• Paisley

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

Ja berätta nu! Vad har ni råkat blanda ihop? Berätta alla era historier om när ni tog X istället för Y. Vad hände?
    Raklödder på tandborsten? Fel väska på flygplatsen? Ni får vara anonyma ;)

Detaljerna är helheten
  • Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!
  • aikidoaasa
    jelina skrev 2012-05-13 16:43:54 följande:

Min lillebror va tomte, alla barn satt spänt och väntade och in kommer han med en stor säck (som han blivit intruerad att hämta i garaget). Tomten sticker ner handen och får upp underkläder... använda... Han hade råkat ta tvättpåsen istället för julklappspåsen.

Tomten ursäktade sig lite snabbt, backade ut och återkom efter en kort stund igen :)  

Hahaha! Gud vad sött kan man tänka så här i efterhand... lol...
  • Anonym

När vår dotter var liten sov hon ibland mellan oss. Jag vaknade en natt och letade förbrilt efter henne i mörkret. Jag fick tag i hennes arm men kunde inte hitta resten av bebisen!! Släppte makens kalsång då jag insåg att jag letade på heeelt fel ställe. Bebben låg ju i spjälsängen! Hahah

• Boost
    Anonym skrev 2012-05-13 16:53:24 följande:
    När vår dotter var liten sov hon ibland mellan oss. Jag vaknade en natt och letade förbrilt efter henne i mörkret. Jag fick tag i hennes arm men kunde inte hitta resten av bebisen!! Släppte makens kalsång då jag insåg att jag letade på heeelt fel ställe. Bebben låg ju i spjälsängen! Hahah

HAHAHAHHAAAAA!!!!! Skrattande
  • Zchimla
    Sanlii skrev 2012-05-13 15:47:06 följande:
    Hahahaha jag minns när jag, min syster och våran pappa åkte buss en gång. Det var sent på kvällen och vi var på väg hem. Bussen stannade vid ett stop och en kvinna som satt framför oss hoppade av bussen. När hon är ute så ser pappa att en röd tröja (jacka?) ligger kvar där man kan slänga upp sina väskor (nästan vid taket). Han tar tröjan och knackar hårt på fönstret tills hon tillslut kollar upp mot oss. Han håller i tröjan och gör tecknet "är det din?" Hon skakar "nej" med huvudet och fortsätter att gå. När han ska lämna tröjan till chauffören så upptäcker vi att det är gardinen som sitter fast i fönstret och inte en tröja hahahaha.. Vi skrattade så vi grät och några till på bussen skrattade till
    Nu har du fått de vingar som alltid varit dina.
  • FruMähler

Jag är så duktig så jag kallar våra närmaste för älskling Tex vi var på bröllop och jag vänder mig till vännen Jörgen och säger, älskling kan du hämta något att dricka till mig?fick svaret Japp och så slank han iväg och hämtade en cider, grejen var att jag och Jörgen reagerade inte men alla andra runt om kollade lite konstigt på oss
    Vår närmaste vän skaffade sig en ny flickvän som fick kämpa för att lära sig att jag kunde säga älskling till hennes pojkvän utan att mena det så som hon tog det  

Här om dagen satt jag och frågade en man om han visste vart man kunde hitta gamla traktor däck  och fick frågan vad i hela fridens skulle jag ha ett så stort däck till, ja till en gunga till trädet på baksidan, oj det måste vara ett stort träd svarade mannen. efteråt så fattade jag, Fasiken, vart fick jag för mig att det var ett traktor däck jag behövde?? han måste tyckt jag var väldigt puckad!

Sedan har jag råkat göra en rejäl tabbe inom jobbet, lyckades läsa fel på med.listan läste öra och öga feloch jag kan säga så här, fel salva på fel ställe kan jag säga, fruktansvärt pinsamt! men det var bara ge sig till känna och det visade sig att sköterskan faktiskt hade skrivit lite galet, men ändå...huga stackarn

• Pyret1

På fyllan blev min plånbok stulen, så jag ringer och spärrar mitt kort.. OCH SAMBONS.. Haha.. Snällt :) 

En tiiidig morogn skulle vi iväg till bageriet å köpa frallor.. När jag står med nummerlappen och tittar ner ser jag att jag har två OLIKA skor på mig.. Guuud vad jag skämdes när jag såg det.. En prickig ballerina och en helsvart..   

• Anonym (Ljungagubben)

Fantastisk tråd! Skall bidra med några fadäser ur det egna livet:

Fler än en gång när jag hållit på att byta från sommar- till vinterhjul (eller omvänt) på bilen har jag lyckats med konststycket att skruva tillbaka det hjul jag nyss monterat loss och glatt hissat ner bilen. Hittills har jag alltid insett misstaget innan jag plockat undan alla verktyg, peppar peppar.

När vår äldsta son var liten brukade han sova mellan oss. En natt minns jag speciellt (då sov han i egen säng), då min fru vaknade till för att ömt stoppa om mitt ben (som hon lokaliserat efter ett visst trevande), klappa det och viska "lilla gubben". Morgonen efter mindes hon inget av detta.

En gång för många år sedan reste jag och min hustru tillsammans med min moster och hennes man. Det var en bilresa på ca. 60 mil. Vi stannade till på en bensinmack, och de som behövde passade på att besöka toaletten. Min moster kom tillbaka till bilen efter sitt besök och hade lyckats ta fel på pumpflaskorna på toa när hon skulle ta tvål. Av någon anledning hade man på den här macken servicen att erbjuda eau de cologne till sina toalettgäster. Hon sköljde sina händer så gott det gick, men jag kan säga att vi inte kände något behov av någon Wunderbaum resten av sen bilresan...

När vår son var kanske tre år skulle jag gå ut med honom. Som vanligt hade tidsplaneringen brakat samman, och det började bli bråttom. Det var höst, och jag hade kämpat med att få på honom alla bylsiga ytterkläder innan jag fick på mig mina egna. Det var så dags att gå till bilen. Pojken ville inte gå utanför dörren. Han bara tittade på mig när jag med stigande irritation så åt honom att komma. Till slut sa jag på skarpen "kom nu!" Då lommade han ut och gick långsamt fram över stenplattorna utanför ytterdörren medan han mumlade "jag går utan skor"... Inte mitt stoltaste ögonblick som förälder. (Han fick sina skor innan vi åkte iväg.)

I mörkret en tidig morgon råkade jag ta på mig ett par av hustruns trosor som av misstag hamnat i min kalsonglåda. Jag kände direkt att något var fel. Det fanns liksom inte utrymme för den "manliga utrustningen" framtill. Inte så bekvämt, kan jag vittna om.

Som femtonåring skulle jag iväg till mitt sommarjobb en morgon. Mopeden startade inte. (Inte en helt ovanlig situation för oss moppeburna tonåringar på den tiden.) Jag skruvade ut tändstiftet och rengjorde det, utan förbättring. Jag fortsatte felsökningen och rev nog halva motorn där på uppfarten innan jag fick snilleblixten att titta om jag hade bensin i tanken...

• Sanlii
    Pyret1 skrev 2012-05-13 17:59:56 följande:
    En tiiidig morogn skulle vi iväg till bageriet å köpa frallor.. När jag står med nummerlappen och tittar ner ser jag att jag har två OLIKA skor på mig.. Guuud vad jag skämdes när jag såg det.. En prickig ballerina och en helsvart..   
    hahahaha
Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!