• Paisley

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

Ja berätta nu! Vad har ni råkat blanda ihop? Berätta alla era historier om när ni tog X istället för Y. Vad hände?
    Raklödder på tandborsten? Fel väska på flygplatsen? Ni får vara anonyma ;)

Detaljerna är helheten
  • Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!
  • gretas

Gjorde missen hos svärmor förra sommaren att borsta tänderna med corega tandpeoteslim ist för tandkräm

• Barababar

Kommit ut från gymet och försökt låsa upp bilen. Eftersom vi haft inbrottsförsök visste jag att låset kunde vara lite marigt. Gick runt till passagerarsida och försökte men det gick inte heller. Svor och sparkade på biljäveln. Upptäckte tillslut ett klistermärke på rutan och undrade varför maken satt dit det. Ungefär då upptäckte jag att det inte var vår bil. Det var inte ens rätt märke. Bara samma färg och ungefär liknande bil.

• Anonym (svartvit)
    Pyret1 skrev 2012-05-13 17:59:56 följande:
    På fyllan blev min plånbok stulen, så jag ringer och spärrar mitt kort.. OCH SAMBONS.. Haha.. Snällt :) 

En tiiidig morogn skulle vi iväg till bageriet å köpa frallor.. När jag står med nummerlappen och tittar ner ser jag att jag har två OLIKA skor på mig.. Guuud vad jag skämdes när jag såg det.. En prickig ballerina och en helsvart..   
    Min mamma skulle iväg och handla och var sur och stressad. I irritationen och stressen hade hon tagit på sig en svart och en vit stövel (de var väldigt lika i höjden ppå klack och annat så det var inte konstigt).

Det roligaste var ju just att det var en svart och en vit som då verklige skiljer sig när man tar på sig.

Det blev kanske inte bättre just då av att övriga familjen skrattade så vi vek oss.    
  • Barababar
    http://livochlycka.wordpress.com/2011/08/04/simma-till-mjolby/
    Lyckats anmäla sonen till simskola på Lundbybadet i Mjölby, istället för Lundbybadet i Göteborg (där vi bor)  

Åkt hem till kompisar i en annan stad och väntat på dom i deras trädgård i över en timme eftersom dom inte var hemma. Hoppat på studsmattan, ätit medhavd matsäck på deras uteplats, sonen fick kissa i buskarna tillslut. Det konstiga var att vi ibland tyckte att vi hörde ljud inifrån huset och en gardin som rörde sig. När vi tillslut får tag på dom i telefon och talar om att vi väntar på dom hemma hos dom, säger dom att det gör vi inte alls för dom är hemma. Jädrar vad fort vi kom därifrån.... En gata längre upp bodde dom. Alla hus ser ganska lika ut. Med stor sannolikhet har vi hållit ett äldre par instängda i sitt hus, kraftigt undrande vilka det var som lekte och åt i deras trädgård under en ganska lång stund.    
  • Anonym
    QueenObscene skrev 2012-05-13 19:45:43 följande:
    Åh, kom ju på några till...

Grannens katt hade sprungit bort. Sitter och röker på balkongen och ser då grannens katt! Hade packat upp en del saker från vinden och hade så lämpligt tomma flyttlådor, så jag tog en, sprang ut på gården och fångade katten i lådan. (mest av säkerhetsskäl för egen del, visste ju inte om katten gillade att bli buren). Knallar iväg till grannen, som redan har fått tillbaka sin katt... Den jag fångat ser exakt likadan ut. Släpper ut kattstackarn i lådan illa kvickt. Hoppas än idag att ingen såg mitt kattnappningsförsök...

När min sambo och jag ganska nyss träffats skulle jag låna hans bil. Jag går ut, låser upp, Sätter mig och försöker starta. Inget händer. Håller på ett tag, det går inte, så jag sträcker mig efter min väska som jag slängt i baksätet för att ringa killen och tala om att bilfan inte funkar. Då ser jag att det är fel bil.
    En exakt likadan, dock. Jag fick jävligt bråttom ut. Satt även med en cigg i munnen så ägaren lär ha undrat varför bilen luktade rök. Den rätta bilen stod ca 20 m bort på samma gata...

