• Paisley

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

Ja berätta nu! Vad har ni råkat blanda ihop? Berätta alla era historier om när ni tog X istället för Y. Vad hände?
    Raklödder på tandborsten? Fel väska på flygplatsen? Ni får vara anonyma ;)

Detaljerna är helheten
  • Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!
  • YayasMami

Råkade sätta tandborsten under tvålpumpen och pumpade ut tvål på den i veckan efter ett chockerande besked...

Finest.se/Lorena - Ung tvåbarnsmamma, babyfotograf och fotomodell
  • aikidoaasa

Det är inte bara jag som gör bort mig i min familj...

Min dator hade hakat upp sig en massa och han skulle vara snäll och installera om den. Jag hade två hårddiskar i den. den ena ligger operativsystem och program. Den andra alla arbeten och filer som man vill spara... den med programmen på skulle bytas ut mot en ny och han skulle göra en s.k. hårdradering av den gamla...
    Efter några timmar kommer han in till vardagsrummet och säger: "Älskling... det hände en liten sak när jag skulle fixa din dator..." 
    Japp, fel hårddisk var helt pajjad. Alla foton och allt sådant som man ägnat år av att samla på sig var borta för alltid. (En liten del av sakerna hade jag lyckats brän aut etc... men tittade man i hårddiskutrymme så var det ca 2% av allt...) Visst, jag får väl skylla mig själv att jag inte gjort med backupper... 

En annan gång skulle en kompis till mig låna en barnfilm av mina föräldrar till sin lilla dotter på fem år. (Det var från vår gemensamma samling när jag fortfarande bodde hemma.)
    Dagen efter kommer han fram till mig och sa att det kunde vara bra om vi tog och kikade igenom alla våra VHS band... Min brorsa hade lånat det bandet för att spela in "snuskiga barnförbjudna filmer" på. Det var ju ingen av oss som någonsin tittade på de banden längre så han trodde att det var perfekt att gömma bandet på det sättet... Ooops! (Min kompis hade haft en jobbig stund där han skulle försöka föaklara vissa saker för dottern om det hon hade sett... han hade ju gått ut i köket efter att han satt i bandet och tryckt play...) 

Pappa behövde vid ett tillfälle åka in till sjukhuset för att ta några prover i samband med en envis infektion han hade fått. Han hade fått ett labbpapper som han skulle lämna in till dem som skulle ta proverna så att de visste vilka som skulle tas etc.
    Han räcker över papperet till dem och de tittar på det och sen på honom med en lite fundersam min... De frågade om det verkligen var hans papper det här...
    När han kikar på papperet hade han av någon orsak råkat få med sig mammas kallelese till en mammografi undersökning! lol... 

• Anonym
    Anonym (*skäms*) skrev 2012-05-12 22:47:25 följande:
    En gång råkade jag tanka 98 oktan istället för 95 HAHAHAHAHAHAHAAHAHAHA!! (skämmigt)
    Kräks
  • Anonym (Pinsamt värre)

Kom på något kul en kollega till mig berättade..
    Hon och hennes man, båda i 60årsåldern gick in på Burger King och när de skulle beställa så frågade hon sin man vad han ville ha. Han svarar korv med bröd. Det har de inte här sa hon då. De brukar inte äta på sådana ställe kan tilläggas  

• Sanlii

Hahahaha jag minns när jag, min syster och våran pappa åkte buss en gång. Det var sent på kvällen och vi var på väg hem. Bussen stannade vid ett stop och en kvinna som satt framför oss hoppade av bussen. När hon är ute så ser pappa att en röd tröja (jacka?) ligger kvar där man kan slänga upp sina väskor (nästan vid taket). Han tar tröjan och knackar hårt på fönstret tills hon tillslut kollar upp mot oss. Han håller i tröjan och gör tecknet "är det din?" Hon skakar "nej" med huvudet och fortsätter att gå. När han ska lämna tröjan till chauffören så upptäcker vi att det är gardinen som sitter fast i fönstret och inte en tröja hahahaha.. Vi skrattade så vi grät och några till på bussen skrattade till

• lillajag82

Jag har en till med mitt ex i huvudrollen..
    Han var mycket duktig på att laga mat men en dag skulle han ha mandel till något.. Han gör maten..äter den och börjar efter ett tag känna sig väldigt konstig. Han tittar på mandelpåsen och ser att det står BITTERMANDEL. Han ringer omedelbart efter ambulans..går nerför trappen och svimmar vid porten. Ambulansmännen förstod att det var han..
    Detta var kanske inte kul men så kan det gå om man inte är försiktig..

• Anonym (övertygande)
    Anonym skrev 2012-05-13 14:33:04 följande:
    Haha inte jag heller tror jag..

.. så du visste inte att det var din bror som var tomte eller!?   
    Jo Skäms, men jag fick jordens hjärnsläpp.
    Lite väl mycket inlevelse kanske?
  • jelina

Min lillebror va tomte, alla barn satt spänt och väntade och in kommer han med en stor säck (som han blivit intruerad att hämta i garaget). Tomten sticker ner handen och får upp underkläder... använda... Han hade råkat ta tvättpåsen istället för julklappspåsen.

Tomten ursäktade sig lite snabbt, backade ut och återkom efter en kort stund igen :)  

Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!