• Paisley

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

Ja berätta nu! Vad har ni råkat blanda ihop? Berätta alla era historier om när ni tog X istället för Y. Vad hände?
    Raklödder på tandborsten? Fel väska på flygplatsen? Ni får vara anonyma ;)

Detaljerna är helheten
  • Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!
  • snuppis
    Plektrum skrev 2012-05-12 22:17:16 följande:
    Minns en gång i när jag fortfarande gick i skolan (minns inte om det var högstadiet eller gymnasiet dock). Kom hem en fredag en vinterdag när det fortfarande var ljust ute och var trött och tänkte att jag skulle sova på soffan i vardagsrummet en stund. När jag vaknade upptäckte jag att det var mörkt ute och tänkte att det var mitt i natten och muttrade över varför ingen väckt mig. Jag gick upp till mitt rum på övervåningen och hann börja ta på mig pyjamasen innan jag fick för mig att titta in i päronens och syrrans rum. Deras sängar var tomma och då trillade poletten ned.

En annan gång vaknade jag klockan sex på morgonen. Eller, jag trodde det i alla fall. Valde att gå upp och äta frukost eftersom klockan ändå skulle ringa halv sju. Går ned i köket och rotar i kylskåpet. Pappa vaknar och kommer ned och frågar vad jag sysslar med. När jag svarar "frukost" berättar han att klockan är två på natten.

Apropå min far så har han själv lagt saker där de inte hör hemma. Hittade hans insulinpenna i brödskrinet och bilnycklar i ett av köksskåpen. 
    ha ha påminner om min farmor <3 men hon va blind, en natt ringde hon min pappa och frågade varför han aldrig kom och åt lunch (han jobbade nära hennes hem och åt där på sin lunch) Då hade hon stått mitt i natten och lagat storkok =) 
  • LunaLunatic

På den tiden jag hade linser stod jag en dag och petade och petade men de ville verkligen inte komma ut! Ni vet hur de kan liksom fastna ibland om man är torr...

Efter flera minuter, med röda värkande ögon insåg jag... det var morgon och jag skulle sätta i dem. 

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • marla333

var och handlade med dotter i kundvagnen. ser en annan liten tjej i en annan kundvagn med samma overall som dottern. tänker att barnen ser väldigt lika ut, samma ålder och hår...

parkerar min vagn och börjar plock frukt och lägger ner i vagnen. ser sen hur nån annan tar vagnen och går iväg. inser att jag lagt grejerna i den andra vagnen med ungen med samma overall som min dotter. på andra sidan står min vagn med min bebis i...

undrar om de märkte att de hade varor som de inte plockat i...  

• MissMf

Hade kanen i stället för chilipilver i soppan i förra veckan. Lyckades fiska upp mesta av kanelen så det smakade okej. :)

• Paincake

Vi har bilen i garaget, jag backar ur, låter motorn vara igång medan jag stänger och låser garageporten. Varje gång, och jag menar VARJE gång, jag går tillbaka till bilen börjar jag frenetiskt känna efter i fickorna och panika över var bilnycklarna är...

• Anonym

En gång glömde jag vilken dag det var HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA (seriöst det roligaste som hänt mig... godnatt) 

• Iryelle

Min mamma har tvättat sin plånbok. Tre ggr!

Jag har lagt plånboken i kylskåpet, slängt nyckelknippan i sopnedkastet och idag så plingade micron med muggen med tevatten varpå jag går och hämtar en ny, tom mugg från skåpet och förvånat undrar vad vattnet tagit vägen.

• ElectroDiva

åh, första dagen i skolan tog jag KESO på pannkakan , trodde det var ggrädde, vi hade en sträng fröken som sa att det man tar, det äter man.

vågade inte slänga så jag nästan grätt medans jag åt min kesopannkaka 

• FrökenFreja

Så rolig tråd!!

Måste berätta om när jag gick i nian och vi skulle på klassresa. Jag hade inte druckit innan, och vi fick såklart bannor från medföljande vuxna att så inte fick ske under resan. Vid ngt tillfälle berättade någon klasskompis att det syntes i ens ögon om man festat och var full. Såklart drack vi på resan och jag hade min första fylla i ett rum på hotellet där vi bodde. En kväll kom föräldrarna in för att kolla till oss. Snabbt bort med alla flaskor och grejer och sedan... Satte jag mig och stirrade in i väggen så de inte skulle se att jag druckit!! De pratade med mig men jag vägrade vända mig om!! Hahahahahhaha så jäkla dum man kan vara!! Kan skratta gott åt detta!

Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!