• Paisley

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

Ja berätta nu! Vad har ni råkat blanda ihop? Berätta alla era historier om när ni tog X istället för Y. Vad hände?
    Raklödder på tandborsten? Fel väska på flygplatsen? Ni får vara anonyma ;)

Detaljerna är helheten
  • Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!
  • silvergirl
    Insatt skrev 2012-05-13 20:41:20 följande:
    Nej. Det gör den inte. Du tänker på en annan fishisoria.
    Hur som helst har vi fått höra den till leda sedan barndomen, tårtan, den bubbliga magen, hur hon skyndade sig till bilen, brakskiten, den förvånade gubben. Vilken lättnad att äntligen få veta att den faktiskt är sann och vem den drabbade var, det var ju din mammas arbetskompis ju!
  • Bonanza
    Anonym skrev 2012-05-13 20:51:02 följande:
    Vilken historia tänker jag på då, enligt dig?

Den jag hört är identisk! Kvinnan har t o m varit och köpt en tårta. Sedan sätter hon sig i fel bil och lägger av en brakare inför en annan man vid ratten.

Tre av mina bekanta har berättat den för mig. Plus att den som sagt finns med i Klintbergs bok....   
    Ja, det är ju en jättekänd vandringshistoria. Inte är den på riktigt inte! 
  • Blå damcykel

Borstat tänderna med maskaran har man ju gjort en tidig morgon :) Inte så gott och inte så vita tänder, ha ha.

• Friedegard
    silvergirl skrev 2012-05-13 20:55:15 följande:
    Hur som helst har vi fått höra den till leda sedan barndomen, tårtan, den bubbliga magen, hur hon skyndade sig till bilen, brakskiten, den förvånade gubben. Vilken lättnad att äntligen få veta att den faktiskt är sann och vem den drabbade var, det var ju din mammas arbetskompis ju!
    Hahaha.....dagens garv :)
  • Queenie70

Jag trodde att jag tog ansiktsvatten på en bomullstuss en tidig morgon och började köra runt i ansiktet, tyvärr hade jag tagit fel på ansitsvattnet och nagelnacksremovern. Det sved rätt bra och jag var röd och nariig i en vecka efter,

Sen har jag ett antal gånger försökt låsa upp grannens dörr, då jag tagit fel på en våning. Helt nykter dessutom.  

• QueenObscene

Just ja.
    Har försökt låsa upp ytterdörren hemma med visa- kortet.
    Var nog en kombo av vana med låskort på jobbet + nyss varit på Ica och handlat på kortet... Tur att ingen såg.

• aikidoaasa
    Barababar skrev 2012-05-13 20:06:23 följande:
    Åkt hem till kompisar i en annan stad och väntat på dom i deras trädgård i över en timme eftersom dom inte var hemma. Hoppat på studsmattan, ätit medhavd matsäck på deras uteplats, sonen fick kissa i buskarna tillslut. Det konstiga var att vi ibland tyckte att vi hörde ljud inifrån huset och en gardin som rörde sig. När vi tillslut får tag på dom i telefon och talar om att vi väntar på dom hemma hos dom, säger dom att det gör vi inte alls för dom är hemma. Jädrar vad fort vi kom därifrån.... En gata längre upp bodde dom. Alla hus ser ganska lika ut. Med stor sannolikhet har vi hållit ett äldre par instängda i sitt hus, kraftigt undrande vilka det var som lekte och åt i deras trädgård under en ganska lång stund.    
    Den var bara för rolig!
  • AnnaGreta 378
    Anonym skrev 2012-05-13 07:26:33 följande:

Jag var ensam hemma och väntade gäster, så blev jag tvungen att snabbt ge mig av en liten sväng.
    Så jag gjorde så att jag la dörrnycklarna på en liten utskjutning vid soptunnan, så dom skulle komma in.
    Sen kom jag på att dom ju inte visste det om dom skulle komma just då.

Så jag skrev en lapp som utförligt berättade vart jag lagt nycklarna och så hängde jag upp den på ytterdörren.

Listigt. :)       

Hahahaha!
  • Twiist3d

Satt och pratade med min syster häromdagen. Hon skulle berätta för våran mamma att hon hade köpt hennes dotters leksaks barnvagn på nätet.

Syster: Ja, jag köpte den på Lajbanssons, Lajbanssons med "J".
    Jag: Jaa.. Precis som spöket Laban!
    HAHA, totalt hjärnsläpp. Skrattande

En annan gång gick jag nästan ut genom ytterdörren med bar överkropp.

Kysste fel kille på krogen. Som tur är så såg inte min dåvarande pojkvän det. Tungan ute

If someone's trying to bring you down, it only means that you're above them.
  • Coyote
    Anonym skrev 2012-05-13 20:51:02 följande:
    Vilken historia tänker jag på då, enligt dig?

Den jag hört är identisk! Kvinnan har t o m varit och köpt en tårta. Sedan sätter hon sig i fel bil och lägger av en brakare inför en annan man vid ratten.

Tre av mina bekanta har berättat den för mig. Plus att den som sagt finns med i Klintbergs bok....   
    Den finns med i Klintbergs "Råttan i pizzan".
Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!