• Paisley

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

Ja berätta nu! Vad har ni råkat blanda ihop? Berätta alla era historier om när ni tog X istället för Y. Vad hände?
    Raklödder på tandborsten? Fel väska på flygplatsen? Ni får vara anonyma ;)

Detaljerna är helheten
  • Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!
  • Anonym
    Anonym (Ljungagubben) skrev 2012-05-13 18:33:07 följande:
    Fantastisk tråd! Skall bidra med några fadäser ur det egna livet:

Fler än en gång när jag hållit på att byta från sommar- till vinterhjul (eller omvänt) på bilen har jag lyckats med konststycket att skruva tillbaka det hjul jag nyss monterat loss och glatt hissat ner bilen. Hittills har jag alltid insett misstaget innan jag plockat undan alla verktyg, peppar peppar.
    Vi hade tre sommardärck och ett vinterdäck på bilen en hel vecka innan vi upptäckte att vi gjort en liknande miss i år.

Som tonåring råkade jag säga "Puss puss, jag älskar dig!" som avslutning på ett telefonsamtal med min (relativt nye) pojkväns mamma. Det var sjukt pinsamt när man var en stackars fjortis.
  • Delicious

Spärrade min kompis bankdosa i tron att det var min. Går in på banken och hävdar att jag visst det slog rätt kod. De svarar att du har nog blandat ihop den med någon annans :/

• Oneesan

Det har ju hänt både en och två gånger att man stått med de blå platstossorna på Ica efter ett besök på hälsocentralen. 

I övrigt så var jag och handlade på Ica. Var kanske lite allmänt disträ men slängde i den sista hundmaten i vagnen och ställde mig i kassan. Det var när jag började lägga upp varorna som jag började fundera vad jag egentligen köpt, varför hade jag t.ex. köpt allt laktosfritt när jag inte är laktosintolerant? Fick ursäkta mig i kassan och återlämna vagnen till den rätta ägaren som stod och såg förvirrad ut. Det värsta var väll att jag aldrig ens tagit en egen vagn när jag kom till affären, men en korg.

På ett jobb jag hade så delade alla anställda samma garderob. Vid slutet av arbetsdagen tog jag min jacka och mötte upp min sambo och åkte hem. På kvällen när sambon frågade om han fick låna min mp3 bad jag honom hämta den i min jacka, varpå han säger att någon sådan finns inte där iaf. Till min fasa inser jag att jag tagit en arbetskamrats jacka och att i den ligger hennes plånbok, mobil och bilnycklar. Jag hade inte direkt gjort det enkelt för henne att komma hem eftersom jag inte hade något vettigt in min jacka som fanns kvar i garderoben.  

Arigato
  • Tokern
    Oneesan skrev 2012-05-13 19:18:21 följande:
    På ett jobb jag hade så delade alla anställda samma garderob. Vid slutet av arbetsdagen tog jag min jacka och mötte upp min sambo och åkte hem. På kvällen när sambon frågade om han fick låna min mp3 bad jag honom hämta den i min jacka, varpå han säger att någon sådan finns inte där iaf. Till min fasa inser jag att jag tagit en arbetskamrats jacka och att i den ligger hennes plånbok, mobil och bilnycklar. Jag hade inte direkt gjort det enkelt för henne att komma hem eftersom jag inte hade något vettigt in min jacka som fanns kvar i garderoben.  
    Hoppas det var bra musik i mp3 iaf, om det var det enda du hade i kvarglömda jackan Drömmer
  • Puma87

Skulle på fest men var först tvungen att gå och kasta en påse med skräp som var ganska tung. Kastade ned påsen i skräpnedkastet och i samma ögonblick som jag släpte påsen hörde jag hur min vinflaska gick i tusen biter. Jag tog fel påse mitt i all stress. Lagom kul att märka sisådär vid 9 en lördagkväll

Kitty 081003
  • QueenObscene

Åh, kom ju på några till...

Grannens katt hade sprungit bort. Sitter och röker på balkongen och ser då grannens katt! Hade packat upp en del saker från vinden och hade så lämpligt tomma flyttlådor, så jag tog en, sprang ut på gården och fångade katten i lådan. (mest av säkerhetsskäl för egen del, visste ju inte om katten gillade att bli buren). Knallar iväg till grannen, som redan har fått tillbaka sin katt... Den jag fångat ser exakt likadan ut. Släpper ut kattstackarn i lådan illa kvickt. Hoppas än idag att ingen såg mitt kattnappningsförsök...

När min sambo och jag ganska nyss träffats skulle jag låna hans bil. Jag går ut, låser upp, Sätter mig och försöker starta. Inget händer. Håller på ett tag, det går inte, så jag sträcker mig efter min väska som jag slängt i baksätet för att ringa killen och tala om att bilfan inte funkar. Då ser jag att det är fel bil.
    En exakt likadan, dock. Jag fick jävligt bråttom ut. Satt även med en cigg i munnen så ägaren lär ha undrat varför bilen luktade rök. Den rätta bilen stod ca 20 m bort på samma gata...

... Och min kompis som tog sin katts p-piller är kvinna. Både hon och katten mår bra. :)

• Anonym (fina bullar)

Jag tog salt när jag skulle baka bullar. Smakade förjäkligt, men har inte fått så snygga bullar varken före eller efter det misstaget.

Så om bullarna bara skall vara dekoration som ingen skall äta, ta salt istället för socker i degen. 

• Binegar
    studentbruttan29 skrev 2012-05-11 23:16:40 följande:
    Råkade ta stioxyl istället för svampsalvan till kissemusen. stioxyl är alltså ett acne-medel starkt som FAN. Hela musen brann hela kvällen men svampen dog i samma veva.  HAHAHA!
    hahaha :D musen brinner!
  • Anonym

Well..sagt fel namn vid sex är väl det värsta jag gjort..tror jag.
    kommer inte på något direkt roligt just nu

Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!