... Och min kompis som tog sin katts p-piller är kvinna. Både hon och katten mår bra. :)
  • Leogecko
    Barababar skrev 2012-05-13 20:06:23 följande:
    livochlycka.wordpress.com/2011/08/04/simma-ti.../
    Lyckats anmäla sonen till simskola på Lundbybadet i Mjölby, istället för Lundbybadet i Göteborg (där vi bor)  

Åkt hem till kompisar i en annan stad och väntat på dom i deras trädgård i över en timme eftersom dom inte var hemma. Hoppat på studsmattan, ätit medhavd matsäck på deras uteplats, sonen fick kissa i buskarna tillslut. Det konstiga var att vi ibland tyckte att vi hörde ljud inifrån huset och en gardin som rörde sig. När vi tillslut får tag på dom i telefon och talar om att vi väntar på dom hemma hos dom, säger dom att det gör vi inte alls för dom är hemma. Jädrar vad fort vi kom därifrån.... En gata längre upp bodde dom. Alla hus ser ganska lika ut. Med stor sannolikhet har vi hållit ett äldre par instängda i sitt hus, kraftigt undrande vilka det var som lekte och åt i deras trädgård under en ganska lång stund.    
    Ha ha!
  • TeamCaz
    Barababar skrev 2012-05-13 20:06:23 följande:

HAHAHAHA. fy faaan vad pinsamt....
    Jag Älskar Min Fina Familj
  • Anonym
    Loveistheshit skrev 2012-05-12 14:01:46 följande:

Varför skriver du sådär? Inte speciellt snällt

Nej kanske inte, men faktum är att det ÄR en ganska uttjatad vandringssägen. Jag har  läst den på minst 10 olika ställen + att bekanta berättat den för mig i olika varianter (och då har det gällt deras kusin eller deras mosters granne, typ....) Tror att den är med i Klintbergs andra bok också.
  • Anonym

Jag och min förra sambo var lite "heta" en kväll och skulle till i sovrummet. Han frågar mig vart glidmedlet (har torra slemhinnor) är och jag tar fram en flaska ur nattduksbordet och ger den till honom. Han trycker rejält på flaskan och jösses vad det svider till... har fått tag i rengöringsspriten till min dildo i stället... ajajaj

Jag var snabb till duschen....

• Anonym
    QueenObscene skrev 2012-05-13 19:45:43 följande:
    Åh, kom ju på några till...

Grannens katt hade sprungit bort. Sitter och röker på balkongen och ser då grannens katt! Hade packat upp en del saker från vinden och hade så lämpligt tomma flyttlådor, så jag tog en, sprang ut på gården och fångade katten i lådan. (mest av säkerhetsskäl för egen del, visste ju inte om katten gillade att bli buren). Knallar iväg till grannen, som redan har fått tillbaka sin katt... Den jag fångat ser exakt likadan ut. Släpper ut kattstackarn i lådan illa kvickt. Hoppas än idag att ingen såg mitt kattnappningsförsök...

När min sambo och jag ganska nyss träffats skulle jag låna hans bil. Jag går ut, låser upp, Sätter mig och försöker starta. Inget händer. Håller på ett tag, det går inte, så jag sträcker mig efter min väska som jag slängt i baksätet för att ringa killen och tala om att bilfan inte funkar. Då ser jag att det är fel bil.
    En exakt likadan, dock. Jag fick jävligt bråttom ut. Satt även med en cigg i munnen så ägaren lär ha undrat varför bilen luktade rök. Den rätta bilen stod ca 20 m bort på samma gata...

... Och min kompis som tog sin katts p-piller är kvinna. Både hon och katten mår bra. :)
    Hur lyckas man låsa upp fel bil??
Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!