• Paisley

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

Ja berätta nu! Vad har ni råkat blanda ihop? Berätta alla era historier om när ni tog X istället för Y. Vad hände?
    Raklödder på tandborsten? Fel väska på flygplatsen? Ni får vara anonyma ;)

Detaljerna är helheten
  • Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!
  • Lillsudd
    Anonym skrev 2012-05-12 17:41:11 följande:
    Barnet födds? Vilket barn? Var väl katten som blev gravid och inte din vänninna...
    Vännen var ju redan gravid (det var därför hon snodde p-pillren, de ser ut som vissa illamåendepiller). Men jag undrar hur det gick för lergigan-katten...
  • cutepoison
    Anonym skrev 2012-05-12 17:41:11 följande:
    Barnet födds? Vilket barn? Var väl katten som blev gravid och inte din vänninna...
    Väninnan var ju också gravid, står ju så. 
  • Nape
    Lillsudd skrev 2012-05-12 17:45:38 följande:
    Vännen var ju redan gravid (det var därför hon snodde p-pillren, de ser ut som vissa illamåendepiller). Men jag undrar hur det gick för lergigan-katten...
    Lergigan-katten mådde i alla fall inte illa de första veckorna av sin graviditet, haha. Och fick 4 friska ungar.
  • vitlöksbröd

I förra veckan var jag på vippen att plocka med mig någon annans dricka på ICA. Min kompis hade packat ned min dricka i sin påse för att vara snäll, vilket inte jag hade lagvt märke till. Personen som stod bakom mig i kön skulle köpa precis samma dricka, och vimsig som jag är tog jag den i handen och vände mig om för att promenera ut. Det var mig ett väldans drygt tonläge hon hade när hon skulle påpeka min tabbe..

Nyårsafton 2010/2011. Nu var det inte jag som tabbade mig, men jag hade lagat potatisgratäng som är lite av "min specialitet". Vår vän (som var måttligt onykter) såg fram emot att få tugga i sig maten som han hört så gott om. Han skulle bara salta lite (jättemycket) först. Saltet visade sig ju dock vara socker, så han sockrade gratängen ganska rejält.. Men den smakade tydligen gott sockrad också!

• OliviaViktor

När jag sover så brukar jag alltid ha en flaska vatten på sängbordet. Den natten vaknade jag av att jag hade öppnat en listerine munskölj och druckit ur. Någon jävel hade ställt mitt munskölj på sängbordet....-.- och det värsta var att det var jag som hade gjort det.... och bakom listerinet stod flaskan med vattnet.
    Kan ju säga att jag slutade köpa listerine efter den lilla händelsen, kan inte ens titta på flaskan utan må illa!

• Ebba Caroline
    Themis skrev 2012-05-12 08:23:36 följande:
    Men har ni bilar utan regplåtar då eller?
    Flört

Jag förstår inte hur man kan undvika att se att det är fel nuffror på plåten när man går fram til sin bil-det räddar mig.

Eh, varför ska man se på reg.plåtarna? De allra flesta känner igen sin bil utan att se på plåtarna Själv hade jag nog tagit fel bil ändå, kan inte riktigt mitt reg.nr utantill. Har alltid problem när jag ska säga mitt reg.nr på verkstaden eller så.
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • ingvild01

Skulle en gång koka ris, tydligen var jag kaffesugen på samma gång, eftersom riset hamnade där vattnet i bryggaren skulle vara Skrattande....

Tagit hundens smärtstillande tablett i stället för min egna Skrattande....

....vet inte hur många gånger jag försökt låsa upp ytterdörren med fjärrkontrolldosan till bilen Skrattande!

Denna listan kan jag egentligen göra lång, eftersom jag är helt otrolig på att göra liknande saker, men det resulterar i många härliga skratt :)

• MikuAndSaraLi

Jag hade köpt en Kesella med smak jordgubb/lime (tror jag).
    Sa till min mamma "Nu ligger det en god Kesella i kylen ifall någon vill göra cheesecake sen."

Nästa dag lagar mamma spaghetti och köttfärssås.
    Ser att hon står och häller i creme fraiche i köttfärssåsen.
    "När gick hon till affären?" tänker jag men funderar inte mer på det.
    Tills maten serveras och jag känner den suspekta lukten av jordgubssylt.
    Smakar på köttfärssåsen och börjar efter någon sekund att asgarva.

"Mamma, tog du Kesellan som stod i kylen nu?"
    "Ja, var det inte bra?" frågade hon.
    "Kolla vad det står på burken, mamma."

Hon kollar och det blir tyst en stund, sen hör jag "Men VA??????"

Min mamma är envis och försökte övertyga oss att "Det smakar normalt bara man har ketchup på!"

Det gjorde det inte. Det smakade SYLT.

Skrattar fortfarande när jag tänker på det. Nu läser alltid mamma noga på alla förpackningar hon inte köpt själv xD

• molly50

Jag skulle baka sockerkaka när jag fyllde år. När jag ska bröa formen så tar jag fram burken med ströbröd och börjar bröa.
    När jag sedan ska bjuda gästerna på den så inser jag mitt misstag. Jag har tagit fel på burken med ströbröd och en med fiskpanering som blivit över. Sockerkakan blev i det närmaste förstörd och inte ens hunden ville ha den. Hon backade när hon erbjöds en bit.

Mattias 2007-05-23 Hannah 2011-09-07
  • cutepoison
    Denna listan kan jag egentligen göra lång, eftersom jag är helt otrolig på att göra liknande saker, men det resulterar i många härliga skratt :)
    Och det vill du inte bjuda på? :(
Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!