka att man har fel bil med sig när man kommer fram.

So say we all
  • Lady Namárië
    Lady Namárië skrev 2012-05-12 09:04:02 följande:
    Jag har tagit Inotyol på tandborsten och det var ingen härlig upplevelse.

Klassikern är ju annars att köra tre mil till Bilprovningen och upptäcka att man har fel bil med sig när man kommer fram.
    ...fast det roligaste jag hört om var en person som CYKLADE till bilprovningen. *asg*
    So say we all
  • Lady Namárië

Jag redde en kycklinggryta med salt istället för maizena en gång när jag hade gäster. jag stod och småpratade och kollade inte vilket fyrkantigt paket det var jag hade i handen. Och eftersom såsen aldrig tjocknade vräkte jag på mer och mer "maizena". Nästan en deciliter salt är ingen höjdare i en kycklinggryta för fyra personer, kan jag meddela.

So say we all
  • Lady Namárië
    lo g skrev 2012-05-12 21:33:51 följande:
    Min pappa kom till jobbet och skulle byta om och han tittar ner på vad han trodde var hans kalsonger och ser att han tagit på sig mina trosor istället!
    Haha! Att råka ta sin frus trosor kan ju vara en smårolig grej som man kan skämta med arbetskamraterna om. Men att komma i sin dotters tosor är ju bara så fel på så många sätt...
    So say we all
  • Lady Namárië
    canmamma skrev 2012-05-13 03:42:28 följande:
    När jag går på morgonen sitter barnen i fönstret och vinkar och jag vinkar och skickar iväg slängkyssar och fånar mig i största allmänhet. En morgon ser jag granngubben förtjust vinka tillbaka till mig....

Hahahahaha!

En gång hoppade min pappa in i "vår" bil på parkeringen och han irritera sig grundligt på att mamma slängt så mycket skräp i den. Sedan satt han där och försökte starta den en stund innan han inåg att det inte alls var vår bil trots att nyckeln passat i dörren.
    So say we all
  • Lady Namárië
    Lady Namárië skrev 2012-05-13 07:27:38 följande:
    En gång hoppade min pappa in i "vår" bil på parkeringen och han irritera sig grundligt
    Edit: *hann

När jag var till barnmorskan på efterkontroll sedan andra barnet fötts var hela familjen med. Maken tog barnen med sig till cafeterian medan jag väntade på min tur. Det var vinter och kallt ute men väldigt varmt inne på sjukhuset. För att underlätta logistiken lämnade maken helt enkelt alla jackor och babyskyddet med mig och bar lillknatten i famnen.

Jag tog med mig alltihop in till barnmorskan och ställde babyskyddet med fyra personers vinterkläder och en filt över innanför dörren.

Vi pratade igenom förlossningen, gjorde själva efterkontrollen osv. Efter 25-30 minuter sneglar barnmorskan menande mot babyskyddet och säger försiktigt:

- Han är väldigt tyst...?

Jag började förstås asgarva och förklarade att bebisen inte alls låg under alla jackorna i babyskyddet utan befann sig i cafeterian i andra änden av huset med sin pappa.

Jag undrar fortfarande vad hon egentligen träffar för folk annars om hon på fullt allvar trodde att jag gömt min unge under tre ton ytterkläder i ett väldigt varmt undersökningsrum och sedan totalignorerat honom i nästan en halvtimme.
    So say we all
  • Lady Namárië

Min tvååring tog just av sig blöjan och pyjamasen och slängde sedan pyjamasen i blöjhinken. Hon är visst lite trött idag.

So say we all
Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!