• Paisley

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

Ja berätta nu! Vad har ni råkat blanda ihop? Berätta alla era historier om när ni tog X istället för Y. Vad hände?
    Raklödder på tandborsten? Fel väska på flygplatsen? Ni får vara anonyma ;)

Detaljerna är helheten
  • Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!
  • Anonym
    Insatt skrev 2012-05-12 11:01:21 följande:
    Min favorit "jag tog fel"-historia hände inte mig (tack och lov!!!) utan min mammas arbetskamrat. De skulle ha kalas och hon var till konditoriet för att köpa tårta. Maken satt i bilen utanför och väntade. När hon väntade på att hennes nummer skulle komma upp började det bubbla rejält i magen på henne och lagom tills hon köpt tårtan fick hon nästan panik för en ordentlig fis var på väg. Så hon kastar sig ut från konditoriet med tårtan. Slänger sig in i bilens passagerarsäte och släpper av en ljudlig brakskit.... Bara för att inse att det inte var hennes bil hon satt i och att det inte var hennes man som chockad satt bredvid. Varpå hon slängde kartongen med tårtan i famnen på den förvånade främmande karln, kastade sig ur den bilen och in i rätt bil och skrek "KÖR BARA KÖÖÖÖR!!!" till sin man!

Den här finns nedtecknad i Bengt af Klintbergs andra bok "den stulna njuren". Det är en av de mest uttjatade vandingssägnerna i modern tid. Den har hänt minst tre-fyra av mina bekantas mostrars kusiner också.
  • Törnrosa

Hände mig också en gång. Jag och min sambo gick båda två och satte oss i bilen efter vi hade handlat. Vi låste upp bilen och satte oss i bilen, men då startade den inte. Sen tittade jag runt i bilen och såg en mobilhållare, det brukar inte vi ha ;) Och så satt det en hund där bak i bilen Förvånad. Vi har ingen hund. Då insåg jag att vi satt i fel bil. Det var bara att kliva ut, låsa den igen och byta till vår bil som stod bredvid Flört. Det var en likadan bil av samma märke som vår.

• Anais

Mannen kletade in hela ansiktet med min BUS i tron att det var vanlig lotion. 

Oj vad orange han blev. Ompa Lompa!

• QueenObscene

Hur man lyckas låsa upp fel bil?
    Gamla bilar är lättstulna. Detta var en Audi 80. De och Saab 900 är kända för att gå att låsa upp med vad som helst, typ en pinne... Så det var inte alls så konstigt att det gick.

• Insatt
    Anonym skrev 2012-05-13 20:24:26 följande:
    Den här finns nedtecknad i Bengt af Klintbergs andra bok "den stulna njuren". Det är en av de mest uttjatade vandingssägnerna i modern tid. Den har hänt minst tre-fyra av mina bekantas mostrars kusiner också.

Nej. Det gör den inte. Du tänker på en annan fishisoria.
  • Anonym (Bella)

var för ett antal år sen när jag skulle hem till polaren som bor i ett höghus. Såg att familjen stod på balkongen och jag sprang upp. Dörren var öppen så jag gick in och tog av mig skorna.

Ropar hallå, men ingen hör. Börjar notera hur mycket de gjort om därhemma med både tapeter och möbler... Efter en stund slår det mig att jag gått in i fel lägenhet. 

Sprang en trappa upp istället för två. Turligt nog kom inte de boende på mig, så jag rusade upp till kompisen så fort jag kom på misstaget!    

• Anonym (fel)

Nu kom jag på vad jag gjorde för ett par år sedan. Jag fick lov att låna min pappas dieseldrivna firmabil när jag och en vän skulle iväg och titta på en fotbollsträning. Eftersom bränslemätaren piper på vägen hem så svänger jag förbi en mack för att tanka. Full tank såklart, jag ville ju inte verka snål och otacksam. 900 kronor senare åker jag iväg.

Vi stannar på vägen för att köpa mat och när vi åter sitter i bilen kan jag för mitt liv inte få igång den. Efter en tids felsökning ringer jag fadern i fråga och ber om hjälp. Han frågar såklart om jag har tankat eller om dieseln kanske är slut. Och det var den. För inte fan kom jag ihåg att det var diesel som skulle i utan istället hade jag tankat bilskrället fullt med bensin. Jag fick bogsera den till en verkstad som fick tömma bilen, lufta hela systemet och byta alla filter. Mellan 10-80 tkr skulle det gå på. 11 slutade notan på och då hade vi tur.

• Anonym
    Insatt skrev 2012-05-13 20:41:20 följande:

Haha nä, den där går att läsa överallt. Bara att googla :p
  • Anonym

Underbart!
  • Anonym
    Insatt skrev 2012-05-13 20:41:20 följande:

Vilken historia tänker jag på då, enligt dig?

Den jag hört är identisk! Kvinnan har t o m varit och köpt en tårta. Sedan sätter hon sig i fel bil och lägger av en brakare inför en annan man vid ratten.

Tre av mina bekanta har berättat den för mig. Plus att den som sagt finns med i Klintbergs bok....   
Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!